Toon posts:

Stukadoor is halverwege met de noorderzon vertrokken

Pagina: 1
Acties:

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54
Wij laten momenteel ons volledige huis stucen, en daarna tex spuiten. De stucadoor is half december begonnen en zou uiterlijk 1 feb klaar zijn.

1 feb was het stucwerk inderdaad klaar, op klein herstelwerk na, het spuiten was niet gelukt op tijd.

Ik heb toen dus op zijn verzoek het stuc gedeelte betaald. De verf had hij al laten mengen en de dag erop zou hij komen om te spuiten, nog 2 daagjes werk.

Echter: ik heb hem nooit weer gezien, iedere dag probeer ik hem meerdere malen te bellen, maar de telefoon staat uit. 1x kreeg ik hem te pakken, en na 100 excuses dat ie ziek was geweest zei hij NU in de auto te zitten onderweg naar mij. Hij is echter nooit gekomen.

Ik heb geprobeerd hem te traceren, maar ik krijg overal te horen dat men niks meer met hem te maken wil hebben omdat hij onbetrouwbaar is.

Hey stucwerk moet nog hier en daar wat bijgewerkt worden, dit wil ik dus morgen zelf doen met knauf stucpasta, en bijschuren waar nodig.

Daarna is het in principe klaar om te verfen, maar ik twijfel of zelf latex spuiten een optie is. Ik heb het eerder gedaan in een huis, maar dat was met structuur, en nu is alles glad. Ik wil niet riskeren dat ik het verknal. Dan is er nog de optie van iemand anders inhuren, maar ik heb eigelijk geen tijd om te wachten. Over 2 weken moeten we er in.

Dan is de verdwenen stucadoor er nog, zijn materiaal staat nog in mijn huis, en hij zei dat hij de verf ook al had laten mengen. Als ik dus iemand anders inhuur, ga ik gegarandeerd gezeur krijgen dat hij wil dat ik die gemengde verf ga betalen.

Ik wordt zo langzamerhand gek van de stress want ik moet nog vanalles doen, maar mij huis is een dikke bende en ik kan pas echt verder als de muren in de verf zitten.

Wat is wijsheid?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:50
Heb je al een deel betaald of alles al?

En heb je meerdere gegevens zoals kvk en dat soort dingen? ( hoef je niet te posten hier )

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
Bericht sturen, je kan dan en dan je spullen ophalen anders gaan ze naar de stort. Ik heb iemand anders ingehuurd. Of je de verf ook meegeeft is aan jou. Ik zou het wel weten. Gemengd op jouw kleur toch?

Of staat die verf niet bij jou, dan is het helemaal makkelijk, die verf heeft hij in dat geval nl. helemaal niet.

[Voor 27% gewijzigd door NimRod1337 op 04-02-2023 20:03]

• ConQuestador
NimRod1337 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:00:
Bericht sturen, je kan dan en dan je spullen ophalen anders gaan ze naar de stort. Ik heb iemand anders ingehuurd. Of je de verf ook meegeeft is aan jou. Ik zou het wel weten. Gemengd op jouw kleur toch?
Dat heeft hij gezegd, ik heb nog geen verf gezien..

Die staat dus nog bij de winkel

• NimRod1337
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:02:
[...]

Die verf heeft hij denk ik helemaal nog niet laten mengen. Afsluiten, zeggen dat hij niet meer welkom is en door. Je hebt netjes betaald voor alles tot nu toe wat je gezien hebt en wat gedaan is.

[Voor 10% gewijzigd door NimRod1337 op 04-02-2023 20:06]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:22
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:02:
[...]

dat is zeer uitzondelijk, mengverf moet je eigenlijk altijd direct bestellen,bekijken, afrekenen en meenemen. ze willen niet dat je het niet komt ophalen. online reken je vooraf af.

[Voor 3% gewijzigd door twain4me op 04-02-2023 20:05]

• ConQuestador
corporalnl schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:59:
Heb je al een deel betaald of alles al?

En heb je meerdere gegevens zoals kvk en dat soort dingen? ( hoef je niet te posten hier )
Ik heb het stuc deel vorige week zondag betaald, en dat was tevens de laatste keer dat ik hem zag.

Ik moet eerlijk zeggen: hij kan wel stucen, want het is echt wel netjes gedaan. Alleen nu is hij ineens verdwenen.

Achteraf is dit vaker gebeurd. Rond oud en nieuw was ie ook 5 dagen verdwenen, toen was zijn excuus dat ie vast zat vanwege vuurwerk handel ( i know.. wat een gast). Ook vaak genoeg als ik tussentijds even checkte merkte ik soms dat er in een halve week bijna niks gedaan was.

• twain4me
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:05:
[...]

Ik heb het stuc deel vorige week zondag betaald, en dat was tevens de laatste keer dat ik hem zag.

Ik moet eerlijk zeggen: hij kan wel stucen, want het is echt wel netjes gedaan. Alleen nu is hij ineens verdwenen.

Achteraf is dit vaker gebeurd. Rond oud en nieuw was ie ook 5 dagen verdwenen, toen was zijn excuus dat ie vast zat vanwege vuurwerk handel ( i know.. wat een gast). Ook vaak genoeg als ik tussentijds even checkte merkte ik soms dat er in een halve week bijna niks gedaan was.
ik maakte dat soort dingen ook mee met stucadoors, staat zijn gereedschap nog bij jou?

• ConQuestador
twain4me schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:05:
[...]

dat is zeer uitzondelijk, mengverf moet je eigenlijk altijd direct bestellen,bekijken, afrekenen en meenemen. ze willen niet dat je het niet komt ophalen. online reken je vooraf af.
Hij gebruikt een specifiek merk, en ik heb dus de winkel van dat merk gebeld om te vragen of ze het inderdaad gemengd hadden.

Het antwoord was: wij doen al een jaar geen zaken meer met hem, omdat hij niet betrouwbaar is, jouw verhaal klinkt helaas" bekend"

• ConQuestador
twain4me schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:07:
[...]

ik maakte dat soort dingen ook mee met stucadoors, staat zijn gereedschap nog bij jou?
Jup, stuc messen, rolsteiger, stofzuiger, schuur machine, etc.

• twain4me
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:07:
[...]

Hij gebruikt een specifiek merk, en ik heb dus de winkel van dat merk gebeld om te vragen of ze het inderdaad gemengd hadden.

Het antwoord was: wij doen al een jaar geen zaken meer met hem, omdat hij niet betrouwbaar is, jouw verhaal klinkt helaas" bekend"
gewoon afsluiten en doorgaan toch?

• twain4me
[...]

Jup, stuc messen, rolsteiger, stofzuiger, schuur machine, etc.
ik zou plan B gaan maken om niet teveel tijd te verliezen en mocht het nodig zijn kan je dat in werking zetten, maar de kans is dan best groot dat hij terug komt

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:29
Heb je de datum van 1 februari zwart op wit??

Dan is de stucadoor waarschijnlijk al in verzuim.

Indien dit niet het geval is. Stel de stucadoor schriftelijk in gebreke (zoek bij consuwijzer een goede brief.

Als dit wel het geval is en je hebt een rechtsbijstandsverzekering bel die dan maandag.

Anders schriftelijk de overeenkomst ontbinden (wederom zoek een goede voorbeeldbrief).

Voor wat betreft het gereedschap geef hij een redelijke termijn om deze op te halen.

• Makkelijk
  • Laatst online: 21:32
twain4me schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:07:
[...]

Stukadoors, toch een beetje de Iggy Pop van de bouw :9

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• ConQuestador
Ik heb niks op papier... mondelinge toezegging dat hij de klus aan zou nemen, en dat deed ie in eerste instantie ook

• ConQuestador
twain4me schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:09:
[...]

ik zou plan B gaan maken om niet teveel tijd te verliezen en mocht het nodig zijn kan je dat in werking zetten, maar de kans is dan best groot dat hij terug komt
Ik heb een lijntje uitgezet, mogelijk is er een schildersbedrijf die op korte termijn kan komen.

Dan moet ik alleen wel zelf het stucwerk 100% af maken, en dat ben ik nu dus maar aan het doen.

• DVX73
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:11:
Ik heb niks op papier... mondelinge toezegging dat hij de klus aan zou nemen, en dat deed ie in eerste instantie ook
Communiceer alles schriftelijk (sms/whatsapp is ook schriftelijk).

Je moet hem eerst (volgens de letter van de wet) in gebreke stellen en de mogelijkheid geven dit binnen een redelijke termijn op te lossen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:07

FreakNL

Well do ya punk?

Maar wacht ff, 1 februari was alles klaar? En hij zou de dag erop komen, dat is 2 februari.

Dus zoveel te laat is hij ook nog niet toch? 4 en 5 is weekend.

Ik ben het met je eens dat het verre van sjiek is van zijn kant maar je doet het nu voorkomen alsof je hem al weken probeert te bereiken. Terwijl je waarschijnlijk pas op 2 februari bent begonnen met bellen en dat op 3 februari bent gaan intensiveren.

Eens, het is een oelewapper. Maar ik zou toch maandag nog maar eens hem proberen te bereiken.

[Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 04-02-2023 20:23]

• ConQuestador
Ik heb vandaag geappt: als je niet spoedig reageert zal ik een andere partij moeten inschakelen. Ik kan niet langer wachten.

Dit na de diverse " waar ben je" berichten van de afgelopen week

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:23:
Ik heb vandaag geappt: als je niet spoedig reageert zal ik een andere partij moeten inschakelen. Ik kan niet langer wachten.

Dit na de diverse " waar ben je" berichten van de afgelopen week
Ik zou zijn spullen zeker niet zomaar meegeven, laat hij eerst maar de gemaakte afspraken nakomen/met een compensatie richting jou komen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mja zo’n strakke planning zoals jij hebt is ook niet handig. Die kerel kan ook tegen een boom rijden.

2 februari verven en daarna nog allerlei andere klussen binnen 14 dagen moeten doen omdat je daarna je intrekt neemt…

Het zou mijn planning niet zijn. Teveel stress.

• DVX73
Reptielenbrein schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:24:
[...]

Ik zou zijn spullen zeker niet zomaar meegeven, laat hij eerst maar de gemaakte afspraken nakomen/met een compensatie richting jou komen.
Slecht advies, dan begaat TS een misdrijf.

• ConQuestador
FreakNL schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:22:
Maar wacht ff, 1 februari was alles klaar? En hij zou de dag erop komen, dat is 2 februari.

Dus zoveel te laat is hij ook nog niet toch? 4 en 5 is weekend.

Ik ben het met je eens dat het verre van sjiek is van zijn kant maar je doet het nu voorkomen alsof je hem al weken probeert te bereiken.
Vorige week vrijdag zou het af zijn, toen zou hij in het weekend spuiten, en toen maandag - dinsdag.

Ik zeg 1 feb, maar gaat eigenlijk om vorig weekend. Het probleem is gewoon dat wij er bijna in moeten, en niet nu niet verder kunnen met andere klussen (bijvoorbeeld vloer leggen).

En het allergrootste probleem: totaal onbereikbaar. Als hij gewoon had gezegd, sorry, maar ik heb 1 week wat anders, dan wist ik waar ik aan toe was. Ik weet nu niks, morgen kan ineens zijn busje voor de deur staan, of dat busje komt pas over 2 weken.. wie zal het zeggen.

(Ps. Ik ben wel zo slim geweest een tijdelijke cilinder in de deur te zetten, alleen hier heeft hij de sleutel van)

• ConQuestador
FreakNL schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:26:
Mja zo’n strakke planning zoals jij hebt is ook niet handig. Die kerel kan ook tegen een boom rijden.

2 februari verven en daarna nog allerlei andere klussen binnen 14 dagen moeten doen omdat je daarna je intrekt neemt…

Het zou mijn planning niet zijn. Teveel stress.
We hadden 7 weken van sleutel tot verhuizen, dat meneer 5 weken er over doet in plaats van de geschatte 3, met uitloop tot 4, kan ik niet veel aan doen..

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat nuanceert het al.

• NimRod1337
[...]

Waarom heb je dat in de topicstart niet meteen gemeld?

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:20
Moet wel lachen om sommige reacties. Sommige denken nog steeds dat het wit met een factuur is zeker 8)7

Gelukkig is het werk bijna af TS!

• ConQuestador
NimRod1337 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:34:
[...]

Waarom heb je dat in de topicstart niet meteen gemeld?
Het veranderd het probleem niet: hij KAN morgen ineens op de stoep staan, en eerlijk gezegd slik ik dan mijn trots in en mag ie aan de slag, het moet gewoon klaar, ik heb geen tijd voor principes

• ConQuestador
ColeJ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:36:
Moet wel lachen om sommige reacties. Sommige denken nog steeds dat het wit met een factuur is zeker 8)7

Gelukkig is het werk bijna af TS!
Hij is een "echt" bedrijf met professionele website, zo heb ik hem gevonden.

Maar inderdaad, hij vond in het handje wel fijner aangezien hij afgelopen jaar al genoeg wit had verdient. En ik zag het probleem er niet van in.... hoewel ik denk dat wit of zwart niks uit maakt, hij had zich hetzelfde opgesteld.

Vergeet niet: hij kan even 2 dagen komen spuiten en bijna 5k verdienen... en komt niet

• NimRod1337
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:37:
[...]

Het veranderd het probleem niet: hij KAN morgen ineens op de stoep staan, en eerlijk gezegd slik ik dan mijn trots in en mag ie aan de slag, het moet gewoon klaar, ik heb geen tijd voor principes
Je hebt het eerst over verf die nog betaald moet worden, terwijl je al wist dat die verf er nog helemaal niet was. Dat komt op mij een beetje vreemd over.

• ConQuestador
NimRod1337 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:41:
[...]

Je hebt het eerst over verf die nog betaald moet worden, terwijl je al wist dat die verf er nog helemaal niet was. Dat komt op mij een beetje vreemd over.
Volgens hem is de verf besteld en staat klaar bij de leverancier.

Ik betaal hem pas achteraf uiteraard.

Ik heb hem toch ook niet die 100 zakken mp75 hoeven voorschieten.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:33

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

Ingebrekestellen en dat ASAP regelen, zodat jij een wettelijke basis hebt om door te kunnen. Heb ook een aannemer gehad waar ik dir proces moest doorlopen, maar hoe ruk het ook is... als jij het niet netjes volgens de regeltjes doet, dan heeft hij inderdaad nog recht om de klus af te maken.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:25

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Oh man….zo’n herkenbaar verhaal. Zelf ook mee te maken gehad.

Wat meerdere mensen hier gezegd hebben. Stuur hem een bericht dat hij niet langer welkom is. Vertel hem dat hij binnen 1 week zijn spullen kan ophalen en dat je ze daarna aan de straat zal zetten. Je bent geen opslag.

Huur iemand anders in en ga door met je leven.

Ps…..hij heeft toch geen sleutel hè? In dat geval ==> direct nieuwe sloten laten installeren!

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• ConQuestador
Panzer_V schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:48:

Ps…..hij heeft toch geen sleutel hè? In dat geval ==> direct nieuwe sloten laten installeren!
Speciaal voor dit soort situaties had ik een tijdelijke cilinder in 1 deur gezet, alleen daar heeft hij de sleutel van, die cilinder ka ik zo weer terug wisselen.

Ik wil hem pas definitief in gebreke stellen als ik zeker weet dat ik een ander bedrijf kan vinden
Anders riskeer ik helemaal niemand te hebben

• Prx

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:51:
[...]

Ik wil hem pas definitief in gebreke stellen als ik zeker weet dat ik een ander bedrijf kan vinden
Anders riskeer ik helemaal niemand te hebben
Nee, starten dat proces. Ingebrekestellen is hem aanzeggen dat hij het moet komen fixen als een ultimatum. Zonder ingebrekestelling mag jij niet ontbinden. Als jij dat voor je uit gaat schuiven, dan schuif je ook de redelijke tijd voor je uit die je hem nog moet geven bij die ingebrekestelling.

Zal je zien, heb jij morgen een mannetje die over 2 dagen kan starten, moet jij die gast nog ingebrekestellen. Doe jij dat met 48 uur tijd, gaat hij naar de rechter, krijg jij aan je broek dat de 2 dagen geen redelijke termijn was.

[Voor 17% gewijzigd door Prx op 04-02-2023 20:53]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Heb je de lokale PI al gebeld? Misschien zit ie daar het stucwerk te bestuderen? :+

Ik vind dat je er op juiste manier in staat. Zou in ieder geval even voorzichtig zijn met zijn spullen weg doen. Kun je die tijdelijk ergens neerzetten, zonder dat ze al te veel in de weg staan?

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-03 13:19
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:39:
[...]

Hij is een "echt" bedrijf met professionele website, zo heb ik hem gevonden.

Maar inderdaad, hij vond in het handje wel fijner aangezien hij afgelopen jaar al genoeg wit had verdient. En ik zag het probleem er niet van in.... hoewel ik denk dat wit of zwart niks uit maakt, hij had zich hetzelfde opgesteld.

Vergeet niet: hij kan even 2 dagen komen spuiten en bijna 5k verdienen... en komt niet
Geld zal z’n probleem niet zijn. Je zegt dat ie tering goed is.

Benader hem eens met;
Ik kan begrijpen dat je mogelijk nu dubbel loopt op klussen door je ziekte, we moeten even samen begrijpen waar we staan en wat we van elkaar kunnen verwachten. Zou je graag die laatste 5k geven gezien je geweldig werk levert. Wanneer denk jij tijd te kunnen vinden?

Sommige mensen zijn heel goed, maar daardoor enorm chaotisch. En zodra ze zichzelf eenmaal in die ellende gewerkt hebben kennen ze geen uitweg. Vragen waar die blijf, gaat niet helpen.

Klopt het is vanuit jouw ogen niet netjes. Zet je daar even overheen. Proberen waard.

Of hij is enorm goed in stuccen, vind dat super leuk. Maar verven vind je vreselijk.

En zo niet heb je het geprobeerd. Ben overigens eens dat je planning erg strak is. Dus alle vuur op hem is ook niet nodig.
Prx schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:52:
[...]

Nee, starten dat proces. Ingebrekestellen is hem aanzeggen dat hij het moet komen fixen als een ultimatum. Zonder ingebrekestelling mag jij niet ontbinden. Als jij dat voor je uit gaat schuiven, dan schuif je ook de redelijke tijd voor je uit die je hem nog moet geven bij die ingebrekestelling.

Zal je zien, heb jij morgen een mannetje die over 2 dagen kan starten, moet jij die gast nog ingebrekestellen. Doe jij dat met 48 uur tijd, gaat hij naar de rechter, krijg jij aan je broek dat de 2 dagen geen redelijke termijn was.
Als ie echt zo goed is. Dan zit ie nu ergens anders te stuccen voor een aannemer oid waardoor z’n “planning” naar de k** is. Hij voelt zich rot, durft confrontatie niet aan.

Klinkt stuk logischer.

[Voor 26% gewijzigd door bmwgozer op 04-02-2023 21:00]

• Prx

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

bmwgozer schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:56:
[...]

Als ie echt zo goed is. Dan zit ie nu ergens anders te stuccen voor een aannemer oid waardoor z’n “planning” naar de k** is. Hij voelt zich rot, durft confrontatie niet aan.

Klinkt stuk logischer.
Geen idee wat dit met die ingebrekestelling te maken heeft?

Overigens lees ik net pas terug dat TS dit onder-de-tafel heeft geregeld met hem. In dat geval is het sowieso het wilde westen. Gewoon nieuwe gast inhuren als je die snel kunt vinden en deze zijn spullen laten ophalen, hopende dat hij het niet op een 'mondelinge overeenkomst' gaat gooien. Want die factuur komt achteraf pas. Dus tot op heden kan die beste man nogsteeds claimen dat er een overeenkomst was die gewoon via factuur betaald zou moeten worden. Hij heeft stiekem nog aardig wat troeven in handen zo.

Verder gun ik geen van die gasten het voordeel van de twijfel. Zelf ook zo het schip in gegaan en daar zat weinig 'durft confrontatie niet aan' bij.

• ConQuestador
En daar loop je vast.. hij is totaal onbereikbaar, zijn tefoon staat uit, en en het adres op de kvk woont ie niet meer.

Whatsappjes stuur ik wel, maar ik vermoed dat ze niet gelezen worden. (Hij heeft leesbevestiging uit staan)

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-03 13:19
Prx schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:04:
[...]

Geen idee wat dit met die ingebrekestelling te maken heeft?
.
Niks. Verkeerde gequote.
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:04:
[...]

En daar loop je vast.. hij is totaal onbereikbaar, zijn tefoon staat uit, en en het adres op de kvk woont ie niet meer.

Whatsappjes stuur ik wel, maar ik vermoed dat ze niet gelezen worden. (Hij heeft leesbevestiging uit staan)
Als z’n telefoon uit staat worden whatsapp lezen ook wel complex. Klinkt als opgepakt.

Spullen aan de kant zetten en maar door dan. Balen.

[Voor 17% gewijzigd door bmwgozer op 04-02-2023 21:10]

• ConQuestador
bmwgozer schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:56:
[...]

Klinkt stuk logischer.
Dat was ook mijn vermoeden, daarom had ik hem vandaag verwacht..

Nu ben ik weer terug bij het vermoeden van een coke verslaving en pathologische leugenaar

• Prx

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

[...]

https://www.kvk.nl/inschr...uistheid-gegevens-derden/

Maak nog wel even melding, want dat is niet oké dat die gegevens niet kloppen.

• twain4me
[...]

met een ander nummer bellen, dan hoopt hij dat het nieuw werk is ;) als hij dan ook niet op neemt is er gewoon iets aan de hand. in de bak, in het ziekenhuis, terug naar thuisland. etc

• ConQuestador
twain4me schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:18:
[...]

met een ander nummer bellen, dan hoopt hij dat het nieuw werk is ;) als hij dan ook niet op neemt is er gewoon iets aan de hand. in de bak, in het ziekenhuis, terug naar thuisland. etc
Gedaan, telefoon staat echt uit.

Dat was 1e helft van de week ook het geval. Toen nam hij woensdag ineens op en zei hijndat hij 2 dagen doodziek was, maar nu onderweg naar mij te zijn, hij is nooit geweest en daarna ging de telefoon weer uit.

Ik heb recente recensies gevonden van hem die ditzelfde gedrag beschrijven (die waren er nog niet toen ik hem zocht).

• Prx

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

Die aannemer waar ik mee te maken had was hetzelfde gedrag. Hij zou er op dag X zijn en hij was niet te bereiken. Veel later op de dag sprak ik hem en 'was hij ziek geweest dus begon een paar dagen later'. Uiteindelijk was hij er soms wel, soms niet. Na 3/4e is hij nooit meer op komen dagen. De stukadoor die hij weer in had gehuurd voor dat deel van de klus kwam ook nog langs, want die was niet betaald door hem. Dat geld wilde ze niet van mij verder, maar ze baalden wel.

• ConQuestador
Wat isnhet toch met die lui.. met de vloerverwarming frezer had ik ook al gezeur.

We hebben de zzpers al afgezworen in ieder geval. Voortaan alleen nog grote bedrijven voor mij :p

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:20
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:27:
We hebben de zzpers al afgezworen in ieder geval. Voortaan alleen nog grote bedrijven voor mij :p
Die huren ook gewoon ZZPers in hoor :9

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
ColeJ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:48:
[...]

Goede aannemers hebben 1) geen eindeloos geduld met dit soort gasten 2) eerder een vervanger beschikbaar.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:17
Maargoed, je weet volgens mij ook wel dat je van dit topic niks kunt verwachten. Geen contract, kerel met een zeer dubieuze achtergrond.

Je verlies nemen en een andere kerel zoeken, zsm.

• ConQuestador
KaiseRRuby schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:05:
Maargoed, je weet volgens mij ook wel dat je van dit topic niks kunt verwachten. Geen contract, kerel met een zeer dubieuze achtergrond.

Je verlies nemen en een andere kerel zoeken, zsm.
Ondanks dat het topic alle kanten op gaat, helpt het me wel.

Ik ga maandag inderdaad proberen een ander te vinden.

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03 21:04
Sprak gisteren een schilder die aangaf dat dit de rustige maanden zijn. Ik denk dat je snel een ander gaat vinden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06
ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:37:
[...]

:? Het verandert het probleem niet direct, maar het advies wat hier gegeven zou worden mogelijk wel.

Want de kans dat 'ie morgen daadwerkelijk op jouw stoep zal staan, is nog meer omlaag gegaan na het horen dat ie gelogen heeft over die verf. En hij zal ook niet kunnen gaan claimen dat je de verf moet betalen, want je weet al dat die niet gemengd is, dus dat is ook niet meer van toepassing.

Dus een volgende keer is het toch handiger om alle informatie die je hebt te delen, want je weet maar nooit of het van belang is ;) (En dit is eigenlijk een tip voor 95% van alle probleem/vraagtopics op GoT...)

[Voor 16% gewijzigd door Hahn op 05-02-2023 00:15]

The devil is in the details.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:06
Hoe dik is je stucwerk, moet wel heel erg dun zijn, wil het al droog zijn om te kunnen spuiten.

PS2 SRSM Moon

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:45

BazzH

Kei-goed...

ConQuestador schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:07:
[...]

Dat was ook mijn vermoeden, daarom had ik hem vandaag verwacht..

Nu ben ik weer terug bij het vermoeden van een coke verslaving en pathologische leugenaar
Vooral die laatste opmerking bracht herinneringen van lang geleden naar boven. De grootste cokesnuiver uit de buurt, woonde bij zijn ouders en had altijd geld tekort natuurlijk. En die was dus zelfstandig stucadoor en verdiende daar best aardig mee voor iemand in "hotel mama". Ging allemaal zijn neus in, soms zelfs de aanbetalingen van zijn klanten voor "materiaal". Moest hij weer ergens geld gaan lenen om toch zijn materiaal te kunnen kopen.... :)

Think smart........ Act stupid........

• twain4me
Hahn schreef op zondag 5 februari 2023 @ 00:07:
[...]

:? Het verandert het probleem niet direct, maar het advies wat hier gegeven zou worden mogelijk wel.

Want de kans dat 'ie morgen daadwerkelijk op jouw stoep zal staan, is nog meer omlaag gegaan na het horen dat ie gelogen heeft over die verf. En hij zal ook niet kunnen gaan claimen dat je de verf moet betalen, want je weet al dat die niet gemengd is, dus dat is ook niet meer van toepassing.

Dus een volgende keer is het toch handiger om alle informatie die je hebt te delen, want je weet maar nooit of het van belang is ;) (En dit is eigenlijk een tip voor 95% van alle probleem/vraagtopics op GoT...)
kan best dat hij de verf via een ander heeft besteld, omdat hij niet meer welkom is ;)
opzich heft het er alle schijn van, maar helemaal zeker weet je het niet allemaal.

[Voor 4% gewijzigd door twain4me op 05-02-2023 13:37]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06
twain4me schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:36:
[...]

kan best dat hij de verf via een ander heeft besteld, omdat hij niet meer welkom is ;)
opzich heft het er alle schijn van, maar helemaal zeker weet je het niet allemaal.
Alles kan en niks is ooit helemaal zeker, maar deze zin lijkt te suggereren dat er maar 1 winkel die verf heeft/mengt:
Anyway, meer info kan nooit kwaad was mijn punt. En dat punt blijft staan.

The devil is in the details.

• twain4me
Hahn schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:38:
[...]

Alles kan en niks is ooit helemaal zeker, maar deze zin lijkt te suggereren dat er maar 1 winkel die verf heeft/mengt:

[...]

Anyway, meer info is beter was mijn punt. En dat punt blijft staan.
lijkt mij sterk maar zelfs als dat zo is kan ook een andere persoon het bij die winkel bestellen. zzpers gebruiken vaak elkaars accounts zodat ze in het totaal meer korting krijgen.

neemt niet weg dat het gewoon een lapswans is die niet comuniceerd.. en ook dat is helaas de norm aan het worden.

[Voor 10% gewijzigd door twain4me op 05-02-2023 13:41]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:04
ColeJ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:48:
[...]

Maar het verschil is natuurlijk dat in dat geval het dan niet langer jouw probleem is. Indien jij met een bedrijf vastlegt dat er een bepaalde einddatum is, en er een vastgelegde korting/boete bij overschrijding van tijd is, dan is het uiteindelijk dus in het belang van de aannemer om te zorgen dat afspraken nagekomen worden.

Uiteraard staat het een aannemer dan natuurlijk nog altijd vrij om een verzoek tot uitstel te doen. Als opdrachtgever heb je tenslotte ook liever dat het goed gebeurd in plaats van dat het afgeraffeld wordt. Maar ligt de verantwoordelijkheid in communicatie en uitvoering in deze dus nog altijd bij de aannemer.

Dit anders dan de situatie waar de TS zich nu in bevindt, waar je dus gewoonweg achterblijft met een half gedane klus en er feitelijk geen zicht is op überhaupt ook maar iets.

En ik snap best dat het verleidelijk is hoor. Met een ZZP'er in zee gaan. Idealiter niet wit. Is voordelig. Maar bij herhaling zie je natuurlijk ook hoe onbetrouwbaar het is. Zeker voor grotere klussen. Voor iets waar iemand half december aan begint, uiterlijk 1 februari mee klaar zou zijn, is als je het mij vraagt dan ook een veel te omvangrijke klus om op deze manier aan te pakken.

Belangrijk te realiseren is daarin natuurlijk überhaupt al gewoon de vraag waarom dit soort mensen als ZZP'er werken en waarom werkzaamheden zwart worden uitgevoerd.

Bijverdiensten? Dit is voor jouw als opdrachtgever toch al snel in het nadeel, want er zijn in deze slechts mondelinge afspreken waarmee je nota bene weinig sterk staat. Dus een witte opdracht welk tussendoor komt, betekend al snel dat je even aan de kant geschoven wordt. En een zwart klusje van 2 dagen, is vaak natuurlijk wel te overzien dat er dan niet iets wits op het pad voorbij komt. Maar een klus van 6 weken kalendertijd? Het kan natuurlijk heel goed dat deze vent nu ergens in de straat verderop voor een aannemer bezig is.

Primaire inkomsten? Is natuurlijk je ook al goed bij af te vragen waarom iemand niet in staat zou zijn om wit te werken. Kun je iemand hierin het toevertrouwen om een grotere opdracht van meerdere weken met resultaat op te leveren? Ik heb hier toch altijd snel mijn twijfels in. Zeker indien je goed bent in het werk dat je uitvoert, juist dan moet er ergens anders iets niet kloppen en zal dit overwegend in organisatie/ betrouwbaarheid liggen.

• ConQuestador
daniel14 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:15:
Hoe dik is je stucwerk, moet wel heel erg dun zijn, wil het al droog zijn om te kunnen spuiten.
Vergeet niet dat hij 6 weken geleden al begonnen is. De laatste " dikke" laag is al minimaal 3 weken oud, daarna heeft ie vooral gedunpleisterd.

• ConQuestador
psychodude schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:41:
[...]

Lang verhaal over zwart werken
Ik heb een half jaar geleden alle stukadoors die stucen en tex spuiten in 20km omstreken om een offerte gevraagd. Meer dan de helft reageerde niet, een deel was al vol, en toen bleven er enkele over.

Bij deze persoons had ik het beste gevoel op basis van het gesprek. Pas later kwam ik erachter dat het een zzper was, op basis van de website dacht ik dat er minimaal enkele mensen werkten. (Ter info: hij werkte altijd met z'n 2en, later kwam ik erachter dat zijn hulpje ook zwart betaald werd door hem. En dit hulpje was er zelden vanwege lichamelijke klachten)

Omdat het zo lastig was iemand te vinden, en ik wel een goed gevoel bij zijn plan van aanpak had. Ben ik toch met hem in zee gegaan, ondanks dat ik de voorkeur had voor een "echt bedrijf"

Het element zwart werken kwam pas veel later aan bod, hij hoefde pas geld als een deel opgeleverd was (3 fases: plafonds, muren, verfen). En hij vroeg toen of ik persee een bon wilde.. nouja, ik wilde wel mijn garantie natuurlijk.

Zijn antwoord was dat ik die toch wel had, want hij vond het heel belangrijk dat mensen tevreden waren. Daarom toch maar besloten de 9% korting te pakken, toch weer 1000 euro makkelijk bespaart.

Of dit achteraf uitgemaakt had? Ik denk het niet, ik weet zeker dat ik in precies dezelfde situatie zou zitten. Enig verschil is dat ik kkn bewijzen dat ik in ieder geval het stuc deel al betaald heb.

• ConQuestador
Vandaag bezig geweest af te kitten, af te plakken en foutjes te herstellen (wat hij allemaal had moeten doen)

Met de bouwlamp viel me ineens op dat sommige stukken superstrak zijn, maar de ruimtes die hij de laatste dagen gedaan heeft waren een stuk minder..ik vermoed dat hij gewoon geen zin meer had.

Ik weet dat je eigenlijk niet met strijklicht mag oordelen, maar in hoeverre mag ik een egaal vlak verwachten, danwel een golvende muur (vooral smalle muren zijn nogal golvend)

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41
ConQuestador schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:03:
Vandaag bezig geweest af te kitten, af te plakken en foutjes te herstellen (wat hij allemaal had moeten doen)

Met de bouwlamp viel me ineens op dat sommige stukken superstrak zijn, maar de ruimtes die hij de laatste dagen gedaan heeft waren een stuk minder..ik vermoed dat hij gewoon geen zin meer had.

Ik weet dat je eigenlijk niet met strijklicht mag oordelen, maar in hoeverre mag ik een egaal vlak verwachten, danwel een golvende muur (vooral smalle muren zijn nogal golvend)

[Afbeelding]
Dit is een lastige, het ziet er niet goed uit maar kan ook het licht zijn.
Ik heb ons hele huis laten stuccen vorig jaar. Spiegelglad door echt 2 top jongens uit Leeuwarden.
Wisten waar ze het over hadden en waren zenuwachtig toen ik zei dat ik het zelf met latex ging doen. Ja geen structuur etc toch?

Nou ik heb het met juiste gereedschap gedaan, (roller niet spuiten) en allemaal zelf in 2 dagen.
Het is SPIEGEL glad, 1 van de stucadoors is later terug gekomen om de keuken rand iets aan te zetten (na plaatsen van werkblad) en die gaf complimenten, hij zag de kleur, maar zelfs op het witte gedeelte, zie je echt niet dat er latex op zit.

Wel 2 belangrijke tips..

1. Schuren, schuren, schuren, niet met een machine, maar met een houten vierkant blok met schuurpapier en je hand. Mooi grit 480 of 560 of 600 gewoon. En hierna goed schoonmaken (wij gebruiken een stofzuiger met borstel mond, alle muren goed tot het laatste hoekje)

2. Je zegt dat hij pas 1 februari klaar was, en ook moet je wat plekken nog aanzetten. Maar de gips moet echt ongelofelijk droog zijn en ik kan me niet voorstellen dat dit al nu zover is.

Wij hadden een super strak schema, 5 weken na sleutel ontvangen en oude huis inleveren.
Stucadoors hadden 1 week nodig voor beneden, daarna hebben we 4 weken met een warmte kanon het huis opgewarmd en de hele dag alles open. Alles gedaan behalve de latex, die hebben we letterlijk pas in de laatste week voor verhuizing kunnen doen (lastig omheen te werken maar het is gelukt)

• ConQuestador
Ondertussen heb ik 4 dagen gespendeerd alles perfect te maken. Eindeloos veel geschuurd en foutjes weg geplamuurd met stuc pasta. Ik kwam bij inspectie erachter dat de ruimtes waar hij begon erg goed waren, maar de ruimtes waar hij eindigde waren ronduit slecht. Ik vermoed dat hij er geen zin meer in had.

Het resultaat is nu eindelijk naar wens: alles spiegel glad.

Donderdag komt een schilder alles schilderen. De plafonds worden gespoten, maar de muren gerold. Hun ervaring was dat met muren spuiten je alles ziet, dus de kans is groot dat ergens toch niet perfect is en dat blijf je zien.

De stucadoor hebben we via officiele mail (zwager is advocaat, veel dure woorden dus) tijd gegeven te reageren, dat heeft ie niet gedaan, dus met hem zijn we klaar.
Zijn spullen staan in de garage, als ik ooit weer van hem hoor kan hij een afspraak maken het op te halen.

[Voor 11% gewijzigd door ConQuestador op 07-02-2023 19:15]

• twain4me
ConQuestador schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:13:
Ondertussen heb ik 4 dagen gespendeerd alles perfect te maken. Eindeloos veel geschuurd en foutjes weg geplamuurd met stuc pasta. Ik kwam bij inspectie erachter dat de ruimtes waar hij begon erg goed waren, maar de ruimtes waar hij eindigde waren ronduit slecht. Ik vermoed dat hij er geen zin meer in had.

Donderdag komt een schilder alles schilderen. De plafonds worden gespoten, maar de muren gerold. Hun ervaring was dat met muren spuiten je alles ziet, dus de kans is groot dat ergens toch niet perfect is en dat blijf je zien.

De stucadoor hebben we via officiele mail (zwager is advocaat, veel dure woorden dus) tijd gegeven te reageren, dat heeft ie niet gedaan, dus met hem zijn we klaar.
Zijn spullen staan in de garage, als ik ooit weer van hem hoor kan hij een afspraak maken het op te halen.
stucadoors doen ook vaak een top finisch dat kost ze een paar min. wellicht heeft hij de andere kamers al wel gedaan en deze nog niet.. al met al goed dat je nu gladde muren hebt , uiteindelijk gaat het daar om ,straks lekker genieten van je huis en een mooi verhaal voor op een verjaardag ;)

• ConQuestador
twain4me schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:35:
[...]

stucadoors doen ook vaak een top finisch dat kost ze een paar min. wellicht heeft hij de andere kamers al wel gedaan en deze nog niet.. al met al goed dat je nu gladde muren hebt , uiteindelijk gaat het daar om ,straks lekker genieten van je huis en een mooi verhaal voor op een verjaardag ;)
Klopt, boven zit het dik in de topfinish, je voelt dat die superglad is. Beneden is het maar half half gedaan.

Nu ik een betrouwbare schilder heb ingehuurd is mijn stress level meteen gezakt :) en die 4 dagen die ik er zelf in heb moeten steken: ach, nu is het tenminste naar wens. Wederom de oude wijsheid: als je het goed wilt hebben, moet je het zelf doen.

Het verjaardagsverhaal is nog even afwachten, want ooit zal hij boven water moeten komen en ik ben benieuwd wat zijn excuus gaat zijn en of hij nog moeilijk gaat doen.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:06
ConQuestador schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:13:

Vergeet niet een rekening voor hem te maken voor de verwarmde opslag van zijn spullen ;)

PS2 SRSM Moon

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09
daniel14 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:53:
[...]

Vergeet niet een rekening voor hem te maken voor de verwarmde opslag van zijn spullen ;)
Volgens mij is het zo, dat je redelijkerwijs de eigenaar van de spullen in de gelegenheid te geven om de spullen die achtergelaten. Te komen ophalen. Dat doe je aangetekend.

Mocht hij binnen een redelijk termijn zegende 2 weken na aan schrijven van de tweede brief de spullen nog niet ophalen.

Dan mag je ontdoen van de spullen. Zeg sloop/weg geven cq verkopen.

Jij hoeft namelijk geen opslag te zijn voor derde.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ConQuestador
Nog even een afsluitende update: de spullen zijn grotendeels opgehaald door "het hulpje". Die kwam samen met zijn vader om de spullen op te halen namens de stucadoor en uitleg te geven:

De stucadoor was opgepakt en zat voorlopig nog wel even vast. Niemand wist precies waarvoor hij vast zit, want van zijn advocaat mocht hij daar niet over spreken.

Ik heb een goed gesprek met hem gehad, en hij vond het ook allemaal heel lullig gegaan. De stukadoor vroeg (via hem) nog wel 400 euro voor kitten en afplakken, en ik heb duidelijk gemaakt dat we dat zeker niet gaan doe , en ik niet tevreden was over zijn werk van de laatste dagen.

De klus zelf is inmiddels opgepakt door een schildersbedrijf, en ik merk nu dat de geschatte 2 dagen van de stukadoor onrealistisch waren. De schilders zijn 1 dag met 2 man bezig geweest af te plakken, daarna 1 dag spuiten + sommige delen rollen met 4 man. En nu komen ze maandag en dinsdag met 2 man alle muren in kleur rollen. Kortom: een stuk grotere klus dan gedacht.

Maar het belangrijkste: alles gaat goed komen, en ik hoef niet bang te zijn dat de stukadoor mij iets kwalijk gaat nemen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee