Toon posts:

Oplossingen gezocht voor start/stop werk bel

Pagina: 1
Acties:

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:45
We gebruiker momenteel een Windows pc om onze werknemers te laten inloggen op projecten zodoende dat we de uren per project kunnen volgen, maar dit systeem word uitgefaseerd en vervangen door rfid login systeem.

Nu op die pc staat ook de verschillende bellen voor het globaal starten/stoppen van het werk, denk hierbij aan 7h/7h30/8h/12h/12h30/15h30/16h/16h30 dit gebeurd nu via een Windows programma Free Alarm Clock

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Momenteel Windows 7 pc die uit word gefaseerd voor rfid login systeem dat via web site werkt
- Onboard geluidskaart en externe luidsprekers

Mogelijke opties
- Een andere pc gebruiken dat word gebruikt om labels te printen, staat ettelijke meters verder en dan moet er veel bedrading verlegt worden.
- iets anders?

Met wat hebben jullie ervaring?

*Als je meer info nodig hebt, mag je dat altijd vragen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-03 17:33
Dus je wil een alarm laten afgaan over speakers op bepaalde tijdstippen?
En die web interface Van het nieuwe systeem. Komt die niet ook gewoon op een computer te staan?

• Damic
jaspermeul schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:07:
Dus je wil een alarm laten afgaan over speakers op bepaalde tijdstippen?
En die web interface Van het nieuwe systeem. Komt die niet ook gewoon op een computer te staan?
Ja op het eerste deel, dat werkt nu ook en is gezelliger dan een idiote toeter (die we nu al als magazijn deur bel hebben).
Nee dat draait op een ipad in kiosk modus, die data van een rfid lezer haalt en die heeft geen jack aansluiting.

[Voor 13% gewijzigd door Damic op 05-02-2023 12:23]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Damic schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:14:
[...]

Nee dat draait op een ipad in kiosk modus, die data van een rfid lezer haalt en die heeft geen jack aansluiting.
Een Bluetooth luidspreker gebruiken of een Lightning spitter zodat de iPad geladen word en je een Jack-Lightning verloop je kunt gebruikt?

Gabriël ITX

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:52
Wat is het probleem om die pc gewoon te laten staan? Beetje overkill voor paar alarmpjes misschien, maar het werkt.

[Voor 37% gewijzigd door sig69 op 05-02-2023 12:21]

Roomba E5 te koop

• Damic
@sapphire ha dat is een goede. Eens bekijken, de bt module is niet echt een goede oplossing iemand kan de bt module kapen.

@sig69 W7 pc en extra verbruik extra plaats dat het ineemt. Pc moest eigenlijk al 2 jaar geleden weg gaan maar toen was er ineens covid

[Voor 25% gewijzigd door Damic op 05-02-2023 12:22]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En alle medewerkers moeten met de RFID in gaan loggen? Of hoeft dat enkel op de "globale" tijden? :?

• sig69
Dan zou ik voor een Lightning splitter gaan of misschien een bluetooth audio adapter en het op de ipad instellen.

Roomba E5 te koop

• Damic
CH4OS schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:23:
En alle medewerkers moeten met de RFID in gaan loggen? Of hoeft dat enkel op de "globale" tijden? :?
Momenteel logt iedereen in met een gebruikersnaam en paswoord op dat systeem, maar dat paswoord gaat een rfid dongle worden. De dongle word al een aantal jaar gebruikt in de camionetten (buitendienst), nu word het uitgebreid naar de productie.

We zijn een klein bedrijf dus qua veiligheid valt dat wel mee :)

@sig69 die bt adapter had @sapphire ook al gemaakt en daar heb ik de bedenking bij dat je een bt connectie kunt kapen, maar komt die daarna wel terug of moet je de ipad dan herstart/geherconnecteerd worden?

Anyway, ik bedenk me nu net dat er al een adapter aanhangt want ding krijgt voeding via PoE (altijd zelfde IP adres), dan andere dongle.

[Voor 25% gewijzigd door Damic op 05-02-2023 12:29]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor zover ik het begrijp staat het inklok systeem los van de bel/klok die afgaat op gezette tijden. Ik zou er voor kiezen dit dan ook los te houden en iets simpels als een Raspberry Pi of andere SBC achtige gebruiken om op de vaste tijden het bel signaal af te spelen. Ben je qua plaatsing vrijer en de systemen met hun gebruikers kunnen elkaar ook niet beïnvloeden.

• Damic
@Kaalus Dat is correct, systemen staan eigenlijk los van elkaar maar is wel handig als ze op hetzelfde apparaat staan dan moeten er geen extra apparaten aanblijven staan.

Ik was met juist aan't bedenken, zou goed kunnen dat de ipad al met usb-c komt. Dat moet ik eens bekijken.
Alsook de alarm functie die blijft toch door gaan tot je op stop drukt?

• sig69
Die BT adapter hang je dan natuurlijk ergens waar iemand er niet zomaar bij kan. Die pc die er nu staat of die ipad die er komt kunnen mensen ook "kapen", dat gebeurt nu toch ook niet?

Roomba E5 te koop

• Damic
Ja dat wel maar een BT verbinding kun je "kapen". De hardware steekt in een metalen kast en hangt tegen de muur.

• sig69
Hoe dan? Je moet toch echt eerst op een knopje drukken om te pairen.

Roomba E5 te koop

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Damic schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:46:
@Kaalus Dat is correct, systemen staan eigenlijk los van elkaar maar is wel handig als ze op hetzelfde apparaat staan dan moeten er geen extra apparaten aanblijven staan.
Het verbruik van een Pi is verwaarloosbaar in vergelijking met het alarm/belsysteem zelf natuurlijk.

• Damic
@sig69 dat is ook weer waar.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32
Zou voor de bel een smart plug, welke je kan programmeren met een app, een oplossing kunnen zijn?
Moet je wel een bel hebben die op lichtnet werkt.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Damic
@JukeboxBill ik vind een bel persoonlijk maar niets, we hebben al een toeter voor de bel van het magazijn.
edit: blijkbaar vergeten te antwoorden op @CH4OS
Dat is waar maar dan moet ik die pi nog altijd onderhouden terwijl als ik de Ipad kan gebruiken niets moet doen :+

[Voor 43% gewijzigd door Damic op 05-02-2023 18:28]

• Damic
Vandaag eens de tablet opstelling bekeken en er zit USB-C aan met een netwerk dongle die PoE naar USB-C doet.

Voor de rest nog niet gezien.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32
Damic schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:09:
@JukeboxBill ik vind een bel persoonlijk maar niets, we hebben al een toeter voor de bel van het magazijn.
. . .
Oh, sorry hoor, maar je vraagt zelf om een oplossing voor een bel in de topic titel.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Damic
JukeboxBill schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:53:
[...]

Oh, sorry hoor, maar je vraagt zelf om een oplossing voor een bel in de topic titel.
True, maar daarvoor heb je geen windows pc in dienst :+

Volia juist een usb-c m naar usb-c F+ jack 3.5 besteld. Morgen wat testen.

[Voor 7% gewijzigd door Damic op 08-02-2023 18:31]

• Damic
Back to the drawing board

De USB-C kabel werkt niet want het is een Apple poort :( en ik kan de iPad niet uit kiosmodus halen.

Dus nu een pi, bestaan die met afgeslankt OS, met een bel/alarm programma op?

Edit:
We gaan de pc van de graveerdienst gebruiken, moet alleen wat draad verlegt worden.

[Voor 19% gewijzigd door Damic op 09-02-2023 19:04]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee