Toon posts:

Voorwaardelijke opmaak op basis van meerdere regels in Excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:27
Beste Tweakers,

Ik probeer een apparatuur inventaris te maken zodat ik kan zien welke collega's welke hardware in bruikleen hebben. Op dit manier kan ik dan een inventaris bijhouden, maar ook zien hoe oud bepaalde hardware is, zodat we op tijd kunnen kijken of die vervangen moet worden.

Ik heb een tabel gemaakt met alle data:
  • Serienummer
  • Item
  • Toegewezen aan
  • Uitgiftedatum / productiedatum
  • Leeftijd van Item
De leefdtijd van het item wordt berekend aan de hand van datum van vandaag t.o.v. de uitgifte datum.

Daarnaast heb ik een slicer toegevoegd zodat als ik op een medewerker klik, ik meteen alle hardware te zien krijg die deze medewerker heeft ontvangen.

Ik zou daarnaast met checkboxjes bepaalde rijen in het totaal overzicht willen kunnen markeren via voorwaardelijke opmaak. Om die reden heb ik dus vier checkboxjes gemaakt

Ouder dan 1 jaar
Ouder dan 2 jaar
Ouder dan 3 jaar
Ouder dan 4 jaar

Wat probeer ik te bereiken:

Ik zou graag met een klik op de checkbox een overzicht krijgen van alle laptops die ouder zijn dan een aantal dagen, door de rijen groen,geel,oranje of rood te maken.

Hiervoor probeer ik de volgende formule te gebruiken in het voorwaardelijke opmaak venster:

=EN($F6>365;$K$7="WAAR")

Ik wil hierboven dus bijvoorbeeld een selectie van items ouder dan 365 dagen, en als de selectieknop voor 1 jaar oud op WAAR staat. De formule wordt geaccepteerd door Excel, maar er gebeurd helaas niks. :+

Indiviueel lukt het mij wel om de voorwaardelijke opmaak te laten slagen. Bijvoorbeeld hightlight alle rijen als de checkbox is aangevinkt:

=$K$7 (De output van de checkbox)

En laat alle items zien die ouder zijn dan 365 dagen:

=$F7>365 Alleen worden hierbij ook lege cellen geselecteerd :+

Heeft iemand wellicht een tip hoe ik met de selectievakjes voorwaardelijke opmaak kan toepassen op regels in mijn tabel? Ik ben je eeuwig dankbaar! :)

Alle reacties

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Is het probleem niet in cel f6 waarin naast het getal ook letters staan dat daaarom je voorwaardelijke opmaak niet werkt?

Gadgets FTW!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Je kunt dit ook redelijk eenvoudig doen met conditional formatting. Kies voor three color scale. Wellicht kun je zelf nog een vierde toevoegen.

Use conditional formatting to highlight information - Microsoft Support

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:27
@Ursamajor Nee dat is alleen een bepaalde weergave, de cel zelf bestaat uit alleen cijfers.
@oohh Klopt, alleen wil ik die dus uit/aan kunnen zetten. Met de three color scale is het altijd aan.

Uiteindelijk heeft een vriend het voor mij opgelost met power query, dus ik ben geholpen. Bedankt voor de reacties.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee