Toon posts:

Man down alarm - welke?

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-03 12:08
Excuses als dit topic hier niet thuishoort, dit subforum lijkt me de beste optie omdat het elektronica is.

Voor op het werk moet ik kijken naar een man down alarm. Dit is een zender met noodknop die aan de broek vastgeklikt wordt en bij omvallen of na indrukken noodknop een sirene af laat gaan en/of een pushnotificatie stuurt naar mensen.

Omikron heeft een systeem wat richting de €1500 gaat, en deze heeft behoorlijk wat features die voor ons in principe niet nodig zijn. Een simpel systeem met een zwaailicht en sirene en eventueel een app op de smartphone zijn genoeg. Het moet uiteraard wel betrouwbaar zijn en het signaal van kastje naar sirene moet door meerdere betonnen muren en een meter of 30 afleggen.

De TWIG One bijvoorbeeld kost zo'n €500 en heeft 2G/3G/4G. Betekent dat dat het signaal van zender naar sirene via 2G/3G/4G gaat? Er lijkt ook een WiFi optie te zijn, maar volgens mij is dat een slecht plan voor zo'n grote afstand. Het lijkt er ook op dat de systemen van TWIG geen fysiek zwaailicht / sirene hebben, maar alleen met apps / mobiele telefoons werken.

Omdat ik geen enkele ervaring heb met deze systemen zou ik graag ervaringen en advies horen. Ik weet, het is een niche maar hoop toch mensen te treffen hier die wat ervaring hebben en me e.e.a. kunnen adviseren :)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:11
Je wilt een stabiel, veilig systeem om mensenlevens te kunnen redden. Maar 1500 euro is te veel? Dat rijmt niet echt wat mij betreft.

Natuurlijk kun je goedkopere systemen maken en of vinsen, maar kun je die ook vertrouwen als het er echt op aankomt?

Ik denk dat je voor een beetje goed systeem dat ook echt betrouwbaar en stabiel is, simpelweg gewoon wat meer geld kwijt bent.

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-03 12:08
DonJunior schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:55:
Je wilt een stabiel, veilig systeem om mensenlevens te kunnen redden. Maar 1500 euro is te veel? Dat rijmt niet echt wat mij betreft.

Natuurlijk kun je goedkopere systemen maken en of vinsen, maar kun je die ook vertrouwen als het er echt op aankomt?

Ik denk dat je voor een beetje goed systeem dat ook echt betrouwbaar en stabiel is, simpelweg gewoon wat meer geld kwijt bent.
€1500 is niet teveel, maar als er een systeem is wat aan alle eisen voldoet en €500 kost dan is dat natuurlijk ook prima. Als dat niet lukt dan wordt het €1500. En binnen die prijsklasse heb je ook nog meerdere opties, wat is daarin wijsheid?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als ik in de play store kijk zie ik ook apps die dat kunnen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

memphis schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:43:
Als ik in de play store kijk zie ik ook apps die dat kunnen.
Als het systeem niet hoeft te werken kan je inderdaad vertrouwen op een Android telefoon die hopelijk aan staat en werkt.

Als het wel betrouwbaar moet werken zou ik niet hobbyen en naar iets als https://www.blacklinesafety.com/ kijken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee