Toon posts:

Offertecheck - L/L warmtepomp voor het gehele huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:45
Ik heb een offerteaanvraag gedaan voor een lucht-lucht warmtepomp voor het gehele huis. Het gaat hierbij om een doorzonwoning uit 1987, die buiten het winterseizoen al vrij snel warm is, maar ook in het winterseizoen zonder actieve verwarming snel de 18 graden al aantikt.

Het huis heeft:
- Woonkamer/keuken combinatie
- Kleine slaapkamer
- Middel slaapkamer
- Grote slaapkamer
- Zolder, welke ook als thuiskantoor dient maar in de toekomst in twee slaapkamers wordt gesplitst

Het doel is om zowel in de zomer het hoofd koel te houden, als in de winter de centrale verwarming te vervangen. Het is geen ruimte voor een L/W warmtepomp in huis en de radiators en buizen zijn oud en niet geschikt voor een L/W warmtepomp.

De installateur is een buurman met een gecertificeerd bedrijf, die bekend staat om zijn hoge kwaliteit van oplevering. Ik heb niet echt andere betrouwbare installateurs kunnen vinden.

Het zal hierbij gaan om een buitenunit die in de tuin komt en een unit die aan de gevel komt of in de voortuin wordt gezet (ik ben hier nog niet helemaal over uit wat ik wil, adviezen?).

De offerte is voor de rest uitgespecificeerd op de kosten van de individuele units, en ook alle montagematerialen zoals koelleidingen en soldeerkoppelingen - maar ik denk dat dat niet heel relevant is. Er is voor 48 uur aan werk begroot. Elektrawerk is niet begroot, maar dat zal <1000 euro zijn neem ik aan voor het maken van een extra groep in de meterkast.

De offerte is als volgt:

Het gaat dus om Toshiba Kazumi units die aan de wand komen te hangen.

Is hier iets over te zeggen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Alle reacties

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47
De 5M34 heeft een minimum vermogen van 2.7 voor verwarmen en 3.7 voor koelen. om efficiënt gebruik te maken van de buiten unit zul je al snel 3 binnenunits moeten aan zetten. De 5M is volgens de spec wel een betere optie dan de 4M variant. (zoek op pendelen)
2 keer de RAS-3M18U2AVG-E is misschien efficienter maar geeft waarschijnlijk wat moeilijkheden met leidingwerk.
De opgegeven vermogens in je afbeelding zijn die van koeling die van verwarmen zijn hoger.

Welke binnen unit komt op de RAS 10AVSG? Liefst eentje die je veel gaat gebruiken.
Is 4.6KW echt nodig in de woonkamer of maakt het voor de prijs weinig uit?

Voor andere die willen puzzelen:
https://www.toshiba-airco...plit_R32_product_data.pdf

• Sebazzz
Dankj voor je reactie @Tazzios!
Tazzios schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:57:
De 5M34 heeft een minimum vermogen van 2.7 voor verwarmen en 3.7 voor koelen. om efficiënt gebruik te maken van de buiten unit zul je al snel 3 binnenunits moeten aan zetten. De 5M is volgens de spec wel een betere optie dan de 4M variant. (zoek op pendelen)
Weet je dat zeker?
Vermogensrange: 0,8 - 14,0 kW, 1,4 - 11,0 kW
Welke binnen unit komt op de RAS 10AVSG? Liefst eentje die je veel gaat gebruiken.
Slaapkamer kids aan de voorkant. Vanwaar je laatste zin?
Is 4.6KW echt nodig in de woonkamer of maakt het voor de prijs weinig uit?
Het is een flinke woonkamer/keukencombinatie met veel glas.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Tazzios
Vreemd, maar de datasheet(mijn link)lijkt mij betrouwbaarder dan de website.

Omdat singlesplit over het algemeen efficiënter.

• Sebazzz
Tazzios schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:30:
Vreemd, maar de datasheet(mijn link)lijkt mij betrouwbaarder dan de website.
Er staat wel preliminary data in je datasheet :) Maar hier wordt het ook inderdaad genoemd. Het is wel zo dat het woonkamerunit 4,5kW kwijt kan.

• Tazzios
Met airco`s vermogen is het net als bij een auto (de brandstof versie dan ;) ) 99% van de tijd gebruik je niet al het vermogen omdat het teveel lawaai maakt, zeer oncomfortabel is of je het sowieso niet nodig hebt.

De andere got`ers zijn wel erg stil had ondertussen ook wel reactie`s en meningen van andere verwacht.

Je link werkt alleen indien ik hem kopieer plak naar de adresbalk dus zet hem hier nog een keer neer:
https://data.toshiba-klim...0RAS-5M34U2AVG-E%20en.pdf
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee