Toon posts:

Geen avond- en zondagbezorging mogelijk bij Bol.com Select?

Pagina: 1
Acties:

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 08:12
Ik denk niet dat ik hier hoef uit te leggen wat bol.com Select is, maar wat ik me wel af vraag is of iemand ooit gebruik kan maken van de aangeboden diensten als zondag bezorging, avond bezorging en same day delivery.

Met de dienst Select, verkopen ze geen premium verzendservice.
Er wordt immers duidelijk door Bol.com vermeld dat je zonder Select van dezelfde services gebruik kan maken, alleen met Select zijn ze gratis.
Met Select heb je dezelfde bezorgopties als zonder Select, alleen kun deze met Select gratis afnemen. Welke bezorgopties dat zijn, vind je terug op onze website. Select geeft geen garantie dat je bij je elke bestelling gebruik kunt maken van alle bezorgopties. Of een bepaalde bezorgoptie wordt aangeboden is afhankelijk van wat je bestelt, wanneer je bestelt, vanaf waar het wordt verzonden en waar het bezorgd moet worden. Ook kan het soms zijn dat ik drukke periodes de bezorgopties tijdelijk beperkt beschikbaar zijn.
Vroeger (3 a 4 jaar terug) kon ik nog wel eens gebruik maken van zondag bezorging.
Nu betaal ik jaarlijks voor Select, en krijg ik echt nooit meer de optie voor "same day delivery", of voor zondag bezorging.

Het lijkt er haast op dat ze deze opties nu bij mij als Select abonnee bewust hebben geschrapt, en vraag me af of mensen die geen select abonnee zijn hier (als betalende klant) dan wel nog gebruik van kunnen maken?
De bezorgopties zijn niet beschikbaar op het bezorgadres. Sommige opties gelden namelijk niet voor alle bezorggebieden. Een bezorgoptie is tijdelijk niet beschikbaar. Dit gebeurt als de service onverwacht populair is in een bepaald gebied waardoor we niet op het beloofde moment kunnen bezorgen. Of het ligt aan het tijdstip van bestellen. Na 12:00 uur kunnen we bijvoorbeeld niet meer dezelfde dag bij een afhaalpunt bezorgen.
Ik heb afgelopen jaar 35x iets bij Bol besteld, en dat zijn over het algemeen altijd populaire hardlopers met Select optie. Ik woon in de randstad (PC 3207) waar de dienst waarschijnlijk ook het meeste wordt afgenomen, maar waarbij je verwacht dat ook de beschikbaarheid ook het grootste zal zijn.

Ik heb contact opgenomen met Bol.com om te vragen of ik in een gebied woon wat uitgesloten is van deze diensten, maar daar kunnen, willen of mogen de klantenservice medewerkers mij geen antwoord op geven.

Wat zijn jullie ervaringen als Select en-of niet Select abonnee bij Bol.com?

Zijn bij jullie ook de extra bezorgopties vervallen sinds je extra betaald voor deze dienst?
Of is de dienst bij jullie zonder Select abonnement juist wel beschikbaar?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Ik gebruik nooit select.
Afleveren is meestal toch gratis. En ik hoef echt nooit sameday delivery.
Over het algemeen zijn de bezorgopties prima om te kiezen op welke dag ik het wens te hebben.
Persoonlijk zelf nooit het nut gezien van select.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb even een willekeurig artikel gekozen wat bol.com zelf levert. Het is al na 12.00 dus vandaag bezorging kan niet meer. Maar morgen kan het wel gratis.

Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Als je klaagt over als iets niet kan wat wel bij Select mogelijk is doen ze vaak niet moeilijk over een kortingsbon. De laatste keer crediteerden ze zelfs het hele lidmaatschapsgeld in de vorm van een cadeaubon, dat vond ik wel erg royaal.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:22
Ik gebruikte het vroeger voor avondbezorging maar sindsdien bezorgdiensten ook standaard aanbieden om naar een afhaalpunt te sturen doe ik het niet meer.

Wat ik later ook merkte is dat avondbezorging niet meer mogelijk was, kennelijk teveel besteld?

[Voor 28% gewijzigd door mr_evil08 op 04-02-2023 12:32]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17
Ik heb een jaar select gehad, en ik denk van de 10 bestellingen heeft select 1 keer gedaan wat het beloofde. In 5 gevallen gebeurde er niets speciaals (ondanks wel vermeld) en in 4 gevallen werd het ipv dezelfde avond geleverd, ook niet de volgende ochtend geleverd, maar de volgende avond.
Ergo: nog langere levertijd dan regulier.

Na daarover klagen heb ik een jaar gratis select gekregen, maar er is in die tijd niets veranderd behalve dat het dienstenpakket van select alleen maar verder werd vermagerd.

Total waste als je het mij vraagt.

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-03 10:02
Wat ik me nu afvraag, heb nu ook enkele maanden select. Heb je dan ook een beter sneller service niveau? Want dat is soms wel matig bij deze webshop. Vraag me af of je dan meer prio hebt.

Iemand die dit weet?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vaak zat de "extra" opties gebruikt, tot kort geleden nog. Helaas blijkt de DHL (bij mij) zo verschrikkelijk incompetent dat "same day delivery" niet vaak plaatsvindt, maar dat ligt niet (direct) aan bol.

En negen van de tien keer is bol of even goedkoop of moet ik bij aanbieder 2 wel verzendkosten betalen waardoor het voor bol alsnog goedkoper is.
(En ik heb inmiddels het select bedrag al "terug verdiend" met de kortingsbonnen die je spaart met bestellen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-03 14:41

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Met externe verkopers op Bol heb je wel vaak dat het gratis verzenden in de verkoopprijs zit. Bij bol bijvoorbeeld te koop voor 15 euro. Andere webshop is het dan 10 euro plus 4,95 verzendkosten..

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb het afgelopen jaar 90 bestellingen bij Bol.com gedaan. Ik heb alleen aan kortingsbonnen al €37,50 terug gekregen. Daarnaast nooit verzendkosten hoeven betalen.

Soms is een andere webshop idd. wat goedkoper. Dan bestel ik gewoon ergens anders. Maar voor de dingen die ik koop, is Bol.com meestal gewoon voordeliger.

Ontvangen is soms een beetje hit and miss, maar over het algemeen gewoon vandaag besteld, morgen in huis. Ik heb nog nooit iets gehad, waarbij ik het dezelfde dag nog in huis moest hebben.

Service is ook gewoon uitstekend. Ik heb ook een paar keer retour moeten sturen. En dat is altijd snel en zonder problemen afgehandeld. 1x gehad dat een partner van bol.com niet meer reageerde op een retour. Bol.com heeft dat toen overgenomen en mijn geld teruggestort.

Select werkt voor mij dus prima.

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• nils_vdg
Gratis verzending lukt eigenlijk altijd wel. Maar het gaat mij vooral om de zondag bezorging, avond bezorging, en de "same day delivery" optie die ik niet meer heb sinds ik voor select betaal.

Natuurlijk gaat er een hoop mis met verzendingen, waarvan een groot deel bij de pakketdienst ligt. Maar ik vind het vooral vreemd dat deze diensten niet meer beschikbaar zijn, sinds ik extra betaal voor Select.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:08

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@nils_vdg Wat gaf Bol Klantenservice zelf aan toen je ze belde? Kan je dat hier gelijk even delen?

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• nils_vdg
Ik gaf bij de klantenservice aan dat ik de dienst speciaal voor zondagbezorging en same day delivery had genomen, en dat ik daarom graag wilde weten of dit überhaupt wel mogelijk was op mijn adres.

De medewerker gaf mij aan dat hij daar niks over kon zeggen, en verwees mij daarvoor naar de voorwaarden (de tekst die in mijn start topic ge-quote staat).

Uiteraard staat het mij vrij om de dienst op te zeggen, maar ik vind het gewoon heel erg vreemd dat het lijkt dat ik de diensten juist niet meer kan gebruiken sinds het Select abonnement. Kan natuurlijk zijn dat de dienst te populair geworden is en het daarom op mijn adres niet meer kan, maar vind het wel frappant.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03 16:25
kendo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:40:
Ik heb het afgelopen jaar 90 bestellingen bij Bol.com gedaan. Ik heb alleen aan kortingsbonnen al €37,50 terug gekregen. Daarnaast nooit verzendkosten hoeven betalen.

Soms is een andere webshop idd. wat goedkoper. Dan bestel ik gewoon ergens anders. Maar voor de dingen die ik koop, is Bol.com meestal gewoon voordeliger.

Ontvangen is soms een beetje hit and miss, maar over het algemeen gewoon vandaag besteld, morgen in huis. Ik heb nog nooit iets gehad, waarbij ik het dezelfde dag nog in huis moest hebben.

Service is ook gewoon uitstekend. Ik heb ook een paar keer retour moeten sturen. En dat is altijd snel en zonder problemen afgehandeld. 1x gehad dat een partner van bol.com niet meer reageerde op een retour. Bol.com heeft dat toen overgenomen en mijn geld teruggestort.

Select werkt voor mij dus prima.
Ik weet natuurlijk niet wat je gekocht hebt, maar ik heb zonder select ook vrijwel altijd gratis verzending en over het algemeen de volgende werkdag al in huis. Ook het geld terug krijgen via de klantenservice is iets wat niet-select klanten net zo goed krijgen.

Alleen krijg je dan niet de cadeaubonnen. En moet je bijbetalen als je het in de avond bezorgd wilt hebben.

Hurr durr i are fix pc

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Ik heb de titel iets aangepast, zodat deze iets duidelijker en minder negatief overkomt.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:10
nils_vdg schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:08:
Gratis verzending lukt eigenlijk altijd wel. Maar het gaat mij vooral om de zondag bezorging, avond bezorging, en de "same day delivery" optie die ik niet meer heb sinds ik voor select betaal.

Natuurlijk gaat er een hoop mis met verzendingen, waarvan een groot deel bij de pakketdienst ligt. Maar ik vind het vooral vreemd dat deze diensten niet meer beschikbaar zijn, sinds ik extra betaal voor Select.
Hier precies hetzelfde, maar ik dacht dat het kwam omdat ik in de provincie woon. Geen enkele keer voor zelfde dag(bestellen voor 12u) of zondaglevering kunnen kiezen.
Ik heb ook navraag gedaan, maar kreeg alleen een algemeen antwoord waar ik niets mee kan.

Select nu niet meer verlengd.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Klopt maar ze zeggen ook dat de verzendmethoden op kunnen zijn als ze te populair zijn.
Zie hier inderdaad met select ook geen zelfde dag of zondag meer.

Het is dat ik select met de korting op producten er wel uit haal en je het goedkoper krijgt via AH Premium (kortingskaart, en AH Premium op dezelfde manier weer goedkoper via Bol) maar anders zou ik het niet meer doen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Is dit ook niet het gevolg van de keuze van bol.com om zoveel mogelijk via hun plaza partners te verkopen en niet meer via hun "eigen" logistiek? Juist die plaza partners zijn vaak een stuk kleiner en zullen dus uberhaupt niet in het weekend werken voor zondagslevering of same day?

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:22
Willekeurig product gepakt wat door Bol zelf verkocht wordt en verzonden en dat kan ik met mijn select vandaag nog laten bezorgen en ook op zondag. Heb al jaren select en al vaker dezelfde dag of zondag bezorging door Bol laten doen :)

Op de select pagina zie ik wel onderstaande staan waar ze aangeven dat het aan het product of postcode kan liggen dat het niet mogelijk is

[Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 08-02-2023 01:05]

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:58
Ik heb ook vaak gezien dat het niet kon bij bol en coolblue..
Wellicht dat de bezorgdiensten het door drukte soms niet of te duur doen?

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:12
Gisteren nog iets besteld, zelfde dag afgeleverd, gratis met Select.
Het is wel alleen met producten die direct door Bol worden geleverd maar gebruik het regelmatig.

Edit:
Postcode zit bijzonder vlakbij overigens.

[Voor 13% gewijzigd door Electromonkey op 08-02-2023 11:17]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee