Hallo allemaal,
Ik woon in een jaren 40 klushuisproject waar op dit moment te weinig radiatoren zijn geïnstalleerd. Het betreft hier een gevel/serre gericht op het zuidwesten, en mede door de serre is het hier matig geïsoleerd("nieuwe" serre met HR++ glas maar toch). Onderstaand heb ik een plattegrond gemaakt met de betreffende opties.
De keuken hoeft van mij niet verwarmt te worden en daar is ook weinig ruimte voor. Vroeger stond er een grote radiator tussen C & E maar dan raak je wel veel ruimte kwijt voor een evt kast of ander meubelstuk. Vloerverwarming is geen optie denk ik aangezien het huis verzakt is en de vloer absoluut niet waterpas is. Ik heb ongeveer 5000 watt nodig aan verwarming, aan de andere kant van het huis(10m+ verderop) staat nog een oude radiator met ongeveer 2500 watt aan vermogen, ik kom nog 2500 watt tekort dus.
De opties:
Ik woon in een jaren 40 klushuisproject waar op dit moment te weinig radiatoren zijn geïnstalleerd. Het betreft hier een gevel/serre gericht op het zuidwesten, en mede door de serre is het hier matig geïsoleerd("nieuwe" serre met HR++ glas maar toch). Onderstaand heb ik een plattegrond gemaakt met de betreffende opties.
De keuken hoeft van mij niet verwarmt te worden en daar is ook weinig ruimte voor. Vroeger stond er een grote radiator tussen C & E maar dan raak je wel veel ruimte kwijt voor een evt kast of ander meubelstuk. Vloerverwarming is geen optie denk ik aangezien het huis verzakt is en de vloer absoluut niet waterpas is. Ik heb ongeveer 5000 watt nodig aan verwarming, aan de andere kant van het huis(10m+ verderop) staat nog een oude radiator met ongeveer 2500 watt aan vermogen, ik kom nog 2500 watt tekort dus.
De opties:
- A:Mini convectorput van Jaga, 2500mm, 420mm breed, 90mm hoog, 1100 watt. Tegen koudeval van serre icm dikke gordijnen aan de raamzijde. Vermogen valt mij tegen icm de prijs, maar een mini convectorput heeft mijn voorkeur aangezien je dan vrij uitzicht behoudt. Hogere convectorput past helaas niet ivm betonvloer in de serre, weet niet of ik daar zonder gevolgen in kan gaan zagen
- B&C: wandradiatoren voor meer vermogen om mini convectorput te compenseren
- D&E: wandradiatoren. Deze locatie heeft niet voorkeur(niet tegen buitengevel) maar mijn ouders hebben ook een serre en daar radiatoren hangen(maar die hebben geen verwarming op plekken A,B,C). Zijn ze zelf tevreden mee.
- F: wandradiator. Wederom niet tegen de buitengevel, maar is dat erg?
- G: wandradiator. Hier wil ik liever een boekenkast neerzetten