Factory reset Mac Mini 2009 zonder originele setup-cd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb een Mac Mini 2009 gehad zonder de originele setup-cd. Nu wil ik deze factory resetten - mede om oude data te vernietigen (zo afgesproken). Ik kom niet in een recovery; tijdens het zoeken kwam ik erachter dat die er voor OSX 10.7 niet was. OSX 10.6.8 staat erop dus dat klopt. Alles wat ik vind voor een factory reset verwijst naar die originele setup-cd. Nu vraag ik mij af of er een alternatieve manier is. Kan ik een nieuw account aanmaken, oude inclusief home directory verwijderen en dan vrij ruimte erasen met diskutil? Of gaan er nog sporen van andere gebruikers dan achterblijven? Ik had ook nog iets gevonden over de single user mode, https://apple.stackexchan...ord-from-single-user-mode, maar dit lijkt mij niet nodig aangezien ik gewoon zonder wachtwoord erin kan?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kunt beter ergens een Snow Leopard Dvd scoren. Was vroeger een €20 upgrade dus zou goedkoop te vinden moeten zijn. Dan start je daarvan op en wis je de schijf. Je kunt de schijf niet wissen vanaf het OS dat op de schijf staat, dat kan op geen enkele computer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:07

talin

ES-MA

gaat het alleen om data vernietigen?
of moet deze ook nog weer verkocht worden?

HD eruit draaien, gaatje erin boren, in de bankschroef en ff dubbel slaan met een hamer en klaar.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
nelizmastr schreef op zondag 5 februari 2023 @ 08:47:
Je kunt beter ergens een Snow Leopard Dvd scoren. Was vroeger een €20 upgrade dus zou goedkoop te vinden moeten zijn. Dan start je daarvan op en wis je de schijf. Je kunt de schijf niet wissen vanaf het OS dat op de schijf staat, dat kan op geen enkele computer.
Even op Marktplaats gekeken maar daar gaat het voor bijna of zelfs gelijk aan de nieuwprijs weg. Ik heb wel een iso gevonden bij the internet archive, nu nog een manier vinden om bootable te schrijven naar usb. Straks even naar zoeken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
talin schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:56:
gaat het alleen om data vernietigen?
of moet deze ook nog weer verkocht worden?

HD eruit draaien, gaatje erin boren, in de bankschroef en ff dubbel slaan met een hamer en klaar.
Bedoeling is dat die opnieuw gebruikt kan worden ja. Als dat niet lukt dan wordt het sowieso de door jou aangehaalde methode.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:07

talin

ES-MA

JT schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Bedoeling is dat die opnieuw gebruikt kan worden ja. Als dat niet lukt dan wordt het sowieso de door jou aangehaalde methode.
neem aan dat je er een SSD in gaat zetten want anders heb je straks geen nagels meer over...

iso heb je al gevonden ff een Bootable ISO naar USB maken en installeren maar!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
talin schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:12:
[...]

neem aan dat je er een SSD in gaat zetten want anders heb je straks geen nagels meer over...

iso heb je al gevonden ff een Bootable ISO naar USB maken en installeren maar!
Ik moet nog zoeken hoe ik het bootable maak; balenaEtcher had in ieder geval aan dat er geen partitietabellen waren ofzo en daardoor niet bootable. Maar goed, we raadplegen straks weer even de zoekmachines :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-05 18:34
Heb je een andere Mac van een vriend of zo even een open core patcher maken? Ondersteuning vanaf 2008 lees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik had no gezocht en kwam toch meerdere keren Balena Etcher tegen. Die had ik al geprobeerd maar toen werd de USB-stick niet gezien. Toch nog een keer geprobeerd en voila, het werkt :) Staat nu te installeren.

Dank voor al jullie input!

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1