Vraag

• JoJuDaRo
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 12:00
Mijn vraag

Om onnodige ritjes naar een studentenkamer in Rotterdam te voorkomen ben ik voor deze set op zoek naar de mogelijkheid om de set op afstand te beheren. De set zal komen te staan achter een glasvezelaansluiting. Ik heb een set op het oog. Ze gaat namelijk mij bellen als de WiFi het niet (goed) doet. Is daar een term voor waar de router aan moet voldoen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via JoJuDaRo op 04-02-2023 21:31)

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Is een AVM router niet een goede optie hier?

Kan je op een veilige manier remote op inloggen en goed geschikt voor minder technisch onderlegde mensen.

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:32
JoJuDaRo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:53:
Is daar een term voor waar de router aan moet voldoen?
idiot proof

Ik heb de zelfde situatie. Maar met meer afstand en ouders ipv student.
Heb bij mijn ouders een udm en 2 aps geïnstalleerd die ik beheer op afstand indien nodig.

[Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 04-02-2023 13:07]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Doe dat NIET direct naar de router, dat is niet veilig. Richt een VPN in, 'bel daarop in', benader dan het apparaat via de VPN zoals je dat on site zou doen.

Mogelijk kan de router zelf VPN aanbieden, anders een ander apparaat in het netwerk. Dan moet het netwerk natuurlijk niet 'plat' zijn :P

En inderdaad idiot proof apparatuur nemen - en zoveel mogelijk instellen dat de anderen niets kunnen wijzigen aan de instellingen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 20:07
Cisco Meraki MX67W of iets in die lijnen

apparatuur exact bedoeld voor deze situaties... prijs is er dan ook naar

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als WiFi niet goed werkt, dan is dat vaak interferentie. Ik draai al 18 jaar wifi, en nooit problemen gehad.

Nou ja, brakke firmware-updates van Fritzbox op een 7581 die ook echt brak was, maar dat was heul lang geleden.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

"De set" ? Wees wat specifieker.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
Er is een product gekoppeld.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:09
@True Bedoel je de asus zenwifi ax ?
Ik dacht dat het een reclamelinkje was.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:41
ijske schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:00:
Cisco Meraki MX67W of iets in die lijnen

apparatuur exact bedoeld voor deze situaties... prijs is er dan ook naar
Gelukkig kan je tegenwoordig ook iets goedkopere netwerkzooi van afstand bedienen, met eigen of gedeelde cloud managed portal gedoe.
Ubiqity (self/hosted)
TP-Link (self/hosted)
Netgear (hosted)
Aruba (hosted)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

True schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:11:
offtopic:
Er is een product gekoppeld.
offtopic:
huh? Ik zie geen koppeling. Zal eens naar de browsersettings kijken :)

Edit: ah, op mobiele browser zijn de productkoppelingen ingeklapt als "onderwerpen" . Design fail, maar goed, ik ben geen fan van die interface, zoveel slechte keuzes

[Voor 29% gewijzigd door gambieter op 04-02-2023 15:38]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jadjong schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:39:
[...]

Gelukkig kan je tegenwoordig ook iets goedkopere netwerkzooi van afstand bedienen, met eigen of gedeelde cloud managed portal gedoe.
Ubiqity (self/hosted)
TP-Link (self/hosted)
Netgear (hosted)
Aruba (hosted)
Gewoon ubiquiti nemen met een cloudkey. Lijkt me prima setup voor een studentenhuis.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:30
Die aruba instant on heeft cloud controller dus die werkt sowieso remote

Zenwifi/meraki wret ik niet

De tplink deco heeft ook cloud controller.
Mrja wat wil je remote doen? Ssid instellen? Wpa2 key?

[Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 04-02-2023 15:59]

CISSP! Drop your encryption keys!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:13

jurroen

Security en privacy geek

JoJuDaRo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:53:
Mijn vraag

Om onnodige ritjes naar een studentenkamer in Rotterdam te voorkomen ben ik voor deze set op zoek naar de mogelijkheid om de set op afstand te beheren. De set zal komen te staan achter een glasvezelaansluiting. Ik heb een set op het oog. Ze gaat namelijk mij bellen als de WiFi het niet (goed) doet. Is daar een term voor waar de router aan moet voldoen?
Twee dingen:
  1. Over wat voor een oppervlakte hebben we? Een set van meerdere access points en enterprise spul (zoals Aruba) zijn gigantische overkill voor een studentenkamer die nauwelijks groter is dan de bezemkast. Of hebben we het hier over een villa?
  2. Wat denk je dat een managed access point oplost? Je kunt er wat dingen op instellen - wat vaak een eenmalige setup is - en statistieken uitlezen. Maar als de internetverbinding down gaat, zal ze alsnog jou bellen; waar jij met zo'n duur AP niets mee opschiet. En een SLA zul je op zo'n gedeelde verbinding ook niet kunnen krijgen.
Advies: doe het vooral niet. En als je het niet kunt laten, hang er dan iets op wat automatisch overschakelt naar een 4G/5G link met voldoende data.

• JoJuDaRo
Het leek mij makkelijk als ze belt dat ik van huis het een en ander in de router kan bekijken en aanpassen.

Uit jullie antwoorden haal ik dat meerdere sets een overkill is.

Ze heeft een glasvezel netwerkaansluiting via Kennisglas in haar kamer. Toen ik voor een test mijn laptop er op aansloot kreeg ik van mijn Eset een warning. Wat wordt er bedoeld met het plat zijn van de aansluiting?

Het gaat maar over 21 vierkante meter, inderdaad een bezemkast.

Ben niet zo heel technisch op gebied van routers, dus enkele vragen zullen voor de experts hier als niet logisch overkomen.

• JoJuDaRo
W1ck1e schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:33:
@True Bedoel je de asus zenwifi ax ?
Ik dacht dat het een reclamelinkje was.
Ja die bedoel ik.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Even omdenken;

Heeft ze een laptop? Zet daar dan gewoon AnyDesk op ofzo. Dan kan je via dat pad naar binnen (desnoods met kabel in router als WiFi het probleem is).

Maar een bezemkast van 21m2? Daar moet elk AP voldoen toch? Haal de 2.4ghz en 5ghz uit elkaar en laat haar op het 5ghz SSID inloggen. :)

• JoJuDaRo
FreakNL schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:49:
Even omdenken;

Heeft ze een laptop? Zet daar dan gewoon AnyDesk op ofzo. Dan kan je via dat pad naar binnen (desnoods met kabel in router als WiFi het probleem is).

Maar een bezemkast van 21m2? Daar moet elk AP voldoen toch? Haal de 2.4ghz en 5ghz uit elkaar en laat haar op het 5ghz SSID inloggen. :)
Haar iPad ondersteunt Wifi 6, vandaar mijn wens voor een WiFi 6 router. Op basis van de antwoorden zit ik nu te denken aan;

ASUS RT-AX88U

Er zijn bij haar op de gang vele WiFi routers heb ik gezien.

• JoJuDaRo
laurens0619 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:50:
Die aruba instant on heeft cloud controller dus die werkt sowieso remote

Zenwifi/meraki wret ik niet

De tplink deco heeft ook cloud controller.
Mrja wat wil je remote doen? Ssid instellen? Wpa2 key?
Een restart los vaak haar probleem op. Maar inderdaad SSID instellen en beheer van de WPA2 key.

Monitoren en blokkeren van ongewenste bezoekers.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Das een duur ding..

Ik zou het eerst proberen met het scheiden van banden. Desnoods zet je WiFi uit op haar bestaande router (waar staat deze?) en haal je een extra AP, desnoods van VA…

Heeft ze wel een eigen verbinding? Want het verhaal wordt nu wel vaag. Gang met WiFi routers….

Vriendin heeft ook zo gewoond en klaagde ook altijd over slechte WiFi. Maar de WiFi was niet slecht, die 40mbit verbinding werd gewoon door iemand anders dichtgetrokken. Mijn handen jeukten ook altijd maar de flat was te groot om aan te pakken (60 kamers).

[Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 04-02-2023 18:00]

• laurens0619
JoJuDaRo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:54:
[...]

Haar iPad ondersteunt Wifi 6, vandaar mijn wens voor een WiFi 6 router. Op basis van de antwoorden zit ik nu te denken aan;

ASUS RT-AX88U

Er zijn bij haar op de gang vele WiFi routers heb ik gezien.
Ik kan mij voorstellen dat een vrouw qua uiterlijk misschien voor deze router wil gaan maar “een grote monster wifi” werkt niet. En geldverspilling

Is 1 node voldoende? Dan zou ik gewoon ergens een deco m4 node scoren voor een euro of 30 op marktplaats. Of x20 als je echt wifi 6 wilt

Palthe

Raspberry met openvpn aan de router hangen via utp. Daarop inbellen en vanuit daar naar de router voor troubeleshootiing. Kost paar tientjes. Dat voor inbellen, daarnaast voldoet elke goedkope router/ap voor 21 m2.

• JoJuDaRo
Alle studenten hebben op de kamer een netwerkaansluiting. Veel studenten hangen een wifi router aan de aansluiting.

Haar verbinding toen ik mijn eigen laptop bekabeld aansloot was op dat moment circa 800 Mbps.

Ze heeft nu geen router op de kamer. Als mijn verhaal vaag wordt dan is dat uit onkunde.

Palthe

JoJuDaRo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:03:
Alle studenten hebben op de kamer een netwerkaansluiting. Veel studenten hangen een wifi router aan de aansluiting.

Haar verbinding toen ik mijn eigen laptop bekabeld aansloot was op dat moment circa 800 Mbps.

Ze heeft nu geen router op de kamer. Als mijn verhaal vaag wordt dan is dat uit onkunde.
Dus je bent op zoek naar een accesspoint?
Als iedereen een netwerkaansluiting heeft op hun kamer, dan zal er een centrale router zijn voor verbind8ng naar buiten. Het enige wat jij dan kan troubleshooten is een ap die aan haar netwerkaansluiting hangt, correct?
Gewoon simpel ding aanhangen van paar tientjes, geen router (nat achter nat)!!

[Voor 24% gewijzigd door Palthe op 04-02-2023 18:08]

• JoJuDaRo
Palthe schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:04:
[...]

Dus je bent op zoek naar een accesspoint?
Ik denk van wel. Mijn gedachtegang is op haar kamer aan de netwerkaansluiting een snelle router (voor de iPad) te hangen. Haar eigen onzichtbare WiFi netwerk.

• laurens0619
@JoJuDaRo ik zou geen accesspoint nemen maar router met accesspoint erin. Dan heb je eigen mini netwerkje. Grote kans dat meer kamers dit hebben dus een wifi router met dfs is wel aan te raden…

Palthe

JoJuDaRo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:07:
[...]

Ik denk van wel. Mijn gedachtegang is op haar kamer aan de netwerkaansluiting een snelle router (voor de iPad) te hangen. Haar eigen onzichtbare WiFi netwerk.
Geen router. Accesspoint. Router gaat routeren als je dat niet uitzet, dat wil je niet. Als je dat wel uitzet dan is een router overkill en veel te duur.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:21

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Sorry hoor, maar wat denk jij nu precies aan hulp te kunnen geven op afstand?

Kies een moderne router die als je dat persé wil wifi6 aan kan van een gerenommeerd merk. En als je dochter het niet redt zonder @JoJuDaRo is er heus wel down the hallway een leuke tech savvy student te vinden die m even van het stroom kan halen als het niet werkt.

Palthe

laurens0619 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:10:
@JoJuDaRo ik zou geen accesspoint nemen maar router met accesspoint erin. Dan heb je eigen mini netwerkje. Grote kans dat meer kamers dit hebben dus een wifi router met dfs is wel aan te raden…
Tja als niemand daar verstand heeft van netwerken is de kans aanwezig dat er 10 routers staan die allemaal dezelfde ip range hebben en lekker staan te conflicteren. Maar op zich een goed punt over netwerken scheiden maar als iedereen in 192.168.1.x zit heb je daar nog niets aan. Dfs is ook wel valide punt hoewel wifi6 al redelijk geschikt is voor studentenkamers.

• laurens0619
Palthe schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:11:
[...]

Geen router. Accesspoint. Router gaat routeren als je dat niet uitzet, dat wil je niet. Als je dat wel uitzet dan is een router overkill en veel te duur.
Routers wifi combinaties zijn vaak goedkoper/even duur als ap only.
En ik zou wel router willen, om huisgenoten op bv je chromecast/sonos buiten de deur te houden

Palthe

laurens0619 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:17:
[...]

Routers wifi combinaties zijn vaak goedkoper/even duur als ap only.
En ik zou wel router willen, om huisgenoten op bv je chromecast/sonos buiten de deur te houden
Ja eens, maar dan moet je dus vwel verstand hebben van dit soort zaken bij instellen eigen router. Beter dat de huisbaas dit netjes regelt door vlan per kamer te regelen :P

[Voor 8% gewijzigd door Palthe op 04-02-2023 18:22]

• JoJuDaRo
Mijn gedachtegang komt uit

https://www.stadswonenrot...ternet%20instellen_NL.pdf

Daar wordt een draadloze router aanbevolen.

• laurens0619
Palthe schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:19:
[...]

Ja eens, maar dan moet je dus vwel verstand hebben van dit soort zaken bij instellen eigen router. Beter dat de huisbaas dit netjes regelt door vlan per kamer te regelen :P
Meeste routers passen hun lan range automatisch aan als de wan range hetzelfde is.
Dus uitpakken, kabel in lan1/wan, app openen en config starten.
Een deco is echt fool proof, alleen jammer dat ze geen dfs kunnen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:41
Palthe schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:17:
[...]

Tja als niemand daar verstand heeft van netwerken is de kans aanwezig dat er 10 routers staan die allemaal dezelfde ip range hebben en lekker staan te conflicteren. Maar op zich een goed punt over netwerken scheiden maar als iedereen in 192.168.1.x zit heb je daar nog niets aan. Dfs is ook wel valide punt hoewel wifi6 al redelijk geschikt is voor studentenkamers.
Die kans is er niet want achter die netwerkaansluiting zit een switch welke inkomende DHCP blokkeert. Kennisglas is een ISP die internet in studentenflats faciliteert op basis van UTP/RJ45 poorten, maar verder is het net de gemiddelde ADSL/Kabel/Fiber aansluiting in een woonhuis. 1 publiek IP per aansluiting en als je er een router op aan sluit kan je in huis meerdere apparaten aansluiten, al dan niet via wifi. Dat publieke IP is ook de reden dat ESET in de stress schiet, die ziet dat je ingeplugde laptop rechtstreeks aan het WWW hangt.

Wat @JoJuDaRo moet doen is een betaalbare wifi6 router/AP combi kopen en die op een kanaal instellen welke de buren niet gebruiken. En gelijk de 2.4GHz band de nek om draaien. Vervolgens hopen dat de rest van het pand ook wifi6 dingen neer pleurt zodat de onderlinge interferentie minder wordt.

• JoJuDaRo
jadjong schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:02:
[...]

Die kans is er niet want achter die netwerkaansluiting zit een switch welke inkomende DHCP blokkeert. Kennisglas is een ISP die internet in studentenflats faciliteert op basis van UTP/RJ45 poorten, maar verder is het net de gemiddelde ADSL/Kabel/Fiber aansluiting in een woonhuis. 1 publiek IP per aansluiting en als je er een router op aan sluit kan je in huis meerdere apparaten aansluiten, al dan niet via wifi. Dat publieke IP is ook de reden dat ESET in de stress schiet, die ziet dat je ingeplugde laptop rechtstreeks aan het WWW hangt.

Wat @JoJuDaRo moet doen is een betaalbare wifi6 router/AP combi kopen en die op een kanaal instellen welke de buren niet gebruiken. En gelijk de 2.4GHz band de nek om draaien. Vervolgens hopen dat de rest van het pand ook wifi6 dingen neer pleurt zodat de onderlinge interferentie minder wordt.
Ik zat ook zo te denken. Haar kamergenoot biedt ook een 2.4 GHz en 5 GHz en een Gasten-WiFi aan. Dat vergt dus afstemming qua kanaalkeuze. Nu nog een goede 2e handse WiFi 6 router. Zijn er merken die ik wel of niet moet kopen?

• sig69
  • Laatst online: 14:49
Er zijn waarschijnlijk zoveel wifi netwerken dat er geen enkel kanaal vrij is. Niet zo druk om maken, koop een router, aansluiten en gaan. Tenzij je een maandagochtend model hebt hoef je echt helemaal niets te beheren. Ik heb er thuis bijvoorbeeld al 8 jaar niet aan gezeten, op kantoor al 3 jaar niet. Het werkt gewoon.

Roomba E5 te koop

• JoJuDaRo
sig69 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:46:
Er zijn waarschijnlijk zoveel wifi netwerken dat er geen enkel kanaal vrij is. Niet zo druk om maken, koop een router, aansluiten en gaan. Tenzij je een maandagochtend model hebt hoef je echt helemaal niets te beheren. Ik heb er thuis bijvoorbeeld al 8 jaar niet aan gezeten, op kantoor al 3 jaar niet. Het werkt gewoon.
Net even gebeld, ze krijgt 12 WiFi netwerken aangeboden en nog geen 6 GHz.

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

JoJuDaRo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:57:
[...]

Net even gebeld, ze krijgt 12 WiFi netwerken aangeboden en nog geen 6 GHz.
Hier wordt het wat verwarrend. Er is een verschil tussen WiFi 6 en 6 Ghz. Zoek je specifiek dat laatste?

Zie ook deze Apple support pagina of het apparaat ook echt 6 Ghz support.

[Voor 22% gewijzigd door jurroen op 04-02-2023 20:14]

• JoJuDaRo
jurroen schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:12:
[...]

Hier wordt het wat verwarrend. Er is een verschil tussen WiFi 6 en 6 Ghz. Zoek je specifiek dat laatste?
6GHz ondersteunt de iPad niet, ik bedoel WiFi 6

• sig69
  • Laatst online: 14:49
Staar je niet blind op wifi 6. Dat de ipad het ondersteunt is look, maar wat heb je straks? 3 apparaten? Ipad, telefoon en een laptop misschien? In een beperkte ruimte waar je eigen signaal het sterkst is. Welk voordeel denk je dat wifi 6 gaat bieden?

Roomba E5 te koop

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

JoJuDaRo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:14:
[...]

Okee, helder. Misschien is de UniFi Dream Router dan een mooie oplossing? Dat is een entry-level apparaat, is te beheren via de "cloud", heeft WiFi 6 (802.11ax) en vier ethernetpoorten (Gbit).

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03 20:47
JoJuDaRo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:14:
[...]

Dan heb je nog steeds niks. 5GHz kanalen zijn dan waarschijnlijk ook "vol". Iedereen stelt 5GHz op 80MHz of 160MHz bandbreedte.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Kan je op een veilige manier remote op inloggen en goed geschikt voor minder technisch onderlegde mensen.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Palthe schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:11:
[...]

Ik zou in dit geval juist wel een router nemen en NAT achter NAT voor lief nemen.

Je hebt namelijk geen control over dat eerste netwerk dus je weet niet wat daar gebeurt. Dat heb je liever achter je WAN poort.

/edit
@jadjong weet er blijkbaar meer vanaf ;)

[Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 04-02-2023 20:38]

• JoJuDaRo
DVX73 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:33:

Had ik ook op het oog, https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-4060/

Ik heb ervaring met de 7490

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Wi-Fi 5 is ook snel zat hoor, je hoeft je niet blind te staren op Wi-Fi 6. 300-400 Mbit/s op Wi-Fi 5 is makkelijk haalbaar. Tenzij je 8 4K blu-ray streams tegelijkertijd aan hebt staan is dat ruim voldoende.
Gewoon een beetje ok router, thuis instellen en daar aansluiten. Mocht het onverhoopt niet werken dan eerst stekker eruit en erin.
Edit: deze bijvoorbeeld uitvoering: ASUS RT-AX53U

[Voor 15% gewijzigd door The GUI op 04-02-2023 20:54]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

• JoJuDaRo
jurroen schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:12:
[...]

Zie ook deze Apple support pagina of het apparaat ook echt 6 Ghz support.
Haar iPad Pro 5e generatie (802.11ax wifi 6; gelijktijdige dual band (2,4 GHz en 5 GHz); HT80 met MIMO ondersteunt WiFi 6 wel, maar WiFi 6E (6 GHz) niet.

• JoJuDaRo
The GUI schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:51:
Wi-Fi 5 is ook snel zat hoor, je hoeft je niet blind te staren op Wi-Fi 6. 300-400 Mbit/s op Wi-Fi 5 is makkelijk haalbaar. Tenzij je 8 4K blu-ray streams tegelijkertijd aan hebt staan is dat ruim voldoende.
Gewoon een beetje ok router, thuis instellen en daar aansluiten. Mocht het onverhoopt niet werken dan eerst stekker eruit en erin.
Goede tip, eerst thuis instellen en daarna een keer naar Rotterdam rijden.

• JoJuDaRo
The GUI schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:51:
Edit: deze bijvoorbeeld uitvoering: ASUS RT-AX53U
Er zal onder andere op uitvoering: Philips 43PUS7304 Zilver een Caiway abonnement gestreamd gaan worden.

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

JoJuDaRo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:54:
[...]

Goede tip, eerst thuis instellen en daarna een keer naar Rotterdam rijden.
Ik kan natuurlijk geen inschatting maken hoe ver het rijden is, maar ik had de gedachte dat een initiële installatie van het apparaat geen ‘onnodige rit’ is. Daarnaast zal elk apparaat eerst geconfigureerd moeten worden voordat je het aansluit. Dat is makkelijker te doen als je het in je handen hebt. Stel ook Adguard DNS servers in en je filtert gelijk een boel rommel eruit.
JoJuDaRo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:57:
[...]

Er zal onder andere op uitvoering: Philips 43PUS7304 Zilver een Caiway abonnement gestreamd gaan worden.
Dat is geen enkel probleem. Televisiestreams vragen weinig bandbreedte.

PS: de edit knop kan je gebruiken om je laatste reactie te wijzigen, het is niet de bedoeling op dit forum om op jezelf te reageren

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

• JoJuDaRo
Voor iedereen die me geholpen heeft wil ik bedanken. Ik heb gekozen voor een

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-4060/

Hij heeft WiFi 6 en is qua instellen voor mij een beetje vertrouwd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee