Ervaringen met Kagi Search

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 11:35

Kagi Search

https://kagi.com
https://help.kagi.com/kagi/getting-started/index.html
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PMWvfmc/Scherm-afbeelding-2023-02-05-om-08-57-26.png
Over Kagi
Kagi Search is een razendsnelle, gebruikersgerichte, 100% privacy-respecterende zoekmachine met resultaten aangevuld met niet-commerciële indexen en gepersonaliseerde zoekopdrachten.

Kagi heeft een schone, krachtige gebruikersinterface met alleen de meest relevante resultaten en geen telemetrie, advertenties of het verzamelen van privégegevens. (vertaald uit Engels)

[ Voor 91% gewijzigd door ericafterdark op 22-04-2023 13:53 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Interessante zoekmachine!

Bij Kagi betaal je zelf voor de zoekopdrachten i.p.v. dat jouw profiel bij wijze van spreken wordt verkocht aan adverteerders.

Mijn eerste bevindingen na een week zijn uitermate goed. Een stuk beter dan DuckDuckGo. Ik heb nog niet teruggegrepen naar Google.

Er wordt volop ontwikkeld en het is leuk om de Discord te volgen. Zo wordt er veel getest met AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:24

Coffee

Coffee

Ik ben eind vorige maand begonnen met Kagi, en vind het voorlopig een prettige tool. Zeker de functies zoals ‘lenses’, waarbij je zoekresultaten kan filteren op forums, recepten, advertentie-vrij, etc vind ik prettig. Ook de mogelijkheid om zelf een prio-lijst te maken is fijn. Nooit meer resultaten van Pinterest of Forbes! Ik vind het echter wel aan de dure kant. Ik red het niet met 200 searches, kom eerder op 700 per maand uit. Tien dollar vind ik dan wel pittig. Maar goed, voorlopig beter dan Google of de andere alternatieven.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Coffee schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:02:
Ik ben eind vorige maand begonnen met Kagi, en vind het voorlopig een prettige tool. Zeker de functies zoals ‘lenses’, waarbij je zoekresultaten kan filteren op forums, recepten, advertentie-vrij, etc vind ik prettig. Ook de mogelijkheid om zelf een prio-lijst te maken is fijn. Nooit meer resultaten van Pinterest of Forbes! Ik vind het echter wel aan de dure kant. Ik red het niet met 200 searches, kom eerder op 700 per maand uit. Tien dollar vind ik dan wel pittig. Maar goed, voorlopig beter dan Google of de andere alternatieven.
Jij hebt dus ook dat Early Adopter Professional abonnement?

Ik zit zelf ook op 700+ omdat ik Kagi ook op kantoor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Volgens mij niet. Ik zit op het standaard professional plan. 700 zoekopdrachten voor 10 dollar per maand. Best prijzig dus, maar vind het wel goed. En ik ben bezig met van Google afstappen, en dit past daar goed bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Coffee schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:46:
Volgens mij niet. Ik zit op het standaard professional plan. 700 zoekopdrachten voor 10 dollar per maand. Best prijzig dus, maar vind het wel goed. En ik ben bezig met van Google afstappen, en dit past daar goed bij!
Ah, ja ik zie het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKHsRYcrTHBH5p5TKPetpr3HNBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dPxqq8PG8DNMvQ4fblzoL61A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Mogelijk heb je het al gezien, maar inmiddels geeft Kagi onbeperkt zoekacties bij het abonnement van 10 dollar per maand. Daarbij is er nu de mogelijkheid om jaarlijks te betalen, tegen een reductie van 10% kosten.

Daarmee zijn de kosten van onbeperkt zoeken nu 9 dollar = 8.5 euro per maand.

Overigens, wat vindt jij van de RegEx redirects die je onder Advanced instellingen kan toevoegen? Het is een optie waarmee je de URLs die in een zoekactie naar voren komen door middel van RegEx kan overschrijven. Ik gebruik het voor nu om Twitter door te sturen naar een alternatieve privacy front-end. Reddit.com links worden altijd old.reddit.com, maar zoek nog andere use cases. Ik dacht nog aan AMP-links doorzetten naar de échte URL, maar die AMPs verschijnen volgens mij überhaupt niet in Kagi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Na een succesvolle trial een maand abo genomen voor 10 dollar. Ik vind het niet verkeerd, zeker met de optie om domeinen te blokkeren of meer prioriteit te geven in zoekresultaten. Persoonlijk zoek ik regelmatig maar websites in een search engine i.p.v. het intikken van een adres. En dat werkt voor kleinere Nederlandse websites nog niet top. Maar dat kan ook een bewuste keuze zijn in het algoritme.

Verder vind ik qua design DDG er wat leuke uitzien. Maar ik ben daar toch teleurgesteld in het feit dat je data wordt overgedragen aan Microsoft zodra je klikt op een ad. Blokkeren kan natuurlijk, maar ook ik snap dat er ergens geld verdiend moet worden.

Verder lijk het team van Kagi echt de gebruiker voorop te zetten. Bijv. door nu een unlimited abo aan te bieden voor 10 dollar waar dat eerst 25 dollar kostte. Ik vermoed dat ze uiteindelijk belanden op 50 a 60 dollar voor een unlimited jaarabonnement. Dat is nu eenmaal de sweetspot waar veer andere abo diensten zitten.

Verder ook echt handig dat ik anoniem FastGPT kan gebruiken voor zoekvragen en samenvattingen. Dit i.t.t. ChatGPT waar je je in allerlei bochten moet wringen voor een opt out om je data niet te gebruiken voor het trainen van het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-07 22:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan je ergens aan domeinen opgeven die je wil blokkeren? Als het mogelijk is om al die "5 alternatives for" websites te blokkeren die slecht zijn en ook userbenchmark en dergelijken.

Om elke keer bij een search het te moeten opgeven is wat onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:51:
Kan je ergens aan domeinen opgeven die je wil blokkeren? Als het mogelijk is om al die "5 alternatives for" websites te blokkeren die slecht zijn en ook userbenchmark en dergelijken.

Om elke keer bij een search het te moeten opgeven is wat onhandig.
Ja, dit kan! Bij instellingen en dan Personalized Results. Daar kan je websites blokkeren, maar ook pinnen, en meer of minder waarde geven.

Bij mij zijn Forbes, Pinterest en TikTok volledig geblokkeerd. Het is w.m.b. toch spam in de resultaten. Ik heb Tweakers dan weer gepind, zodat die resultaten altijd bovenaan staan als ik bijvoorbeeld hardware opzoek.

[ Voor 17% gewijzigd door Coffee op 25-02-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-07 22:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Interessant! misschien ga ik het een keer testen, op dit moment gebruik ik vooral LLMs Zephyr en WizardCoder dat ik op lokaal op mijn cpu draai. Voor andere zoek opdrachten gebruik ik startpage.com.
Google is de laatste 5 jaar zo slecht geworden met zoekopdrachten dat een LLM vaak sneller en beter is.

Ik vind het op zich niet erg om voor diensten te betalen; ik doe het graag voor Protonmail. Om los voor een ding te betalen is wel wat veel nog denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Ik ben het helemaal met je eens dat Google’s resultaten bijzonder slecht zijn geworden. Tot twee jaar geleden gebruikte ik nog vaak Google. Ik moest dan altijd ‘reddit’ achter mijn zoekterm zetten. Anders leverde het niets bruikbaars op. Toch vond ik andere zoekmachines vaak nóg slechter. Ik heb DDG, Ecosia, Bing, Brave en nog een paar andere geprobeerd. Die jaagde mij snel terug naar Google.

Echter sinds Kagi Search heb ik dit niet meer nodig gehad. De zoekresultaten zijn vaak echt heel goed, en slechts zeeer sporadish (een keer of twee per kwartaal) heb ik het gevoel dat er zoekresultaten ontbreken die Google mogelijk wel zou hebben. Daarbij de mogelijkheid om websites te blokkeren, te pinnen, de mogelijkheid om RegEx toe te passen over alle resultaten (en bijvoorbeeld automatisch links in resultaten door te sturen naar privacy-vriendelijke front-end reddit.com > old.reddit.com, Youtube.com > invidious.com, etc) doen het voor mij. En de pagina’s laden veel sneller dan medio zoekmachine, omdat er geen zware (tracking) assets draaien.

Kagi is de linux onder de zoekmachines :)

W.b. Betalen, ik doe dat ook liever niet. Maar ik vind al dat ad-supported business modellen al het slechte op het www zijn, dus dan moet ik ook daden bij woorden voegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Coffee op 26-02-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Zojuist een proefabonnement gestart. Ik was altijd fan van DuckDuckGo, maar daar is je gedrag natuurlijk nog steeds een bron van inkomsten om de kosten te dekken. Kagi's verdienmodel staat me meer aan, ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Tot nu toe is de kwaliteit van de zoekresultaten vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik ben ook met een proef abonnement gestart. Het concept staat me wel aan. Probeer wat minder in het Google eco-systeem te zitten en eens zien wat de kwaliteit van deze resultaten is.

Zijn jullie bekend met de ophef rond het gebruik van Yandex?
https://kagifeedback.org/...e-geopolitical-status-quo

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Beta schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:40:
Ik ben ook met een proef abonnement gestart. Het concept staat me wel aan. Probeer wat minder in het Google eco-systeem te zitten en eens zien wat de kwaliteit van deze resultaten is.

Zijn jullie bekend met de ophef rond het gebruik van Yandex?
https://kagifeedback.org/...e-geopolitical-status-quo
Dit heb ik helemaal gemist! De reactie van Vlad is op zich een aardige onderbouwing.

Wat vind je zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

ericafterdark schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:41:
[...]

Dit heb ik helemaal gemist! De reactie van Vlad is op zich een aardige onderbouwing.

Wat vind je zelf?
Ik snap de onderbouwing van Vlad ook wel. En ik snap ook wel dat yandex wordt meegenomen om een zo compleet mogelijk resultaat te geven. Immers: het buitensluiten van de Yandex index, is dat eerlijk?
Daarbij dus de vraag: geeft Yandex wel een eerlijk beeld weer? Zijn de resultaten Yandex werkelijk wat ze zijn?

Voor nu geef ik het voordeel van de twijfel. Ik ken de cashflow van Kagi niet. Gaat er x% van mijn subscriptie naar Yandex? Dan zou ik het sterk overwegen.

Als ik nu zoek naar pro-Ukraine sites en nieuws, krijg ik die ook. Geen resultaten die pro-Russisch zijn, of compleet andere resultaten dan bij Google. In dat opzicht gaat het dus goed. Wel zal mijn query langs Yandex zijn gegaan, maar waren de resultaten bij Yandex niet "goed genoeg".

En tsja Vlad is geen Rus, maar van Yugoslavia én Kagi staat geregistreerd in California.
Als de soep echt zo heet werd gegeten was Kagi wel verbannen uit the US.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hier stast nog meer discussie, specifiek context Brave https://kagifeedback.org/...partnership-with-brave/76

Specifiek dit deel van het antwoord vond ik sterk:
I do understand the concerns of our users and that to you it is about the degree of control where your subscription money is going to. On the other hand, if we stopped using all search providers that our users are asking us to, there would be none left, as there is no search provider out there that is liked by everyone. So we are currently between a hammer and an anvil here. And so while there are some negative implications, I believe that the benefits of the product and technology we are building greatly outweigh them.
Ze gebruiken dus 'maar' 4 verschillende bronnen, en 1 daarvan is Yandex, en 1 is Brave. De andere twee zullen wel Google en Bing zijn. Die worden niet evenredig gebruikt. Doet me beetje denken aan DDG.
One thing we are doing is building our own index for the part of the web that is people’s personal sites (which also advances our mission to humanize the web by surfacing them in our results), and this is what we are doing through Kagi Small Web initiative. https://kagi.com/smallweb
Ze bouwen ook hun eigen zoekmachine, dat geeft een meer jaren '90 ervaring (zoals Tor Browser die ook kan leveren).

Hoe het tegenwoordig is met Yandex, geen idee. Voor de oorlog was vooral hun reverse image search erg goed voor OSINT omdat je daarmee sons unieke, relevante resultaten kreeg.

Kagi is deels ook een anonymizing proxy (met zeer goede filtering zoals white- en blacklisting). Die dus blijkbaar ook API requests naar Rusland (Yandex is inmiddels vazal van regime) doet. Je kunt dat m.i. niet vergelijken met dataverzameling van Google.

Uiteindelijk komt het op mij een beetje over als het libertarische struisvogelpolitiek, en als je invloed wilt, moet je met portemonnee stemmen. Dat overweeg ik dan ook (helaas) te doen. Als ik op Yandex wil zoeken, dan doe ik dat wel handmatig met Tor Browser. Kagi hoeft dat niet voor mij te doen. Er is ook een feature request om bepaalde bronnen uit te sluiten.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Ik gebruik Kagi inmiddels bijna twee jaar als primaire zoekmachine. Ik vind het wel nog prijzig, maar kan inmiddels niet meer zonder. De kwaliteit is dag en nacht ten opzichte van Google, en dan heb ik het niet eens over de power features. Het verbaast me dat er zo veel zoekresultaten compleet ontbreken in Google, van small web tot afbeeldingen. If it’s not on Google it doesn’t exist geldt niet meer tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik ben inmiddels betalend gebruiker. Tijdens de testperiode regelmatig Google vergeleken maar de resultaten waren bij Kagi beter en sowieso veel minder reclame. Het is echt bizar hoeveel reclame er op Google te zien is. Ik hoop dat Kagi nog goede ontwikkelingen gaat maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tijnski
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-07 11:26
Kagi Pro gebruik ik nu bijna een jaar en het is het iedere Euro waard.

De meerwaarde van het Ultimate plan zie ik nog niet direct. Het verschil is een GenAI toevoeging die Assistant wordt genoemd en toegang geeft tot modellen als Claude 3.7/3.5, Claude Opus, Mistral, GPT4o, Gemini Pro, Llama 3.1 405B. Dat zijn allemaal wel serieuze modellen .. maar een directe ChatGPT Plus of Claude subscription is makkelijker in gebruik denk ik.

Anyway, Kagi Pro is een game changer. Geen privacy exploitatie of gemanipuleerde zoekresultaten. Zoekresultaten zijn altijd on point. Het verbaasd met eigenlijk hoe weinig ik Kagi in mijn omgeving gebruikt zie worden. Betalen voor Search is kennelijk iets waar vooral Nederlanders nog wat over struikelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Beta schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:35:
Ik ben inmiddels betalend gebruiker. Tijdens de testperiode regelmatig Google vergeleken maar de resultaten waren bij Kagi beter en sowieso veel minder reclame. Het is echt bizar hoeveel reclame er op Google te zien is. Ik hoop dat Kagi nog goede ontwikkelingen gaat maken.
Bij Google is veel reclame, maar de gemiddelde DDG-gebruiker weet dat je bij bijna iedere zoekterm op z'n minst een reclame voor Ebay en nog iets anders krijgt. Die reclame is niet alleen irrelevant (dat is waar DDG juist prat op gaat), maar vooral misleidend. Als ik zoek naar iets wat alleen in code verkrijgbaar is, zoals bv. omgaan met Kubernetes, dan is een advertentie voor "het product Kubernetes" op Ebay redelijk interessant te noemen.

Ik neem aan dat DDG dit na zo'n periode zelf ook wel weet en dat begint me toch een beetje te steken omdat het effectief gewoon een vorm van desinformatie is. Wellicht niet zo slecht bedoeld, maar wel een hellend vlak.

Kagi vind ik alleen daarom al fijner dan DDG én Google Search :) Als er geen resultaten zijn wil ik geen resultaten, als er wel resultaten zijn wil ik ze ontopic hebben en als er alleen resultaten zijn waar mijn zoekterm niet in voorkomt dan wil ik dat het behandeld wordt als "geen resultaat" omdat ik anders wel een LLM zou gebruiken als ik niet weet hoe ik iets direct moet omschrijven.

Om een lang verhaal wat in te korten: Kagi ziet er best leuk uit :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijnski
Sinds 17/04 is Kagi Assistant te gebruiken in alle subscriptions. Wel is toegang tot de hele set van LLM’s allen onderdeel van Kagi Ultimate

https://blog.kagi.com/assistant-for-all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heeft iemand meer ervaring met het Ultimate plan met de LLM's? Heb zelf al een klein jaar Kagi Pro, moet de Assistent nog uittesten.
Heb nu via ZiggoVodafone 1 jaar gratis Perplexity en ik ben erg verrast. Had voorheen alleen ChatGPT en Co-Pilot gebruikt, maar met Perplexity (Pro) ontdek ik weer nieuwe mogelijkheden, vooral met het toevoegen van PDF waar Perplexity veel meer uithaalt dan ChatGPT.
Is de LLM van Kagi dan ongeveer hetzelfde als Perplexity? Beide doorzoeken tenslotte het internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Jacco011 op 22-04-2025 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnski
Jacco011 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:55:
Is de LLM van Kagi dan ongeveer hetzelfde als Perplexity? Beide doorzoeken tenslotte het internet.
Perplexity is meer geschikt voor research en is daar erg sterk in. Tegenwoordig zit die functionaliteit ook in ChatGPT Plus onder de naam Deep Research. Zelf vind ik Perplexity beter. Ik heb Perplexity Pro een jaar gratis gebruikt en ben er erg te spreken over.

Kagi Assistant verrijkt AI chats met Internet resultaten, met de Kagi benefits in privacy e.d. .. that’s it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik ben ook wel blij dat Kagi meerdere agents aanbied. Niet alleen ChatGPT, maar ook Llama, Gemini, ChatGPT en nog wat andere. Wel enigzins jammer dat sommige achter het Ultimate abonnement zitten. Maargoed, ChatGPT kost ook €20 ofzo per maand, dus opzich haal je die kosten er wel uit.

Pagina: 1