Toon posts:

Great Value sticker filter - niet echt great value

Pagina: 1
Acties:

• sunsmountain
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-03 09:42
categorie: Videokaarten

Tweakers Pricewatch adviseert hier Inno3D kaarten als een goede value koop, terwijl ze dat inmiddels niet meer zijn. Het is ook raar dat alleen Inno3D de "Great Value" sticker krijgt, maar een Palit of een Gigabyte per definitie niet?

Er zijn inmiddels 53 uitvoeringen van de 3060 Ti die goedkoper zijn dan de Inno3D versie:

categorie: Videokaarten

Voor geïnformeerde kopers zal dit niet zo'n probleem zijn, en ik zal niet zeggen dat de Tweakers "Great Value" sticker ongeïnformeerde kopers zal overtuigen voor een 3060 Ti van €1231, maar een 3070 van €789 - wat ook gewoon een slechte deal is - neerzetten als een goede koop, vind ik wel gevaarlijk. Caveat emptor.

De sticker filters vind ik wel leuk, maar niet als dit de uitkomst is. ^^

Kan hier naar gekeken worden door het Pricewatch team?

kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:16

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

(jarig!)
De Great Value en andere stickers (of schildjes, zoals wij deze intern noemen), worden gegeven door de redactie. Op het moment dat deze videokaarten werden getest, verdienden ze blijkbaar de Great Value waardering, de in de screenshot benoemde 3060Ti en 3070 staat bijvoorbeeld hier review: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti & RTX 3070 - 9 middenklassers op de testbank. Maar dat is een review uit 2020, vlak na de launch. En we weten allemaal wat er met de prijzen aan de hand was rond die tijd....

Omdat het zo van de prijs afhangt, misschien dat Great Value een houdbaarheidsdatum moet krijgen, of als de (laagste/gemiddelde) prijs meer dan x tijd zoveel procent hoger is ten tijde van de test, dat we deze niet meer zo Great Value vinden. Of een datum erbij plakken in het schildje, als soort van disclaimer.

Ik ga het topic in ieder geval verplaatsen naar Mooie Features en ik geef mijn collega @jelle. een tag :)

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:16

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

(jarig!)
@sunsmountain Sorry, jou vergeten te taggen. Voor je je topic kwijt bent :p

• sunsmountain
Ja het probleem is vooral de Great Value sticker. De Ultimate en Excellent stickers zijn altijd wel te verdedigen.

Probleem is ook dat de RTX 3000 inmiddels minder Value bieden, doordat AMD met FSR2 de achterstand met DLSS heeft ingehaald. Het gaat dus om meer dan prijs alleen.

• sunsmountain
Is de Great Value sticker nog verder besproken @jelle. ? Ben benieuwd of er een verbetering mogelijk is.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:12

jelle.

Product Owner
sunsmountain schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:29:
Is de Great Value sticker nog verder besproken @jelle. ? Ben benieuwd of er een verbetering mogelijk is.
Los van een eventuele verbetering van de technische werking van deze badge, is dit in eerste instantie een vraagstuk voor de reviewredactie. Zoals @Glaanie zegt kennen zij de badges namelijk toe. Ik zet het even op de agenda (er zijn wel wat mensen met vakantie, dus kan even duren).

• sunsmountain
jelle. schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Los van een eventuele verbetering van de technische werking van deze badge, is dit in eerste instantie een vraagstuk voor de reviewredactie. Zoals @Glaanie zegt kennen zij de badges namelijk toe. Ik zet het even op de agenda (er zijn wel wat mensen met vakantie, dus kan even duren).
Klinkt logisch, aanpakken bij de bron. Mogelijk dat de "Great Value" sticker van een disclaimer wordt voorzien, dat zou het probleem ook al "oplossen". Het geeft momenteel geen "Great Value" aan, althans bij de videokaarten :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee