sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Aansluiting Soundbar + subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 21:43
Mijn vraag
...

Betreft : Panasonic SC-HTB 254 Soundbar + draadloze subwoofer ...

Aangesloten op Tv met een optische kabel

Omdat ik nu de ARC ( HDMI 2) van mijn Panasonic Oled 55 GZW 954 heb aangesloten op mijn HDMI -out van mijn Yamaha receiver kan ik deze niet meer gebruiken voor de aansluiting van mijn Soundbar
Deze had ik voorheen op de ARC van de Tv aangesloten en als ik de Tv aanzette werd automatisch de Soundbar opgestart en het geluid van de TV over de soundbar weergegeven
Omdat er op de Soundbar ook een optische aansluiting zit dacht ik op te lossen door een optische kabel van de TV naar de soundbar aan te sluiten Ik zie dat de Optische kabel een signaal afgeeft maar ik krijg nu geen geluid uit de soundbar . Ín de instellingen van de TV heb ik in het menu aangegeven dat het geluid naar de Soundbar moet worden gestuurd ( net als voorheen ) .
Ik kan ook de HMDI ingang niet meer gebruiken van de soundbar omdat ik de ARC al in gebruik hebt

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:08

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Hansw1 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:42:
Ín de instellingen van de TV heb ik in het menu aangegeven dat het geluid naar de Soundbar moet worden gestuurd ( net als voorheen ) .
Voor mijn beeldvorming: heb je echt de keuze "sound bar" of heb je de globale keuze om Optical Out te gebruiken? Keuze "Sound Bar" geeft mij het gevoel dat je toch HDMI ARC gebruikt. HDMI ARC communiceert tussen aangesloten apparatuur en kan dus het andere device als zijnde sound bar herkennen, van Optical Out verwacht ik dat eigenlijk niet. Al is het dan wel gek als de Yamaha op ARC zit dat deze dan als zodanig wordt herkent.

Als bovenstaande wel correct uit is gevoerd en de TV dus inderdaad in staat gesteld op Optical Out, Sound Bar wel op de juiste input gezet? Dat is het enige wat ik me zo zou kunnen bedenken.

[Voor 5% gewijzigd door FeaR op 04-02-2023 15:17]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Hansw1
Beste , in de gebruiksaanwijzing van de Soundbar wordt geadviseerd de ARC aansluiting te gebruiken
Dit werkte altijd goed .
het is jammer dat er maar een HDMI ARC op de TV set

Ik heb in het menu van de TV gekeken maar zie nergens een instelling voor activering dat het geluid via de de optische aansluiting gaat .

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:18
Heb je al in de handleiding gekeken?

Geavanceerde instellingen
1. Geef het menu weer met MENU.
2. Selecteer Geluid en druk op OK om te openen.
3. Selecteer een van de volgende items en druk op OK om te openen.
MPX / Audiovoorkeur / SPDIF kiezen / HDMI-Audioformaat / PCM Optical
level / SPDIF-vertraging / HDMI ingang
4. Stel het item in en druk op OK om op te slaan.

Staat op de Panasonic e-help

• Hansw1
Kan ik ook alleen de subwoofer aansturen vanaf mijn AV receiver Yamaha A6 met de Bluetooth functie van de Yamaha . Volgens mij stuurt de Soundbar de draadloze subwoofer ook op die manier aan.

Dan laat ik het TV geluid in gevolg via mijn aangesloten speakers weergeven en schakel TV geluid uit en hoef de soundbar zelf niet meer te gebruiken .
Anders moet ik weer een losse subwoofer aanschaffen .

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee