• zlatan112
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-02 16:17
Hallo,

Sinds 2 dagen hebben we in eens donker licht belde op een gedeelde.
Ik vermoed dat de jongens er met de bal er tegen aan hebben geschoten, er is geen schade zichtbaar.

Enig idee wat het kan zijn?
Tv is 2,5 jaar oud.

• zlatan112

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:20
De verlichting vanaf de rechterzijde heeft een probleem. Ofwel er is een lampje stuk, of het is aan het slijten waardoor het minder licht geeft.

• zlatan112
Wat kan ik er het beste aan laten doen?
Ergens laten repareren?
Ken je wellicht een reparateur ?

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:53
Gewoon garantie via de verkopende partij…

[Voor 78% gewijzigd door Blommie01 op 05-02-2023 10:41]

• zlatan112
Bon ben ik kwijt.
En 2 jaar is voorbij helaas
Is het een duren reparatie weet iemand dat?

• dmantione
  • Laatst online: 19:20
Als je in Nederland heb gekocht, dan heb je garantie over de gehele economische levensduur en is er geen 2 jaarslimiet. Dan zou ik nog eens goed gaan zoeken of de bon nog ergens te vinden is. In België is er wel een wettelijke garantieperiode van 2 jaar.

Wat betreft reparatie: Als je het laat doen, dan gaat dat op een bedrag neerkomen dat je er niet voor over gaat hebben. De reden is dat de televisie van boven tot onder uit elkaar gehaald moet worden om bij de schermverlichting te komen. De kosten van het lampje zelf zijn de moeite niet, maar als iemand twee uur bezig is voor demontage, dan het lampje vervangt en dan twee uur bezig is de boel weer in elkaar te zetten, dan kom je bij de loonkosten in onze regionen al snel op bedragen die niet te verantwoorden zijn.

Als je zelf wilt gaan sleutelen, dan wordt het een ander verhaal. Het kost je dan de nodige uren, maar aan onderdelen ga je niet veel kwijt zijn.

• Blommie01
zlatan112 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:06:
Bon ben ik kwijt.
En 2 jaar is voorbij helaas
Is het een duren reparatie weet iemand dat?
Is heel duur...

• zlatan112
Kortom Zo lang die het doet prima, en daarna nieuwe tv Samsung tv kopen.
Vind het wel erg snel voor zo een tv die stuk gaat.

• Blommie01
zlatan112 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:40:
Kortom Zo lang die het doet prima, en daarna nieuwe tv Samsung tv kopen.
Vind het wel erg snel voor zo een tv die stuk gaat.
Daarom kun je ook bij de verkopende partij terecht. Die gaat hem kosteloos voor je repareren.

• zlatan112
Ja heb alleen geen bon meer dat is het punt

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:23
Als je gepint hebt kan je vaak nog de bon opvragen. ( omdat je dan datum tijd en transactienummer hebt ) Dat zou je nog kunnen proberen.

Anders heb je helaas pech zonder bon.

• zlatan112
Een update:
Bon is gevonden, dankzij meewerkende Mediamarkt medewerker!
TV ter reparatie aangeboden, en krijg nu de voorstel om 275 euro mee te betalen aan het herstel.
Ik vind dat niet terecht, gezien de tv 31-10-2020 is gekocht.

kan ik nog iets doen?

• base_
  • Laatst online: 23:45
Eerst vermoed je dat er een bal tegen is geschoten en vervolgens vindt je het niet terecht vanwege de leeftijd?

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:26
Denk dat je gewoon beetje pech hebt, als dit niet door een bal komt.
De vraag is meer die je jezelf nu moet stellen: krijg ik voor 275 z'n tv weer. en is dit het nog waard?

Als ik zie dat die tv 650 euro nieuw was, zou ik er geen 275 voor over hebben.
Geld kun je beter bij een nieuwe tv doen.

• zlatan112
Er is geen bal tegen aan gekomen..
Dat was vermoeden door de kinderen.

Mag je als consument verachten dat een tv langer mee gaat dan 2 jaar en 3 maanden?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:23
Vind het een net aanbod. Hij is buiten de garantie dus dan mag je verwachten dat je wat mee moet betalen voor reparatie.

Wat @Eskimoo Ben ik het deels mee eens.

Je kan of een nieuwe kopen ( meer geld kwijt ) of deze repareren zodat hij weer mee kan.

[Voor 36% gewijzigd door corporalnl op 16-02-2023 11:33]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee