Vraag

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03 22:00
Beste mede Tweakers,
Normaliter zoek ik altijd alles zelf uit, nu hoop ik op jullie advies te kunnen rekenen.

Kleine situatieschets:
Gisteren is mijn 5 jarige dochter per direct opgenomen in het ziekenhuis, uit onderzoek is gebleken dat ze diabetes type 1 heeft. Om de glucose te meten heeft ze de Freestyle Libre sensoren gekregen. Momenteel leest mijn vrouw deze waarden uit met haar smartphone. Zodra onze dochter uit het ziekenhuis mag moet ze zelf gaan meten, of moeten derden zoals de leerkracht op school, of de PMer op de BSO deze metingen doen.
De smartphone zal dan ook primair gebruikt worden voor de metingen, overige zaken zijn niet belangrijk.
De telefoon moet dus beschikken over NFC.

Nu heb ik zelf natuurlijk nog wel een oude telefoon in de lade liggen, dit lijkt me echter geen goed idee i.v.m. het ontbreken van beveiligingspatches op oudere telefoons?

Zoals ik al zei, normaal gezien zoek ik dit allemaal zelf uit, ik ben gisteren echter zelf geopereerd aan mijn rechterhand, ik heb al moeite om dit verhaal te typen. :X
Aangezien mijn vrouw in het ziekenhuis blijft, ben ik voornamelijk bezig met het op en neer pendelen naar het ziekenhuis via het OV samen met onze andere dochter.

Waar moet de telefoon dan allemaal aan voldoen?
1: NFC is een must voor het scannen van de sensor
2: Niet te groot, zodat een 5 jarige hem ook makkelijk kan hanteren
3: Accu duur, liefst een toestel wat makkelijk 1 dag mee kan, 2 dagen of meer zou fijn zijn. De telefoon zal niet voor veel andere zaken gebruikt worden.
4: Een toestel wat een beetje tegen een stootje kan
5: prijs, liefst niet te duur, max 200 euro moet voldoende zijn verwacht ik?
6: besturingssysteem Android.

Beste antwoord (via 205Gutmann op 06-02-2023 12:49)

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03 23:34
Samsung Galaxy X cover 5

Klein scherm 5,3 inch, stevig, 5 jaar security updates (enterprise edition - nog 3), vervangbare accu (extra batterij mee voor het geval dat.), 250 euro.
En heeft een knop aan de zijkant die je kan instellen. Bv opstart diabetes app.

Alternatief: Google pixel _a series.

[Voor 20% gewijzigd door sn33ky op 05-02-2023 08:09]

Alle reacties

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Snel een filter aangemaakt in de pricewatch categorie: Smartphones en scherm gaat al snel naar 6,5"

Is een ouder model iPhone SE (2020) geen optie?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:40
SE2020 is een goede optie. Misschien hebben ze bij je op het werk nog een exemplaar liggen?

Edit: geen Android, maar nog lang ondersteuning.

[Voor 22% gewijzigd door Joris748 op 04-02-2023 20:43]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:40
@205Gutmann je geeft Android als must, is dat vanuit de app die nodig is? En geeft die app nog andere eisen, bijvoorbeeld wel of geen internet verbinding? Geeft de app leverancier nog aan bepaalde toestellen te vermijden, of minimale software versies zoals Android 8 of iOS 12?

• DVX73
  • Nu online
Apps zijn voor iOS en Android beschikbaar.
https://www.freestyle.abbott/nl-nl/producten/apps.html

• 205Gutmann
De voorkeur gaat uit naar Android, mijn vrouw en ik hebben beide geen kennis van IOS.
Op Android hebben we wat ervaring opgedaan met het ouderlijk toezicht voor onze andere dochter.

De app heeft internet verbinding nodig, dit is om de resultaten te delen met de arts in het ziekenhuis.
Qua minimale software eisen is mij niets bekend, het gaat er mij ook om dat het toestel up to date blijft met beveilgingspatches en dergelijke.

• DVX73
  • Nu online
Ondanks je voorkeur voor Android (heb zelf ook Android voorkeur) raadt ik in dit geval een iPhone SE (2020) aan.

Alternatief zou je een samsung a serie kunnen nemen die op de lijst met ondersteunde telefoons staat, echter doe is veel groter qua formaat.

• 205Gutmann
@DVX73 Qua afmetingen is de Iphone SE2020 inderdaad de beste keuze. Qua prijs is het echter meer dan ik er op dit moment aan uit wil geven. De telefoon moet overal mee naar toe, naar school, de BSO, als ze ergens gaat spelen. Om haar dan met een toestel van € 500,- op pad te sturen vind ik een groot risico.

• DVX73
  • Nu online

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 22:46
Wat voor oude telefoon heb je nog in de lade liggen?
Goede kans dat je met een custom rom gewoon weer een recente android versie kan draaien.
Moet er misschien alleen een nieuwe accu in.

TheS4ndm4n#1919

• DVX73
  • Nu online
RocketKoen schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:22:
Goede kans dat je met een custom rom gewoon weer een recente android versie kan draaien.
Custom rom is geen optie met deze app

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 22:46
DVX73 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:24:
[...]

Custom rom is geen optie met deze app
Hoe kom je daar bij? Volgens de website bieden ze alleen geen ondersteuning voor beta OS versies en jailbreaked telefoons.

Maar die website zegt ook niks over NFC... Dus misschien heb je van je arts betere informatie gehad.
Het kost iig niks (behalve wat tijd) om te testen.

TheS4ndm4n#1919

• 205Gutmann
RocketKoen schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:22:
Ik heb nog een S8 in de la liggen, Samsung is onlangs gestopt met de ondersteuning hiervan.
Daarnaast id de accu EOL, een accu vervangen kan ik normaal gesproken zelf. Ik moet het de komende 2 weken echter doen met maar 1 hand. De telefoon opsturen voor een nieuwe accu vind ik de investering niet waard, daarnaast wil ik het z.s.m. geregeld hebben.

Customroms is een no-go, voor mezelf vind ik het leuk om daar mee te tweaken, voor de vrouw en kids moet het gewoon goed werken.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:40
@205Gutmann Ik zou de Samsung A23 adviseren. Staat nu voor 249 Euro geadverteerd bij Samsung, en dan geven ze nog een inruil korting op je S8. Heeft goede accuduur en zal de komende jaren mee kunnen.
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-a/
Vervolgens een stevige hoes eromheen met touwtje om de telefoon niet te verliezen? Bijvoorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl...of-case/9300000101259062/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03 23:34
Samsung Galaxy X cover 5

Klein scherm 5,3 inch, stevig, 5 jaar security updates (enterprise edition - nog 3), vervangbare accu (extra batterij mee voor het geval dat.), 250 euro.
En heeft een knop aan de zijkant die je kan instellen. Bv opstart diabetes app.

Alternatief: Google pixel _a series.

[Voor 20% gewijzigd door sn33ky op 05-02-2023 08:09]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tweaker-nerd antwoord:

Mocht je Libre 3 sensoren gebruiken, dan kan je volgens onderstaand artikel ook standalone op een Samsung Smartwatch 3 de waardes uitlezen en tonen.

https://medium.com/trit1d...ne-or-reader-8ceecea9432f

Voor zowel de 5 jarige en de mensen die de waardes moeten uitlezen wel zo gemakkelijk. Batterijduur is dan ook iets minder een uitdaging.

[Voor 9% gewijzigd door Falcon op 05-02-2023 08:19]

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• 205Gutmann
@Falcon Ze heeft de Libre 2 sensoren, de smart watch oplossing werkt helaas niet.

@sn33ky De xcover lijkt een mooie oplossing, ik ga er eens naar kijken, dank je!

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:31
Ik gebruik ook de Free style libre 2. En mijn ervaring is dat het op iphone veel beter werkt. De verbinding werkt veel beter. Ik had eerst een Samsung en daarna een Oppo. En nu een iphone.

• 205Gutmann
@sn33ky Het is de xcover 5 geworden, bedankt voor de hulp! d:)b

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Vervelend nieuws! Ik heb toevallig net voor mijn vrouw een Blucon Nightrider besteld. Dit kan misschien ook interessant zijn voor jullie. Deze maakt van de Libre 2 een CGM systeem en kun je naast de telefoon zelf ook op julllie eigen smartphone volgen. Kijk anders daar eens naar:

https://www.ambrosiasys.c...rproof-nightrider-blucon/

Helaas is hij nog niet binnen.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-03 17:41
TiMMieJ schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:51:
Vervelend nieuws! Ik heb toevallig net voor mijn vrouw een Blucon Nightrider besteld. Dit kan misschien ook interessant zijn voor jullie. Deze maakt van de Libre 2 een CGM systeem en kun je naast de telefoon zelf ook op julllie eigen smartphone volgen. Kijk anders daar eens naar:

https://www.ambrosiasys.c...rproof-nightrider-blucon/

Helaas is hij nog niet binnen.
De uitlezing met een smartwatch is heel handig. De markt wordt overspoeld met Samsung watch 5 ivm de acties op de Galaxy S23 series. Dan kan je goedkoop een mooie watch scoren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee