Sorry, toen ik dit schreef was ik nogal warrig. Ik zal het puntsgewijs noteren:
1. In december een ASUS 790 moederbord gekocht
2. Bij het installeren werkte in eerste instantie een PWR CPU fan niet.
3. Na het plaatsen van een DC fan werkte de fan maar de CPU viel na ongeveer 60 seconden in throttle mode
3. Waterkoeler geplaats met als uitkomst punt 2.
4. RMA aangevraagd voor de CPU fan, echter bij demontage is de socket beschadigd.
4. Bord terug naar leverancier welke voor 45 € een nieuwe socket zou laten plaatsen door ASUS
5. Bord retour met brief niet te repareren viel echter zat er wel een nieuwe socket op
6. Ook in het gebied waar de fan aansturing zit zijn ze aan het solderen geweest, wat ik kan zien
Mijn conclusie daaruit is, de socket is gerepareerd anders ga je niet de CPU fan besturing proberen te repareren.
Dit keer zal ik er foto's bij doen zodat jullie zien wat ik probeer uit te leggen
:strip_exif()/f/image/iysXa5XEqaWn7ku7CBfPPXdY.jpg?f=fotoalbum_large)
Groeten Mark
1. In december een ASUS 790 moederbord gekocht
2. Bij het installeren werkte in eerste instantie een PWR CPU fan niet.
3. Na het plaatsen van een DC fan werkte de fan maar de CPU viel na ongeveer 60 seconden in throttle mode
3. Waterkoeler geplaats met als uitkomst punt 2.
4. RMA aangevraagd voor de CPU fan, echter bij demontage is de socket beschadigd.
4. Bord terug naar leverancier welke voor 45 € een nieuwe socket zou laten plaatsen door ASUS
5. Bord retour met brief niet te repareren viel echter zat er wel een nieuwe socket op
6. Ook in het gebied waar de fan aansturing zit zijn ze aan het solderen geweest, wat ik kan zien
Mijn conclusie daaruit is, de socket is gerepareerd anders ga je niet de CPU fan besturing proberen te repareren.
Dit keer zal ik er foto's bij doen zodat jullie zien wat ik probeer uit te leggen
:strip_exif()/f/image/iysXa5XEqaWn7ku7CBfPPXdY.jpg?f=fotoalbum_large)
Groeten Mark

[ Voor 92% gewijzigd door mreijerkerk op 08-02-2023 17:15 . Reden: Beknopte weergave ]