sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Keuken verkopen via marktplaats --> de aasgieren

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:56
Hi All,

Na het kopen/bestellen van een nieuwe keuken, ging ik eens rondkijken hoe ik mijn (nog prima) keuken kon verkopen en direct te laten uitbouwen/verwijderen. Nu zijn er een aantal bedrijven te vinden die dit opkopen en komen demonteren. Bij het vragen naar een bod komen zij steevast met een belachelijk laag bod (50 of 100 euro) en een verhaal over kosten uitbouwen en risico's blabla.

Nu probeerde ik het deze week ook eens op marktplaats en wat meteen opvalt is dat er heel agressief een aantal handelaren reageren met veel hogere bedragen en meteen ook willen dat je reserveert. Een aanbetaling is geen probleem en allemaal super eager.

Er lijken niet echt bedrijven achter te zitten en het blijft allemaal een beetje schimmig waardoor mijn 'wantrouw marktplaats alert' aan gaat :). Ik wil straks niet op de zorgvuldig geplande uitbouwdatum voor jan lul staan te wachten of dat je alsnog discussie moet voeren over de prijs of iets dergelijks.

Ik ben vooral nieuwsgierig wat voor wereld hierachter zit? Gaan keuken op de vrachtwagen naar het Oostblok of zo of mis ik iets?

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-03 23:48
Heb een oude hoekkeuken van ik denk 20 jaar verkocht 3 jaar terug via marktplaats voor €250. Kwam een keurige man uit het Oostblok het verwijderen. Hij vertelde dat dit voor zijn familie in het Oostblok was, hij ging er twee keukentjes van maken. Was inclusief apparatuur.

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:46
Marktplaats is met alles een ramp: mensen willen alles gratis hebben, of ze reageren niet serieus. Dus zodanig verkoop ik meestal niets en op een gegeven moment, negeer ik zelfs de mailtjes van marktplaats _O-

Acties:
  • +26Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat een vooroordelen weer over MP. :/

E.e.a. hangt natuurlijk heel erg af van welk soort goederen je koop en of verkoopt.
En hoe je zelf advertentieteksten opstelt en communiceert met mogelijke kopers/verkopers.

Ik haal al jarenlang allerlei spullen via MP. En verkoop ook het nodige.
Variërend van fotogear tot aan huishoudelijke spullen, meubilair, computerspul, e.d.
Gezond verstand gebruiken, daar kom je een heel eind mee.

En ja, er zitten rare mensen tussen. So what; net alsof er irl geen rare mensen zijn. O-)
En al is het publiek alhier op tweakers dan nog enigszins gefilterd; ook daar kom je vreemde kwibussen tegen. :+

Mooie Plaatjes   

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:44

Galinsky

--------->

Tja lastig met keuken gezien je daar enkele voorbereidingen moet nemen voor uithalen.

Voor mij op marktplaats je kan 10min te laat zijn daarna let ik er niet meer op. Maar dat is in dit geval een risico die je moet accepteren. Voordeel is je hebt meerdere geinteresseerden. Erbij zeggen "niet te laat komen anders gaat hij naar iemand anders". Als hij niet komt opdagen
dan hopen dat je iemand voor de volgende dag kan regelen.
Prijs zorg ik altijd voor dat het vooraf is afgesproken. Dus "voor €200 mag je hem komen ophalen". Ze komen naar jou toe dus als ze op €50 of €20 willen afdingen hebben ze voor niks gereden dus beetje sterk in je schoenen blijven staan en de prijs blijft op de afgesproken prijs mochten ze het alsnog proberen om af te dingen.

Het is belangrijk dat je erg duidelijk bent op marktplaats anders wordt het op ieder punt tegen je gebruikt. (Bij de zwarte schapen op marktplaats dan).

• inquestos
  • Laatst online: 02:39
Geen ervaring met een keuken, maar wel met een jatoba houten vloer van 50m2 met een klein stuk waterschade. Die moest er ook uit 1 dag voordat de nieuwe er in kwam. De opkoper bood 500 euro. Eenmaal aangekomen gaf hij aan dat het naar zijn idee eerder 25m2 was :/ , en dat hij eigenlijk geen interesse had. Om vervolgens even later te zeggen: ok, ik haal het er wel uit, maar dan gratis .

Ik ben maar akkoord gegaan, want anders had ik zelf die dag nog alles moeten afvoeren, maar echt... Duidelijke foto's maken/afmetingen doorgeven/afspraken maken (ook hetgeen afvoeren waar je geen interesse in hebt') zodat ze niet met dat soort smoesjes kunnen aankomen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +24Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
inquestos schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:12:
Geen ervaring met een keuken, maar wel met een jatoba houten vloer van 50m2 met een klein stuk waterschade. Die moest er ook uit 1 dag voordat de nieuwe er in kwam. De opkoper bood 500 euro. Eenmaal aangekomen gaf hij aan dat het naar zijn idee eerder 25m2 was :/ , en dat hij eigenlijk geen interesse had. Om vervolgens even later te zeggen: ok, ik haal het er wel uit, maar dan gratis .

Ik ben maar akkoord gegaan, want anders had ik zelf die dag nog alles moeten afvoeren, maar echt... Duidelijke foto's maken/afmetingen doorgeven/afspraken maken (ook hetgeen afvoeren waar je geen interesse in hebt') zodat ze niet met dat soort smoesjes kunnen aankomen.
Dat moet je dus niet doen.. zo hou je die elende in stand lekker voor niets laten rijden dan binden ze wel in.
En niet laten merken dat jij haast hebt.

Acties:
  • +45Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:07

Dit soort lui stuur ik dan gewoon naar huis. Dan haal ik het uit principe er zelf wel uit en bied het vervolgens gratis aan op marktplaats/Facebook voor een ander.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
S-te-fan schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Dit soort lui stuur ik dan gewoon naar huis. Dan haal ik het uit principe er zelf wel uit en bied het vervolgens gratis aan op marktplaats/Facebook voor een ander.
exact :+

Acties:
  • +32Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:45

Felicia

🥚meisje?

Ik heb wel eens een goed werkende wasmachine gratis op marktplaats gezet, op voorwaarde dat ze de nieuwe mee naar boven helpen sjouwen (de oude moest ook naar beneden). En inderdaad, binnen no-time een contact om op te halen.
Staat ie binnen, vind je het goed als we eerst de ouden naar beneden halen? Ikke: Nee :P

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• inquestos
  • Laatst online: 02:39
S-te-fan schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Makkelijk gezegd, maar ik moest gewoon werken die dag, en de volgende dag werd de vloer gelegd. Het er uit laten halen en afvoeren door dat bedrijf kostte ook 500 euro, dus al met al heeft hij me toch 500 euro bespaard... Daarom dat ik zeg: duidelijke afspraken maken

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:16

Tactiek, ik denk dat je hebt aangegeven kom dan en dan maar want dan moet het eruit zijn. Die 500 was om zeker te zijn dat hij ook mocht komen, want dat was hoger dan je had verwacht of niet :)

[Voor 5% gewijzigd door NimRod1337 op 05-02-2023 12:39]

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:44
Als mensen nadat we een prijs hebben afgesproken alsnog willen afdingen, dan gooi ik de prijs gewoon omhoog. Het kan natuurlijk ook de andere kant op.

• NimRod1337
Felicia schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:43:
Ik heb wel eens een goed werkende wasmachine gratis op marktplaats gezet, op voorwaarde dat ze de nieuwe mee naar boven helpen sjouwen (de oude moest ook naar beneden). En inderdaad, binnen no-time een contact om op te halen.
Staat ie binnen, vind je het goed als we eerst de ouden naar beneden halen? Ikke: Nee :P
Lol goed gedaan. Tip, bovenplaat eraf, contragewicht eruit (heel simpel), achterplaat en glazen deur eraf (2 schroeven). Dan is hij en veel handiger om op/aan te pakken, en het gewicht is nog maar de helft. Met zijn 2en elks met 1 hand te tillen. Handschoenen aan om het nog beter te tillen te maken (en veiligheid uiteraard).

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:11
Ik doe zelf best veel op mp en eigenlijk nooit gedoe gehad. Duidelijke voorwaarden, afdingen hier doe ik niet aan, ik wil er vanaf maar koper is ook hier naar toe gekomen. En verder doe ik geen zaken met mensen die kort op mp zitten en met mensen met weinig beoordelingen of slechte beoordelingen. Minimaal 1 jaar op MP en minimaal 5 positieve beoordelingen en anders reageer ik niet.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03 21:21

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

In de advertentie er expliciet bij vermelden dat handelaars en bedrijven niet hoeven te reageren, alleen particulieren. Niet waterdicht natuurlijk maar het kan schelen. Dit soort goederen blijven lastig.

• OscarK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:57
Met een keuken verkopen heb ik geen ervaring, maar we hebben vorig jaar verbouwd en we hebben erg veel restanten bouwmaterialen via Marktplaats verkocht. Ik vond het verbazingwekkend goed gaan. Een oude, afgeschreven schuifpui => €100 voor gekregen. Een paar stukken betonijzer => €75. Zelfs zaken waar ik van verwachte dat ze letterlijk niets meer zouden opbrengen gingen gratis, snel en correct van de hand. Een paar pellets, tegels, stukken gebruikt isolatiemateriaal... het ging eigenlijk allemaal goed. Op die manier werden materialen hergebruikt en dat gaf mij een goed gevoel. En ik hoefde er niet al teveel moeite voor te doen.

De grootste fout die je m.i. kunt maken is te denken dat jij ergens geen toepassing voor hebt en dat dat dus ook voor een ander geldt.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:11
Ik heb zelf wat keukens gekocht op MP en sommige dingen moet je snel bij zijn en duidelijk afspreken.
Handelaren zullen wel wat dwingender zijn want die willen geld verdienen.
Ik verkoop van alles op MP, het enige wat echt niet te doen is zijn auto's. De std. reactie daarop: laagst prijs.

Verder niks. Alleen dat in een bericht. Als je dan vriendelijk terugstuurt dat je bedankt voor de interesse en dat de prijs in de advertentie staat dan hoor je er meestal niets meer van.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-03 22:59
Zelf 2 jaar terug de oude keuken ook verkocht via mp. Na meerdere kijk afspraken was ik er wel klaar mee. Want dit is niet goed of dat is niet goed, of kleur is hem toch net niet, deurtje draait naar rechts maar moet echt links zijn enz, enz, om gek van te worden.

Heb hem toen voor 200 euro verkocht aan een handelaar die er op had gereageerd. Kwam netjes hem op afgesproken weekend halen. Ik had er geen omkijken na en hij verdient er weer een paar honderd aan.

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:08
Tijdje terug ook een keuken verkocht op Marktplaats en dat was dikke prima. Kreeg een bericht van iemand, daaruit leek overigens niet dat het een handelaar was, wilde er €250,- voor geven. Scheelde mij weer 2 dagen slopen en klooien.
Bleek uiteindelijk een Poolse gast die iets van drie keukens per rit meenam en in Polen de riedel weer verkocht. Bakkie koffie aangeboden en vier uur later was alles netjes weg.

Tip is wel om de typenummers e.d. van je apparatuur in de advertentie te zetten, denk dat het ze vooral daar om gaat.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ik verkoop regelmatig wat op 2de hands, ik ben zo exact mogelijk en garantie tot aan de deur, oftewel kom graag bij mij kijken voordat je het koopt.

Verzenden is goed op eigen risico en vooraf + verzendkosten betalen

Je hebt inderdaad mensen ertussen zitten die voor een dubbeltje afdingen, of achteraf "garantie' claimen.
meestal vooraf erg laag bieden. Reageer er niet eens meer op.

wat me opvalt als je op keukens zoekt of aanbied is dat het inderdaad "snel" weg is, als ik merk dat het handige harry is dan ben ik wat makkelijker dan mister opkoper. Maar ligt ook aan mijn situatie als het niet in de weg ligt ben ik "lastiger"

Wat helpt is gezamelijk met huisfront een min/max prijs te stellen en termijn.

Tja vanalles

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:48

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Modbreak:Dit gaat specifiek over de casus van @xon . Voor algemene Marktplaatsergernissen is er dit topic in HK: "Marktplaats"... ik word er gek van - Deel 2 Ga hier dan niet eigen ervaringen posten over no-shows, biedingen en andere frustraties.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-03 05:45

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Marco-Peters schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:30:
Marktplaats is met alles een ramp: mensen willen alles gratis hebben, of ze reageren niet serieus. Dus zodanig verkoop ik meestal niets en op een gegeven moment, negeer ik zelfs de mailtjes van marktplaats _O-
Ok, misschien moet je niet alles serieus nemen via Marktplaats. Maar over het algemeen werkt het echt wel.V verwacht er echter niet te veel van en verifieer bij de potentiële koper. Mensen zijn echt wel te vertrouwen, zolang je er wat moeite voor doet.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:08

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vooral opletten dat alles in 1x wordt opgehaald.

Anders halen ze het beste op en vervolgens is het "Ja auto defect" bla bla...

Asus Zenbook i7 256gb

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-03 16:23

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Tja.
Hier een keuken te koop gezet voor 250, moest snel weg ivm verbouwing.
bod van 200, prima, ophalen maar.

2 man, busje met duits kenteken (buitenlanders). Ter plekke boden ze 100 ivm risico op breuk bij uithalen en mindere staat als de foto (wat wil je met een foto..)

eerste neiging is; 200 of wegwezen.

Uiteindelijk toch gedaan. Ik moest er vanaf (anders moest ik hem zelf eruit halen ivm planning). Ze zijn wel mooi 4,5 uur bezig geweest met z'n twee, en het keukenblad is in 3 gebroken stukken meegegaan...
Alles zat gekit en verlijmd.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb 300 euro betaald bij de keukenboer om de oude keuken + apparatuur eruit te halen en af te voeren.

Was binnen 2 uurtjes klaar. Als ik dit zo lees ben ik misschien voor een 400 euro hierdoor het schip in gegaan, 400 euro op een nieuwe keuken van 25k... ik denk er niet over na om ook maar 1 minuut er aan te spenderen op MP.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• NimRod1337
Falcon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:19:
Ik heb 300 euro betaald bij de keukenboer om de oude keuken + apparatuur eruit te halen en af te voeren.

Was binnen 2 uurtjes klaar. Als ik dit zo lees ben ik misschien voor een 400 euro hierdoor het schip in gegaan, 400 euro op een nieuwe keuken van 25k... ik denk er niet over na om ook maar 1 minuut er aan te spenderen op MP.
Andermans portemonnee kan je alleen niet in kijken :)

• NimRod1337
haagsepracht schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:30:
[...]

Ok, misschien moet je niet alles serieus nemen via Marktplaats. Maar over het algemeen werkt het echt wel.V verwacht er echter niet te veel van en verifieer bij de potentiële koper. Mensen zijn echt wel te vertrouwen, zolang je er wat moeite voor doet.
Gewoon wachten tot de juiste koper zich aandient. Dat verneem je inderdaad gelijk bij het eerste contact.

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:00
Daar komt wat moois op af. Ik had mijn oude keuken er ook op gezet, bieden, kreeg een bieding van €100. Komt hij eerst de verkeerde dag, begint dan te zeuren dat ie ‘m zo niet mee neemt, want het was niet volgens de beschrijving. Voor niks wilde ie ‘m wel. Ik heb ‘m vriendelijk bedankt, wat spul los verkocht en de rest naar de stort gebracht

• xon
Thanks voor alle reacties

Voor toekomstige verkopers die dit topic tegenkomen. Ik ben inmiddels weer heel wat wijzer:

Er zijn verschillende bedrijven die keukens opkopen (iets met 2dehands in de domeinnaam :-)). Ze werken allemaal hetzelfde. Bieden EXTREEM laag voor een keuken (100 of max 200 euro) en zeggen dan dat ze risico lopen, uitbouwen 700 euro kost, ze de keuken voor niet meer dan 1000 euro kunnen verkopen etc. Zij weten dat je van de keuken af moet en vast en zeker stress hebt dat dit op tijd gebeurt :). Leuke is dat als je dan binnen hun aanbod gaat kijken op de site dat de goedkoopste keuken begint bij 1800 euro.

Op marktplaats moet je even het kaf van het koren scheiden want ze bieden zeer agressief! Op dit moment zoeken veel mensen tweedehands een keuken. Dat zijn particulieren en opkopers waarbij ik voor wat betreft de laatste categorie aan de reacties merk dat Nederlands niet hun moedertaal is en ze waarschijnlijk (zoals hier al verteld wordt) richting polen gaan. Mijn keuken heb ik nu voor iets minder dan 1000 euro verkocht aan een particulier die de keuken professioneel laat uitbouwen en weer bij hem laat plaatsen. Om voor beide wat zekerheid te hebben heb ik een paar afspraken op papier gezet. (hier wilde geen van de opkopers aan beginnen...en waarschijnlijk niet voor niets).

doe er je voordeel mee

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Heb een keertje een keuken verkocht op MP. Geduld en wachten op een particulier was mijn opzet, maar ik had dan ook gelukkig de tijd. Uiteindelijk kon ik er nog een heel mooi bedrag voor krijgen + dat ze het er uit kwamen halen.

Ook heel wat biedingen van 100 a 150 euro gehad, maar gewoon zitten wachten totdat er iemand langs kwam die hem echt moest hebben.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
xon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:19:
Thanks voor alle reacties

Voor toekomstige verkopers die dit topic tegenkomen. Ik ben inmiddels weer heel wat wijzer:

Er zijn verschillende bedrijven die keukens opkopen (iets met 2dehands in de domeinnaam :-)). Ze werken allemaal hetzelfde. Bieden EXTREEM laag voor een keuken (100 of max 200 euro) en zeggen dan dat ze risico lopen, uitbouwen 700 euro kost, ze de keuken voor niet meer dan 1000 euro kunnen verkopen etc. Zij weten dat je van de keuken af moet en vast en zeker stress hebt dat dit op tijd gebeurt :). Leuke is dat als je dan binnen hun aanbod gaat kijken op de site dat de goedkoopste keuken begint bij 1800 euro.

Op marktplaats moet je even het kaf van het koren scheiden want ze bieden zeer agressief! Op dit moment zoeken veel mensen tweedehands een keuken. Dat zijn particulieren en opkopers waarbij ik voor wat betreft de laatste categorie aan de reacties merk dat Nederlands niet hun moedertaal is en ze waarschijnlijk (zoals hier al verteld wordt) richting polen gaan. Mijn keuken heb ik nu voor iets minder dan 1000 euro verkocht aan een particulier die de keuken professioneel laat uitbouwen en weer bij hem laat plaatsen. Om voor beide wat zekerheid te hebben heb ik een paar afspraken op papier gezet. (hier wilde geen van de opkopers aan beginnen...en waarschijnlijk niet voor niets).

doe er je voordeel mee
Ik volg dit topic met bijzonder veel interesse. Binnenkort moet ik ook aan dit avontuur beginnen. Het voordeel is wel dat - als de planning gehaald wordt - ik ongeveer 1 maand de tijd heb om van de keuken af te komen omdat de nieuwe keuken op een andere plek komt te staan en zodoende al in gebruik genomen kan worden. Op dit moment hoop ik eigenlijk nog zo'n 2k voor de keuken te krijgen (hij is nog geen 5 jaar oud namelijk)

Zou je willen delen welke afspraken je op papier hebt gezet?

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:14
Biedingen uitzetten (of vanaf een bepaald bedrag) en er nadrukkelijk in de advertentie erbij zetten dat je alleen reageert op serieuze berichten.
Zelf heb ik alleen apparatuur verkocht via MP (ook hier heb je veel opkopers), onder het mom van scheelt mij weer sjouwen. Keuken sloop ik er zelf uit en verdwijnt via het raam de aanhanger op. Heb geen zin in mensen die alles door huis gaan sjouwen in geval van demonteren.

PS2 SRSM Moon

• Skalaar
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:33

Skalaar

What air defence doing?

NimRod1337 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:07:
[...]

Gewoon wachten tot de juiste koper zich aandient. Dat verneem je inderdaad gelijk bij het eerste contact.
Hier wil ik mij bij aansluiten. Ik heb zelf een paar jaar geleden ook mijn keuken verkocht op Marktplaats. Het duurde niet lang voordat een serieuze koper zich meldde, hij had een goedkope keuken nodig voor de kantine van een auto bedrijf. Ik een paar honderdjes er bij, hij een goedkope keuken.

Het blijft helaas wel een loterij. Marktplaats zit inderdaad vol met waardeloze kopers, maar ook die ene koper waar je wel wat aan hebt zit er vaak tussen.

🚫Dit bericht is verwijderd.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:16

MsG

Forumzwerver

Bij een serieuze aanbetaling zou ik me minder druk maken dat iemand niet komt. Juist de gratis-mensen zijn chronisch onbetrouwbaar, dat is waarom ik zelden iets voor 0 euro wegzet op Marktplaats, maar vaak iets van een kleine tegenprestatie vraag. Eventueel houd je even meer geinteresseerden in de loop, zodat je nog alternatieven hebben mocht het toch een noshow worden. Ik kan me voorstellen dat er nog wel handel in zit, vaak gaan nog prima keukens erg goedkoop weg, inclusief ovens, vaatwassers en koelkasten, terwijl dat witgoed nog best een waarde vertegenwoordigt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• NimRod1337
Skalaar schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:47:
[...]

Hier wil ik mij bij aansluiten. Ik heb zelf een paar jaar geleden ook mijn keuken verkocht op Marktplaats. Het duurde niet lang voordat een serieuze koper zich meldde, hij had een goedkope keuken nodig voor de kantine van een auto bedrijf. Ik een paar honderdjes er bij, hij een goedkope keuken.

Het blijft helaas wel een loterij. Marktplaats zit inderdaad vol met waardeloze kopers, maar ook die ene koper waar je wel wat aan hebt zit er vaak tussen.
En zo niet, dan kan de prijs nog naar beneden, marktwerking.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Zonder echt alles te hebben gelezen;

Wij hebben zelf een tweedehands keuken aangekocht vorig jaar. Het viel me op dat ik het heel vaak heb afgelegd tegen dit soort opkopers. Achteraf nog wel een aantal keer een bericht gehad van verkopers dat de keuken toch weer beschikbaar werd. Dit kwam dan vaak door de agressieve manier van communiceren/op het laatste moment ineens minder willen geven.

Uiteindelijk heb ik een wat duurdere keuken gekocht tweedehands (maar echt in perfecte staat met AEG inbouwapparatuur). En deze zelf eruit gehaald in goed overleg met de verkoper.

En ja, er is altijd kans dat er wat kapot gaat dat weten die handelaren ook van tevoren. Valt me ook op dat als je de marktplaats advertenties van deze handelaren ziet, dat niet alles zo netjes eruit is gehaald als had gekund en zou er zelf ook geen tweedehands keuken kopen.

Ik zou zelf zorgenn voor een particulier die fatsoenlijk overkomt, en geen handelaren/mensen waarbij je vermoed dat ze niet fatsoenlijk zijn en je op het laatste moment laten zitten.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-03 20:55
Misschien een kleine tip;
Wij hebben een aantal jaren geleden de oude keuken ook willen verkopen. Al was het maar voor 100 euro en zelf demonteren. Toen dacht ik, voordat we ons in alle ellende van MP storten, laat ik zelf eens proberen het blad netjes te demonteren. Dit zat dus helemaal vastgekit aan alle kastjes en de muur. Van vroeger toen keukens nog degelijk werden gemaakt zeg maar.
We zijn met een moker zelfs een uurtje of 2 bezig geweest om de keuken klein te krijgen. Blij dat we hier niet achter kwamen als er al iemand op de stoep stond om het ding te demonteren.

• xon
Tehh schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:32:
[...]

Ik volg dit topic met bijzonder veel interesse. Binnenkort moet ik ook aan dit avontuur beginnen. Het voordeel is wel dat - als de planning gehaald wordt - ik ongeveer 1 maand de tijd heb om van de keuken af te komen omdat de nieuwe keuken op een andere plek komt te staan en zodoende al in gebruik genomen kan worden. Op dit moment hoop ik eigenlijk nog zo'n 2k voor de keuken te krijgen (hij is nog geen 5 jaar oud namelijk)

Zou je willen delen welke afspraken je op papier hebt gezet?
Je kan een standaard template verkoopcontract tweaken. Ik heb afspraken gemaakt over

- Dat je met elkaar een koop aangaat (persoon X is koper persoon Y is verkoper blabla)
- Wat de onderdelen van de keuken zijn + type nummers inbouwapparatuur
- Staat van de keuken + eventuele bekende gebreken
- Dat er kleine gebreken kunnen zijn die niet in de overeenkomst staan maar horen bij de leeftijd/gebruik van de keuken.
- Dat de koper verantwoordelijk is voor uitbouw en dat dit kundig en gebeurt met zo min mogelijk schade aan muren en vloer
- Betaling in 2 termijnen --> Deel vooruit en resterend deel voordat de koper aan de uitbouw van de keuken begint. Uiteraard ook dat als de verkoper de keuken niet kan leveren of er grote mankementen zijn hij het vooruit betaalde bedrag moet terugbetalen

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik zou verder ook gewoon je gevoel volgen en hoe iemand communiceert. Ik ga de keuken nu verkopen voor iets minder maar weet wel dat ik een betrouwbare koper heb.

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Wist helemaal niet dat er zo'n grote markt voor tweedehands keukens was. De keuken die ik bijna 2 jaar geleden vervangen heb, was echt niet zo heel geweldig meer. Ging er eigenlijk blind vanuit dat niemand de moeite zou gaan nemen om een toch wel wat versleten keuken ergens voorzichtig uit te gaan bouwen en dan thuis weer in te gaan bouwen... En ik had al helemaal niet verwacht dat er ook nog handelaren zijn die er nog aan verdienen ook.

Think smart........ Act stupid........

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:55
Ik heb alleen alle apparatuur van de keuken los verkocht, als ik het zo hier lees is dat de manier om er het meeste aan over te houden. De rest van de keuken is als plat pakket richting de stort gegaan. Scheelde wel dat het maar een spaanplaat blad was, dus daar kon gemakkelijk de zaag in...

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:18
Je moet geluk hebben. 4 jaar geleden ook te koop gezet. Keuken was in principe prima, erg groot ook, maar wel wat gedateerd. 100 euro, nou dat was al meer dan ik had verwacht :P
Akkoord gegaan, kwamen 2 gasten met een busje en verlengde trailer. Alles eruit gebutst en 3 uur later waren ze weg.

Best leuke gasten, ze gingen alleen wel hardhandig te werk :P kortom: het kan zeker, kwestie van geluk denk ik

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:22
Zal zeggen kijk eens op markplaats wat 2de hands wit goed apparatuur doet. Meeste handelaren kopen voor 100 euro zo keuken bij jou. Brengen de keuken naar de stort en verkopen de apparatuur voor veelvoud van het bedrag.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee