Toon posts:

windows 11 mailaccounts verwijderen/aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:07
Op een neiuwe laptop ben ik e-mailaccounts in aan het stellen, dit zijn IMAP accounts. Via het mailprogramma van windows heb ik het eerste account geprobeerd in te stellen via:

Instellingen -> Accounts beheren -> Account toevoegen -> Ander account, POP, IMAP.

In het daarop volgende scherm wordt gevraagd om het e-mailadres, naam bij verzenden en het wachtwoord. Via de account kan ik niks versturen en/of ontvangen en bij het opstarten is er de melding dat de gegevens verouderd zijn. In het mailprogramma staat er ook een waarschuwingsteken achter en komt de melding "Dit account kan niet worden geopend: xxxx. Mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat".

Daarna twee andere accounts aangemaakt via:
Instellingen -> Accounts beheren -> Account toevoegen -> Geavanceerde configuratie.

In het daarop volgende scherm kunnen meer gegevens worden ingevuld zoals servers voor de in en uitkomende mails. Deze twee accounts kunnen zowel ontvangen als verzenden.

Wat voor alle accounts geld, is dat ik niet meer bij de instellingen kan komen, dus ook niet verwijderen. Soms komt er heel kort een klein scherm te voorschijn.

Hoe kan ik bij de instellingen komen en/of de accounts verwijderen? Ik heb al meerderer tips gevonden op het internet, maar die werken allemaal niet.

Beste antwoord (via MRIdev op 06-02-2023 16:12)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:29
Tsja..
Dan zou ik heel windows opnieuw installeren (het is toch een nieuwe laptop) en alles goed updaten en dan pas met Mail aan de gang gaan.

Alle reacties

• zetje01
Mail en Agenda (zo heet het programma) al verwijderd en je laptop opnieuw opgestart?
Je vindt het programma in de Microsoft Store.
Misschien is enkel bijwerken al voldoende.
Misschien is enkel verwijderen en opnieuw installeren al voldoende.

[Voor 18% gewijzigd door zetje01 op 04-02-2023 12:22]

• MRIdev
@zetje01 Beide gedaan.

• zetje01
Reset van de app gedaan?
Oh, en (het blijft windows dus) daarna rebooten.

https://pureinfotech.com/reset-mail-windows-10/

• MRIdev
Nog een keer uitgevoerd, zowel "herstellen" en "opnieuw instellen".

De omschreven accounts staan er nog in, maar mijn microsoft account (@live.nl) is wel weg. Deze is met een druk op de knop weer terug. Van dat account kan ik wel naar de instellingen toe.

Deze stappen heb ik inmiddels uitgevoerd:
https://www.groovypost.co...mail-not-working-7-fixes/

Net even op de "oude" laptop met windows 10 geprobeerd en dan direct met het account instellen met de geavanceerde instellingen en daar werkt.

[Voor 34% gewijzigd door MRIdev op 04-02-2023 13:32]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• zetje01
Tsja..
Dan zou ik heel windows opnieuw installeren (het is toch een nieuwe laptop) en alles goed updaten en dan pas met Mail aan de gang gaan.

• MRIdev
Omdat er dus niet zoveel ingesteld stond een herinstallatie uitgevoerd en daarna de accounts via de geavanceerde configuratie ingesteld. Nu is het wel mogelijk ze te beheren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee