Online bij *knip* Winkel een duur ergonomisch toetsenbord besteld op zaterdag met levering maandag. Op maandagochtend gebeld.
Reactie:
Nu komt de aap uit de mouw: volgens de DHL tracking zou het pakket bezorgd zijn op een moment dat er niemand thuis was. Zowel mijn vrouw als ik waren allebei op het werk en er zijn mensen die dat kunnen bevestigen.
Winkel:
Volgens mij heb ik twee punten waarop ik sterk sta:
1) De overeenkomst is ontbonden op het moment dat Winkel telefonisch bevestigd dat deze ontbonden is en als Winkel mij dan toch iets stuurt is dat het probleem van Winkel en is Winkel wettelijk verplicht om mijn geld terug te geven, ongeacht wat ik met het ontvangen pakket doe
2) We kunnen aantonen dat er niemand thuis was, dus dan is het onmogelijk dat er wat bezorgd zou zijn.
Dit gaat natuurlijk helemaal nergens over en ik verwacht dat het ding bij een andere straat met zelfde huisnummer bezorgd is en gewoon is uitgescand. Daar ga je nooit meer achterkomen omdat je alleen een digitale trail hebt met het juiste adres. Dat adres staat er altijd als de bezorger m als bezorgd scant, ongeacht wat hij er werkelijk mee doet.
Wat is raadzaam om nu te doen?
Reactie:
Ik heb daarop mijn bestelling geannuleerd, ergens anders besteld en ben druk aan het werk (baan) gegaan. Heb niks meer van ze vernomen, geen mails, geen tracking, geen bevestiging. Toen ik daarop via WhatsApp om mijn geld ben gaan vragen moest ik eerst het pakket terugsturen. Uiteindelijk kreeg ik (alleen) via WhatsApp een tracking als bit.lyDat toetsenbord komt voorlopig nog niet

Nu komt de aap uit de mouw: volgens de DHL tracking zou het pakket bezorgd zijn op een moment dat er niemand thuis was. Zowel mijn vrouw als ik waren allebei op het werk en er zijn mensen die dat kunnen bevestigen.
Winkel:
DHL gaat nu een "onderzoek" uitvoeren en volgens Winkel weet de DHL bezorger nog precies wat er met het pakketje gebeurd isDaar hebben wij geen boodschap aan, die mensen zijn geen partij voor ons

Volgens mij heb ik twee punten waarop ik sterk sta:
1) De overeenkomst is ontbonden op het moment dat Winkel telefonisch bevestigd dat deze ontbonden is en als Winkel mij dan toch iets stuurt is dat het probleem van Winkel en is Winkel wettelijk verplicht om mijn geld terug te geven, ongeacht wat ik met het ontvangen pakket doe
2) We kunnen aantonen dat er niemand thuis was, dus dan is het onmogelijk dat er wat bezorgd zou zijn.
Dit gaat natuurlijk helemaal nergens over en ik verwacht dat het ding bij een andere straat met zelfde huisnummer bezorgd is en gewoon is uitgescand. Daar ga je nooit meer achterkomen omdat je alleen een digitale trail hebt met het juiste adres. Dat adres staat er altijd als de bezorger m als bezorgd scant, ongeacht wat hij er werkelijk mee doet.
Wat is raadzaam om nu te doen?
[Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 04-02-2023 10:34. Reden: Naam winkel weggehaald volgens beleid.]