Toon posts:

P3-1Ghz/133Mhz in slot-1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen wat er met de 1Ghz/133 in slot 1 uitvoering aan de hand is. De 1Ghz op 100Mhz in slot-1 is terug te vinden in o.a. de pricewatch maar de 133 uitvoering ,die er toch echt wel is volgens Intel zie je nergens.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Het is juist andersom, de 100Mhz uitvoering is bijna nergens te vinden en alle PIII 1Ghz procs zijn 133Mhz.

Kijk maar is goed want ik heb ook heel lang moeten zoeken voor een 100Mhz uitvoering. En deze is nog eens duurder ook.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik zoek hem in een slot-1 uitvoering, waarvan ik overigens niet eens weet of ze nog wel worden gemaakt.
Dus als iemand een shop weet waar twee van die slot1's liggen met zelde stepping, let me know.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:08 schreef -Muppet- het volgende:
Het is juist andersom, de 100Mhz uitvoering is bijna nergens te vinden en alle PIII 1Ghz procs zijn 133Mhz.

Kijk maar is goed want ik heb ook heel lang moeten zoeken voor een 100Mhz uitvoering. En deze is nog eens duurder ook.
Hmm.. Als je goed in de pricewatch kijkt heeft hij toch gelijk hoor.. Slot 1 proc alleen op 100MHz fsb..

Maargoed, Als je gewoon een slotket gebruikt (slot 1 > FCPGA converter), en een FCPGA PIII 133MHz FSB dan ben je er toch ook?

Verwijderd

Topicstarter
ne helaas dat gaat niet passenin een dual side-by-side slot-1 oplossing. te weinig ruimte om er dan nog een koeler op te zetten. Daarnaast wil ik graag mijn Arctic coolers er weer op. Die koelen zelfs zonder de ventilator aan nog binnen de proc.spec, als je tenminste een beetje goede airflow in de kast houdt.

Verwijderd

Als je echt een 1Ghz/133 in slot 1 uitvoering nodig hebt, is de enige oplossing een slotket te kopen + een 1Ghz/133.

Of misschien dat je via een goede computerzaak wel een slot1-processor kan krijgen.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ze bestaan op zich wel, want ik heb er gisteren nog 1tje ingebouwd in een Compaq server, maar misschien dat intel ze alleen aan OEM's levert ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
ja daar ben ik ook achter gekomen. Heb hier een HP Kayak staan en ik dacht daar een oem replacement voor te kopen bij HP maar die leverde alleen nog maal indien het een defect-part was. Ze zullen wel op zijn ? toch wel jammer

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die bij mij was deze week nog binnengekomen.
Da's niet echt klantvriendelijk van HP, om ze nu al niet meer te verkopen als upgrade naar dual.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

effies tussendoor:

sowieso is een p3 1G niet interessant meer. 600 piek voor een verouderd CPU-tje? Voor die prijs koop je een P4 1,6 of 1,7G of een AMD 1,4G ...en in het laatste geval hou je zelfs nog 250 piek in je zak ook! Ben je stukken sneller uit,.... koop je er een bordje bij van 350 ofzo....mwah, lijkt me aantrekkelijker dan een P3 1G die Intel nog steeds idioot hoog geprijsd houdt.
Pagina: 1