Toon posts:

DDR5 snelheden meer echt beter?

Pagina: 1
Acties:

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:52
Beste mensen ik ben al een halve dag aan het lezen over snelheden en DDR5 en soms zie ik best grote winsten in framerate maar kom er dus niet helemaal uit of het de moeite is.

Mijn systeem nu: ik game op 4k trouwens.

Asus B760 Gaming-F Strix moederbord
Intel i5 13600kf CPU
RTX 4080 GPU
Corsair DDR5 4800mhz *was toen goedkoopste DDR5 inmiddels zijn de prijzen wat gezakt dus vandaar de vraag.

Is er iemand met ervaring wellicht of wellicht gewoon de kennis die mij kan vertellen of het de moeite is om het 4800mhz setje te vervangen voor een 6000mhz setje bijvoorbeeld?

Nog even een andere vraag, dat i5 heethoofd ding loopt aardig warm (wel normaal) maar is er nog iets in te stellen in de bios dat dat iets minder wordt zonder prestaties in te leveren? Had wel wat gevonden maar dat ging over MSI bios en kan het soort gelijke niet terug vinden in de Asus bios. Heb nu alles gewoon stock staan. Wil verder niet overclocken etc.

[Voor 23% gewijzigd door JWFpeters op 04-02-2023 21:23]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit is wel een mooie video (over de 12th gen, maar volgens mij is er sindsdien niet zoveel veranderd voor wat betreft geheugenperformance) die de 4800, 5600 en 6400 naast elkaar legt. Weliswaar wel op 1080p om de bottleneck aan de CPU kant uit te vergroten, maar het geeft wel een idee.

YouTube: I Bought The Cheapest DDR5 Memory, It's Time To Leave DDR4

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:01
op 4k zal de winst kleiner zijn,hoe hoger de resolutie hoe minder nut RAM snelheden hebben.
Maar er is genoeg info over te vinden volgens mij.

Qua hitte 13600kf,undervolten,dat is toch wel een manier om de temps omlaag te brengen
Geen idee of je met power limits wat kan doen,daar zou ik naar kijken in dit geval.

review: Maak je cpu zuiniger én sneller - Ryzen 9 7950X en Core i9 13900K bed...

[Voor 99% gewijzigd door freaky35 op 04-02-2023 21:37]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee