Toon posts:

Powerbank + telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kali Durge
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-02 11:38
Hoi,

Ik zoek een?
Een powerbank.

Ik ga binnenkort voor enkele vier weken backpacken in India.
Omdat mijn huidige telefoon vrij snel leeg is overweeg ik een nieuwe powerbank te kopen.
(Ik kijk geen filmpjes of luister muziek of zit eindeloos te appen. )
Ik gebruik in Nederland zeer zelden een Powerbank. Ik heb er nu een de Gemeente. Mijn iphone kan iets meer dan 1 keer op worden geladen en weeg rond de 140 gram.

Liever wil ik geen powerbank aanschaffen. Omdat de stroom in India eens kan uitvallen of er trein/vlieg tickets geboekt moeten worden of laten tonen. Anders is het wel voor de route.

Vanwege het backpacken moet de telefoon echt licht in gewicht zijn.

Tweedehands wil ik niet.

Wat is je budget?
Het liefst geef ik hier niet zoveel geld uit omdat ik hem eigenlijk voor vakantie wil gaan gebruiken.
Max rond de 30 Euro. En dat vind ik echt aan de hoge kant. :)

Ik hoef alleen mijn Iphone 8 en Ipod erop kunnen laden. Geen laptop.
Met 1 oplaad port is voldoende.
Rond de 2x opladen. > 10.000 - 15.000 mAh
Gewicht moet echt heel weinig zijn. < 150 gram
Vermogen Rond de 15 Watt
Snelladen wel handig niet nodig.
Indicatielampje zou handig zijn.

Dank

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:43
Ik heb deze Anker PowerCore 13000 naar tevredenheid, daar kan ik mijn Samsung een paar keer mee opladen (ondanks het rode bestelbusje in Pricewatch is hij volgens Amazon wel leverbaar). Als je hem te zwaar en/of te duur vindt filter dan eens in Pricewatch, dan zal je zien dat er geen een is die aan al je eisen voldoet, je zult dus ergens wat water bij de wijn moeten doen ......

[Voor 15% gewijzigd door martyw op 03-02-2023 23:51]

• Kali Durge
Ik vind hem net iets te zwaar. Ook al is het een paar 100 gram meer. Vooral in mijn dagrugzak wil ik niet al te veel meenemen. Ik vind weinig reviews die Pricewatch die voor mij geschikt zijn.
Bedankt voor het meedenken.
Voor de zekerheid staat de Anker in het Wensenlijstje ;)

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
2000 rupees is 22 euro.

https://www.digit.in/top-...vailable-in-india-79.html

Ik zou er lekker 1 kopen wanneer je daar bent. Op Schiphol kun je al laden als het nodig is. Tijdens je vlucht set je hem uit

Veel plezier alvast :)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Je telefoon optimaliseren voor minder energieverbruik kan ook al een stuk helpen.
IDB: 45+ ways to save battery on iPhone

• Kali Durge
Dank.... Ik haal mijn powerbank in India. Door al het gehaast ben ik hem vergeten te bestellen...
Vrijwel alle bespaartips doe ik al. :(... bedankt sowieso

• Kali Durge
Kan iemand mij vertellen of deze Powerbanks okay zijn?
Op de een website lees ik dat een van deze powerbank niet op een Iphone kan worden aangesloten. Op de ander weer wel.
Ik heb je best of India erbij genomen. Aantal worden niet verkocht, of ze zijn te zwaar. +- 250 gram.

Ambrane 10000 mAh Lithium Polymer Powerbank, PP-115, White

Ambrane PP-120 10000 mAh Power Bank, Black

URBN 10000 mAh Nano 20W

https://www.reliancedigit...power-bank-3i/p/491901315

[Voor 4% gewijzigd door Kali Durge op 13-02-2023 17:21]

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35
Een paar honderd gram proberen te besparen op je enige vorm van navigatie/communicatie klinkt niet echt als het beste plan.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Rrob
  • Laatst online: 17:40
Li-ion accu's hebbeneen energiedichtheid van 160Wh per kg. Een 10Ah accu van 3,7V weegt dus minimaal 10*3,7/160=0,23 kg.
Een 10Ah powerbank van 150 gram kan helemaal niet
Edit>
Volgens de Engelse wiki gaat Li ion tot 265Wh/kg, theoretisch kan een 10Ah accu dus 140 gram wegen maar dan heb je nog geen behuizing en printplaat voor de powerbank
Als je echt rond de 150g wilt blijven moet je denk ik genoegen nemen met wat minder Ah

[Voor 43% gewijzigd door Rrob op 13-02-2023 11:58]

-specs-

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:32
Kali Durge schreef op maandag 13 februari 2023 @ 00:50:
Kan iemand mij vertellen of deze Powerbanks okay zijn?
Op de een website lees ik dat een van deze powerbank niet op een Iphone kan worden aangesloten. Op de ander weer wel.
Ik heb je best of India erbij genomen. Aantal worden niet verkocht, of ze zijn te zwaar. +- 250 gram.

Ambrane 10000 mAh Lithium Polymer Powerbank, PP-115, White

Ambrane PP-120 10000 mAh Power Bank, Black

URBN 10000 mAh Nano 20W
Ikzelf gebruik powerbanks zeer vaak op lange trips in landen waar stroomvoorziening niet altijd voor handen is. Wat ik, behalve capaciteit echt belangrijk vind is inderdaad snelladen. Het wordt mij niet duidelijk in je post of het jou gaat om snel opladen van je telefoon, of de powerbank zelf. Maar niets zo irritant als de volgende dag op stap gaan terwijl je pokerbank nog niet opgeladen is :'(

Daarnaast, die 100 gram meer of minder ga je natuurlijk nooit merken. Dat is letterlijk 3 slokken water uit je waterfles. >:)

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:57
Inderdaad. 100 of 200 gram meer of minder ga je echt niet merken.
Je weegt na een flinke wandeling waarschijnlijk zelf ook al ruim een kilo of meer lichter door al het water wat je verdampt en hebt uitgepiest ;)

• Kali Durge
Jullie hebben inderdaad gelijk. Ik vond mijn oude powerbank en telefoon die tesamen 300 gram weegt aan de zware kant. Die slok wordt natuurlijk constant aangevuld tot 1 slok water.
Snel laden is een pluspunt. Ik las ergens en kan het niet meer vinden. Dat snelladen niet goed of okay te zijn. Ik kan dat berichtje niet meer lezen.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:57
Snelladen is al lang geen issue meer, maar het apparaat moet het natuurlijk wel ondersteunen.
Zorg daarom ook wel voor de juiste adapter (die dus ook snelladen ondersteunt en voldoende vermogen kan leveren) en degelijke kabels!

• Rrob
  • Laatst online: 17:40
In de pricewatch staan trouwens zat powerbanks van 10Ah die ca 180g wegen.
categorie: Powerbanks

-specs-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee