Toon posts:

vergelijkbare (budget) desktop ter vervanging van laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Femmie010
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-03 15:37
Hoi, ik ben helemaal uit de desktops en weet wel een beetje wat ik destijds zocht voor een laptop. Ik wil nu voor mijn werk toch ook een desktop aanschaffen. Werkkamer, grote monitor, betere werkhouding, etc. Urenlang achter mijn laptopje dat gebreken begint te vertonen wil ik voorkomen. Ik heb 'm via hier gekocht en dit zijn de specs https://tweakers.net/aanb...120hz-512+1000gb-ssd.html

Maar dan nu de vraag, hoe vertaal ik de tablet specs. naar een desktop? Wat heb ik nodig voor het liefst weinig geld? Ik vind het geen probleem om een goed functionerende desktop 2e hands te kopen.
Wat ik nu heb aan laptop > Lenovo Legion
I7-10750H (6 core 12 Thread)
RTX 2060 6GB
32gb RAM (2x16) G.skill 3000mhz
512GB SSD (NVME)
Gigabyte 1TB NVME M.2 SSD

Ik zoek dus kortweg een redelijk vlotte desktop die een aantal jaren probleemloos mee kan, die bestand is tegen surfen en veel tabbladen, waarop ik tekenwerk kan doen (fusion360 e.a.) en bij voorkeur met wat aansluitingen voor 1 a 2 monitoren. Ik wil GEEN apple.
Wat kan je me aanraden en binnen welk budget (evt. 2e hands) denk je dat mijn vraag haalbaar is? Ik heb nl. totaal geen idee van prijzen van desktops tegenwoordig. Mocht iemand ook een betaalbare (2e hands) monitor weten (niet heel belangrijk hoe helder e.d. het is, gewoon gemiddeld is meer dan genoeg, mijn tekenwerk is niet gedetailleerd).

Bedankt alvast voor het op weg helpen _/-\o_

Alle reacties

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-03 19:10
Een simpel compact systeempje dat mij geschikt lijkt voor jouw doeleinden hoeft niet duur te zijn:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 135,74€ 135,74
1BarebonesASRock DeskMini X300€ 167,45€ 167,45
1Geheugen internKingston Fury Impact KF432S20IBK2/32€ 83,30€ 83,30
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 59,89€ 59,89
Totaal€ 446,38

Evt. kan je de CPU vervangen voor een 5700G voor wat extra presentatie.

[Voor 9% gewijzigd door Boris1986 op 04-02-2023 14:31]

• Femmie010
Hoi Boris, dankjewel, dat geeft me een goede indicatie wat de dingen nieuw kosten en op welke specificaties ik moet letten.
Ik moet dat misschien nog even vermelden, maar ik koop het liefst iets kant en klaars. Ik zie je prijzen en schat dat ik dan (2e hands) wel tussen 200-300 uit kan komen?

[Voor 22% gewijzigd door Femmie010 op 04-02-2023 14:34]

• Boris1986
Femmie010 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:32:
Hoi Boris, dankjewel, dat geeft me een goede indicatie wat de dingen nieuw kosten en op welke specificaties ik moet letten.
Ik moet dat misschien nog even vermelden, maar ik koop het liefst iets kant en klaars. Ik zie je prijzen en schat dat ik dan (2e hands) wel tussen 200-300 uit kan komen?
Ik vrees dat je tweedehands iets met zulke specs niet voor heel veel minder dan deze prijs gaat vinden.

• Boris1986
Maar de specs van je laptop zouden in principe ruim voldoende moeten zijn voor de doeleinden die je beschrijft. Wat voor gebreken loop je tegenaan?
Kun je deze anders niet gewoon aansluiten op een beeldscherm en een externe muis en toetsenbord aanschaffen? Dus eigenlijk gewoon je huidige laptop als "desktop" gebruiken. Spaar vervolgens nog even door om dan over +-2 jaar oid een desktop aan te schaffen die weer een stuk sneller is dan dat er nu beschikbaar/betaalbaar is.

[Voor 30% gewijzigd door Boris1986 op 04-02-2023 15:32]

• Femmie010
Helaas is mijn laptop qua hardware aan het opraken. Het beeldscherm heeft issues, waardoor ik regelmatig brokkelig beeld heb, laptop valt wel eens uit en tot nu toe start deze gelukkig weer op. Maar het beestje is aan het einde en ik wil de dag dattie niet meer opstart vóór zijn.

Toch een beetje haast helaas. Goed om te weten dat ik dan niet heel veel lager uitkom als ik 2e hands kies. Ik ga even een zoektocht starten.
Voor de processor zou ik ook een i5 kunnen kiezen denk ik?

• Boris1986
Qua processor zou ik mikken op minstens AMD ryzen 5/7 5000 series of nieuwer of een i5/i7 11th generatie of nieuwer.

• Femmie010
Top, dankjewel (y)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee