Vraag

• Brohemiann
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-02 23:25
Hi allen,

Ik heb een samsung s20 5g en ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik twijfel tussen de standaard iPhone 14 en de standaard s23. De iPhone 14 vind ik qua design mooier dan de s23, maar de iPhone 14 beschikt niet over een 120 hz display. Als ik daarnaast naar de specs kijk wordt bij mij de indruk gewekt dat de s23 beter is. Ik vraag mij echter af in hoeverre ik dit zal merken (filmpjes kijken, foto's maken).

De s23 beschikt over een 50MP camera en de 14 daarentegen over een 12MP camera. Ik lees op het internet dat dit niet ook per definitie betekent dat de s23 een betere camera heeft. Zou iemand mij kunnen vertellen welke telefoon een betere camera heeft?

Heeft iemand voor mij wat inzichten/opmerkingen die mij kunnen helpen bij het maken van een beslissing.

Laatste vraag: hoeveel zal ik performance-wise en camera-wise merken als ik upgrade naar een iphone 14 of de s23 t.o.v. de s20? Als ik naar de specs van de s20 kijk ziet het er naar uit dat de s20 nog steeds een erg goede telefoon is.

Alvast bedankt!

Groet,
Brohemiann

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13
De Benchmarks geven duidelijk weer dat de Samsung S23 de gewone iPhone 14 op alle vlakken verslaat, alleen de iPhone 14 Pro heeft bepaalde punten waar die net iets sneller is met zijn chipset dan de Samsung S23.

Foto's en megapixels. Een 50 Megapixel camera kan uiteindelijk een 1 megapixel foto opslaan in hogere kwaliteit doordat die pixels combineert. Echter zeggen de megapixels niet alles, ook de camera hardware en lenzen bepalen het resultaat, en daarnaast wordt veel door de software van de telefoon bijgestuurd waardoor een relatief magere camera module in een Google Pixel telefoon nog steeds hele mooie foto's oplevert.

120htz vs 60htz beeldscherm, als je ze naast elkaar legt zie je het verschil overduidelijk, maar ben je gewent en zie je niets anders merk je het niet. Vroeger vonden we analoog beeld ook prima op de TV totdat we digitaal, HD en steeds beter kregen.

De Samsung S23 en iPhone 14 is zeker een vooruitgang t.o..v. de Samsung S20 als je kijkt naar benchmarks en ook zeker de accu, maar als de S20 nog voldoet voor je dagelijks gebruik kun je je geld op de bank laten staan, die keren tegenwoordig weer wat rente uit, en doorsparen tot volgend jaar en de Samsung S24 of iPhone 15 overwegen. Mogelijk krijgt de iPhone 15 ook al USB-C ipv de Lightning connector en hoef je geen nieuwe opladers te kopen, hangt van de lanceerdatum af en goede wil van Apple, anders zit dat zeker op de iPhone 16 door de nieuwe EU wetgeving (en ze gebruiken het al op hun Macbooks en bepaalde modellen iPads).

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Brohemiann schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:22:
Hi allen,

Ik heb een samsung s20 5g en ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon.
op welke punten vind je de S20 tegenvallen en zoek je echt verbetering?

Dat zou logischerwijs het uitgangspunt moeten zijn, anders ben je goedkoper uit met het houden van de S20..

[Voor 16% gewijzigd door bombadil op 05-02-2023 10:14]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 15:29
Brohemiann schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:22:
Laatste vraag: hoeveel zal ik performance-wise en camera-wise merken als ik upgrade naar een iphone 14 of de s23 t.o.v. de s20? Als ik naar de specs van de s20 kijk ziet het er naar uit dat de s20 nog steeds een erg goede telefoon is.
Tegenwoordig gaat het niet meer zo snel. Een S20 kan zeker nog een paar jaar mee. Als je niet kan wachten en nu al een serieuze boost qua prestaties en camera wilt moet je de 14 Pro Max of S23 Ultra overwegen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er komt ook nog een S22 FE 5G

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee