Toon posts:

Denon 2600H uitbreiding kanalen

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views

Vraag

• Henk235
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-02 13:49
Mijn vraag
...goedemiddag allemaal. Ik heb een vraagje over mijn Denon 2600H Versterker.

Heb nu een 7.1 opstelling staan in mijn thuisbioscoop. Maar wil deze graag uitbreiden mijn extra plafon speakers. Nu zag ik voor bij komen dat je een extra kasje kan kopen om de 4 extra plafon speakers op aan te sluiten weet iemand wat ik daar voor moet gebruiken? Mijn kennis is verder niet zo uit gebreid op dit gebied. Alvast hartelijk dank voor het mee denken

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Denon 2600h
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...nog niks gevonden

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Henk235 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:49:
Heb nu een 7.1 opstelling staan in mijn thuisbioscoop. Maar wil deze graag uitbreiden mijn extra plafon speakers. Nu zag ik voor bij komen dat je een extra kasje kan kopen om de 4 extra plafon speakers op aan te sluiten weet iemand wat ik daar voor moet gebruiken?
Als je receiver meer kanalen kan processen dan de receiver aan kan sturen heb je een eindversterker nodig. Echter is de AVR-X2600 een 7.2 receiver en je hebt reeds een 7.1 set staan. Je kan met deze receiver niet meer dan 7.2 kanalen processen. Het is dus kiezen of 5.2.2 of 7.2. Wil je meer dan 7.2 processen dan zal je de receiver een upgrade moeten geven naar eentje die 9.2 aan kan processen (voor als je 7.2.2 wilt) of zelfs 11.2 (als je naar 7.2.4) wilt. Het gaat alleen om het totaal van het eerste en laatste getal, subwoofer (middelste getal) is voor de subwoofer en die hoeft niet aan te worden gestuurd qua vermogen. Processen van het gewenste aantal kanalen is het begin, het aantal versterkers is dan een tweede.

[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 04-02-2023 14:35]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-03 21:42
Jouw receiver ondersteunt wel Dolby Atmos, maar in maximaal 7.2 kanalen. Dat betekent dus maximaal 7 gewone speakers en maximaal 2 subwoofers. Dat kan in allerlei verschillende opstellingen. Bijv. alleen stereo, maar ook 5.1, en 7.2 etc. Zie: https://manuals.denon.com/avrx2600h/eu/en/DRDZSYpvilxnds.php

Met "een extra kastje" wordt denk ik een extra versterker bedoelt. Dat heeft alleen zin als je basisreceiver al genoeg kanalen ondersteunt. Er zijn er bijv die 11.1 zijn met maar 7 versterkte kanalen. De laatste 4 kunnen dan alleen gebruikt worden als je er een extra versterker tussen zet. Dat is bij jou echter niet het geval.

Je hebt nu 2 opties als je toch hoogtekanalen voor Dolby Atmos horen wilt.

1. Je 7.1 opstelling iets ombouwen naar een 5.1.2 opstelling. Je kunt dan bijv. de speakers die nu naast je staan verplaatsen/vervangen en aan het plafond ophangen.

of

2. Een andere receiver kiezen die wel meer kanalen ondersteunt. Voor een minimale Atmos beleving heb je 2 plafondspeakers nodig, maar voor een betere plaatsing 4. Als je ook de 7 speakers rondom meetelt, moet je dan dus kijken naar een 11-kanaals receiver: 11.1 of 11. 2.

Om je even een idee te geven:

7.1 kanalen: maximaal 7.1 surround of 5.1.2 atmos
9.1 kanalen: maximaal 7.1surround en 7.1.2 en 5.1.4 atmos
11.1 kanalen: maximaal 7.1 surround en 7.1.4 atmos

Het makkelijkste is dus als je een 11.1 of 11.2 receiver koopt die ALLE kanalen versterkt heeft. Dan heb je geen extra versterkers nodig en kan je je bestaande 7.1 speakers laten staan en uitbreiden naar 4 plafondspeakers.

[Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 04-02-2023 14:17]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

@Henk235
Voor een volgende topic: na het posten is het netjes als je terugkomt op het forum om iets te laten weten.... Hit and Run doen we niet aan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee