Toon posts:

Aansluiting TV op audio instalatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-03 10:25
Beste lezer,
Ik wil mijn LG Oled tv op mijn Denon versterker aansluiten om 96 kHz WAV of FLAC bestanden met de mediaspeler van de tv op mijn audio installatie af te spelen.
Volgens mij zijn er twee mogelijkheden; van HDMI eARC naar cinch of van S/PDIF naar cinch.
Er zijn HDMI naar RCA kabels in de handel, maar ik weet niet of deze de 96 kHz kunnen doorgeven ?
Er bestaan ook Digitaal Optisch Coaxiaal Toslink naar Analoog RCA Audio Converters, maar dan heb je wel weer een voeding er bij.
Bij deze laatste wordt wel de kwaliteit van 96 kHz 0f 192 kHz vermeldt.
Kan iemand mij zeggen wat de beste oplossing is ?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties !

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:49

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Charly44 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:37:
Er zijn HDMI naar RCA kabels in de handel, maar ik weet niet of deze de 96 kHz kunnen doorgeven ?
Er bestaan ook Digitaal Optisch Coaxiaal Toslink naar Analoog RCA Audio Converters, maar dan heb je wel weer een voeding er bij.
Als je van digitaal naar analoog gaat moet er een actieve conversie plaats vinden. Wetende dat HDMI ook digitaal is zou dat ook bij die conversie moeten. In andere woorden, volgens mij kom je nooit onder een device met voeding uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Charly44
Dat klinkt inderdaad heel aannemelijk.
Maar wat doet onderstaande kabel dan, omdat hij een witte en rode cinch heeft ?
https://www.bol.com/nl/nl...bfq87ydBl2QgaAixnEALw_wcB

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik zou vertouwen op de d/a conversie van je denon en lekker een HDMI gebruiken. Digitaal gaat 't van je tv naar de denon en die zet het om naar analoog.
Beetje denon heeft wel een ok d/a converter.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:49

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Charly44 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:49:
Dat klinkt inderdaad heel aannemelijk.
Maar wat doet onderstaande kabel dan, omdat hij een witte en rode cinch heeft ?
https://www.bol.com/nl/nl...bfq87ydBl2QgaAixnEALw_wcB
Waarschijnlijk doet die kabel helemaal niets. Of je moet toevallig een device hebben wat een analoog signaal over HDMI stuurt. Dat een kabel bestaat wil niet zeggen dat het ook werkt. HDMI naar VGA is ook te koop, gaat ook niet werken.

Aanvullend:
HDMI (e)ARC is qua idee wel te vergelijken met S/PDIF out maar qua opzet niet. S/PDIF Out is een dedicated uitgang op de TV, HDMI (e)ARC is een ingang op de TV echter zijn enkele aders/pinnen voor Audio Return. Ergo, een HDMI in de eARC steken maakt het niet dat het een uitgang is. Daarvoor moet je werken met een device wat het terugkomende audio signaal af kan vangen. Een HDMI eARC Audio Extractor. Waarna je alsnog met een DAC van het digitale signaal een analoog signaal moet maken. Of je moet een HDMI Audio Extractor nemen met ingebouwde DAC. Geen idee of die er zijn.

Werken met S/PDIF Out zal vele malen goedkoper en makkelijker zijn. Externe kastjes houd je altijd.
caspervc schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:55:
Ik zou vertouwen op de d/a conversie van je denon en lekker een HDMI gebruiken. Digitaal gaat 't van je tv naar de denon en die zet het om naar analoog.
Beetje denon heeft wel een ok d/a converter.
Ik heb het idee dat TS een versterker heeft zonder digitale ingangen. Anders had de conversie naar RCA niet plaats hoeven te vinden.

[Voor 22% gewijzigd door FeaR op 04-02-2023 11:08]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Charly44
Ik heb een Denon PMA-777.
Een prima versterker , maar helaas geen digitale ingang.
Vandaar ook mijn vraag.
Het moet dus een Digitaal Optisch Coaxiaal Toslink naar Analoog RCA Audio Converter worden !
Bedankt voor jullie reacties !!!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee