Toon posts:

[Hardware] Macbook pro A1707 geen trackpad/toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-03 21:21
Goedemiddag mede tweakers,

Ik had mijn studie afgerond en heb ook mijn m1 weer verkocht, omdat ik toch een gamepc heb. Alleen nu ben ik af en toe aan de andere kant van Nederland en wil dan toch mezelf vermaken. Ik heb mijn oude pro A1707 gevonden in de kast, maar het blijkt dat de trackpad en keyboard niet meer werken.

Wat ik weet voordat hij de kast in ging paar jaar terug dat er een nieuwe topcase in is gekomen via de apple programma ervoor. Had hem toen even gebruikt voor mijn andere opleiding, maar als ik het goed terug denk. Lijkt het dat toen de trackpad en keyboard het opeens niet meer deden. Amac heeft toen de topcase vervangen bij het gezegde programma. Via de rechtbijstand konden we niks vergoed krijgen en dit is ook de reden waarom hij in de kast lag.

Wat werkt er wel?
- Bedraad keyboard & mouse
- Via bluetooth keyboard & mouse
- Alles in het os werkt naar behoren

Wat werkt er niet?
- interne keyboard & trackpad (keyboard verlichting werkt niet, touchbar werkt wel).
- Als ik via settings naar de trackpad ga, kan ik geen opties veranderen. (hij vraagt dus naar een bluetooth trackpad omdat de interne niet gezien wordt.

Ik ben online gaan zoeken en kwam uit op dit topic van discussions.apple.com:
https://discussions.apple.com/thread/253080593

Hij heeft exact hetzelfde probleem als ik en ik twijfel om de oplissong aan te schaffen.

Zou de oplossing voor mijn probleem ook een trackpad + ribboncable zijn?
Zo ja? Waar is de beste plek om origineel een te kunnen aanschaffen (Of is de A+ kwaliteit ook goed om te gebruiken?).

Hardware is een macbook pro 2016 A1707 15.6"

• rominick
Niemand?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29
Je hebt je eigen vraag eigenlijk al beantwoord via het topic waar je naar linkt. Daar was de ribboncable bij dezelfde symptomen de oplossing, dus er is een grote kans dat dit bij jou ook zo is, maar 100% zekerheid kan niemand je geven. Er is ook een kans dat je logic board stuk is en de enige manier om er achter te komen is óf naar de Apple store gaan en het door hun laten fixen, óf je repareert het zelf. Hier staan de instructies: https://www.ifixit.com/Gu...ackpad+Replacement/123892
Je kan daar ook parts kopen (ze hebben ook een EU shop), daar hebben de meesten prima ervaringen mee. Ik denk dat je niet te moeilijk moet doen qua onderdelen, nieuw en origineel is waarschijnlijk niet meer goed verkrijgbaar. Vraag je ook af hoeveel je wilt investeren hierin.

• rominick
Archer_VC10 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:50:
Je hebt je eigen vraag eigenlijk al beantwoord via het topic waar je naar linkt. Daar was de ribboncable bij dezelfde symptomen de oplossing, dus er is een grote kans dat dit bij jou ook zo is, maar 100% zekerheid kan niemand je geven. Er is ook een kans dat je logic board stuk is en de enige manier om er achter te komen is óf naar de Apple store gaan en het door hun laten fixen, óf je repareert het zelf. Hier staan de instructies: https://www.ifixit.com/Gu...ackpad+Replacement/123892
Je kan daar ook parts kopen (ze hebben ook een EU shop), daar hebben de meesten prima ervaringen mee. Ik denk dat je niet te moeilijk moet doen qua onderdelen, nieuw en origineel is waarschijnlijk niet meer goed verkrijgbaar. Vraag je ook af hoeveel je wilt investeren hierin.
Ik heb het onzekere een touchpad & ribboncalbe besteld. Was 50 euro, maar om weer een werkende laptop te hebben die eigenlijk bijna nieuw is. Dan ga ik van de week even knutselen en duimen dat het weer gaat werken. Anders toch maar een leuke 2 in 1 aanschaffen. Bedankt!

• rominick
Ik heb het trackpad en ribboncable vervangen (30 min werk door de backplate). Mijn macbook werkt weer zoals het moet! Erg blij dat het opgelost is nu en dat voor maar 50 euro ipv 700 bij apple.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee