Beste Tweakers,
Enige weken geleden heb ik op de randapparatuur en de voeding na een nieuw systeem gekocht.
Uiteindelijk alles in elkaar gezet en het systeem draait als een zonnetje op Windows 10 pro met licentie. Echter, zo nu en dan valt het systeem uit het niets uit of start opnieuw op. Er is geen aantoonbaar moment. Soms tijdens het spelen van een spel, het typen van een verslagje of wie weet tijdens het afspelen van een Youtube filmpje. Soms 1x per week, soms 1x per 3 weken, soms 4 keer per dag. Meestal kan ik de PC weer aanzetten, maar ook dat lukt soms niet. Al met al, heel vervelend.
Wat heb ik al gedaan om het e.e.a. uit te sluiten, maar niet heeft geholpen:
• Windows opnieuw geïnstalleerd (en is up tot date)
• andere SSD met Windows erop
• Windows controle: sfc/ scannow
• Windows systeembestandcontrole
• SSD gecontroleerd met crystaldiskinfo
• MB bios is up-to-date (net als alle drivers van alle hardware)
• Videokaart getest via novabench en powermax
• Werkgeheugen getest via memtest86 full test
• Alle componenten lostemaakt (statisch armbandje+matje om uiteraard)
Dit alles heeft niet mogen baten helaas. MSinfo en DXdiag kan ik eventueel toesturen voor diegene die hier behoefte aan heeft. Heb dit wel geprobeerd te ontrafelen maar is mijn pet te boven.
Kunnen jullie mij verder helpen?
Groetjes,
Rik
Specs:
- AMD Ryzen 5 5600 processor
- G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz - [F4-3200C16D-16GIS]
- Corsair AX850
- PowerColor Radeon RX 6700 XT Fighter 12GB
- WD Blue SN570 1TB M.2 SSD
- Gigabyte B550M DS3H
Enige weken geleden heb ik op de randapparatuur en de voeding na een nieuw systeem gekocht.
Uiteindelijk alles in elkaar gezet en het systeem draait als een zonnetje op Windows 10 pro met licentie. Echter, zo nu en dan valt het systeem uit het niets uit of start opnieuw op. Er is geen aantoonbaar moment. Soms tijdens het spelen van een spel, het typen van een verslagje of wie weet tijdens het afspelen van een Youtube filmpje. Soms 1x per week, soms 1x per 3 weken, soms 4 keer per dag. Meestal kan ik de PC weer aanzetten, maar ook dat lukt soms niet. Al met al, heel vervelend.
Wat heb ik al gedaan om het e.e.a. uit te sluiten, maar niet heeft geholpen:
• Windows opnieuw geïnstalleerd (en is up tot date)
• andere SSD met Windows erop
• Windows controle: sfc/ scannow
• Windows systeembestandcontrole
• SSD gecontroleerd met crystaldiskinfo
• MB bios is up-to-date (net als alle drivers van alle hardware)
• Videokaart getest via novabench en powermax
• Werkgeheugen getest via memtest86 full test
• Alle componenten lostemaakt (statisch armbandje+matje om uiteraard)
Dit alles heeft niet mogen baten helaas. MSinfo en DXdiag kan ik eventueel toesturen voor diegene die hier behoefte aan heeft. Heb dit wel geprobeerd te ontrafelen maar is mijn pet te boven.
Kunnen jullie mij verder helpen?
Groetjes,
Rik
Specs:
- AMD Ryzen 5 5600 processor
- G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz - [F4-3200C16D-16GIS]
- Corsair AX850
- PowerColor Radeon RX 6700 XT Fighter 12GB
- WD Blue SN570 1TB M.2 SSD
- Gigabyte B550M DS3H