Toon posts:

Geïntegreerde webcam werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-03 18:16
Goedenavond,

Ik had een paar dagen terug problemen met TEAMS.
Reden was dat ik op mijn oude laptop nog windows 7 draaide.
Overigens deed de webcam het toen wel.

Na een update van windows 7 naar windows 10
Werkte eigenlijk alles weer naar behoren maar alleen de webcam krijg ik niet meer aan de praat.

Heb al van alles geprobeerd wat ik op internet gevonden heb, maar niet werkt.

Ik heb het idee dat de webcam niet comptabel is met windows 10?

Het gaat om een Dell laptop Latitude E6330, die ik enkel wil gebruiken voor wat TEAMS sessies.
Ook al is deze laptop erg oud, voor dat simpele werk is het beestje nog hartstikke prima.

Heeft iemand een idee waar ik nou zou kunnen kijken?

Ik ben ook geen driver of niets tegen gekomen.
In apparaatbeheer wordt het tabje camera ook niet gevuld.

Mijn dank is weer groot.

Vind het toch jammer als dit de reden moet zijn om de laptop alsnog het raam uit te gooien

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

https://www.dell.com/supp...ct/latitude-e6330/drivers

Er lijkt nog wel wat ondersteuning vanuit Dell te zijn voor een E6330 op Windows 10 :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Daar staat alleen een firmware upgrade voor de webcam ;) (gewoon proberen)

Voor de rest zijn er geen losse drivers, maar wel een troubleshoot instructie beschikbaar op https://www.dell.com/supp...ossen-van-driverproblemen

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rukapul schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:24:
Daar staat alleen een firmware upgrade voor de webcam ;) (gewoon proberen)

Voor de rest zijn er geen losse drivers, maar wel een troubleshoot instructie beschikbaar op https://www.dell.com/supp...ossen-van-driverproblemen
Waarschijnlijk lost de 'Dell Command Update' tool alles wel op voor dit machientje gezien er destijds nog gewoon support is/was op WIN10 32/64 voor de E serie.

:9

• sidney013
Will_M schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:19:
https://www.dell.com/supp...ct/latitude-e6330/drivers

Er lijkt nog wel wat ondersteuning vanuit Dell te zijn voor een E6330 op Windows 10 :+
Ik zie hier geen firmware update voor de camera hoor? Overigens is alles up to date

• sidney013
Will_M schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:26:
[...]

Waarschijnlijk lost de 'Dell Command Update' tool alles wel op voor dit machientje gezien er destijds nog gewoon support is/was op WIN10 32/64 voor de E serie.

:9
Mmm geprobeerd maar zonder succes hoor

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sidney013 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:37:
[...]

Ik zie hier geen firmware update voor de camera hoor? Overigens is alles up to date
Heb je op die site wel Windows 10 als OS geselecteerd?

• sidney013
Will_M schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:55:
[...]

Heb je op die site wel Windows 10 als OS geselecteerd?
Jep was het maar zo simpel

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 22:02

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je het toch alleen maar voor Teams gebruikt, waarom dan de hele load van Windows er omheen? En het gedoe met drivers voor de camera. Installeer een Linux distro, pak de Teams website in Chrome en 'installeer' het als progressive web-app* en gaan. Lijkt mij het meest eenvoudige.

* MS bied nog wel Teams als package aan voor o.a. Ubuntu, maar voor Linux willen ze het uitfaseren en naar PWA gaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• sidney013
Hero of Time schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:30:
Als je het toch alleen maar voor Teams gebruikt, waarom dan de hele load van Windows er omheen? En het gedoe met drivers voor de camera. Installeer een Linux distro, pak de Teams website in Chrome en 'installeer' het als progressive web-app* en gaan. Lijkt mij het meest eenvoudige.

* MS bied nog wel Teams als package aan voor o.a. Ubuntu, maar voor Linux willen ze het uitfaseren en naar PWA gaan.
nou ik wil het gewoon graag werkend hebben met windows 10.
met windows 7 werkte het ook naar behoren die camera

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 22:02

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sidney013 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:25:
[...]

nou ik wil het gewoon graag werkend hebben met windows 10.
met windows 7 werkte het ook naar behoren die camera
En mijn Creative Audigy geluidskaart deed het ook nog prima met XP, maar doet niets meer met Windows 8 en nieuwer. Wat wil je nou precies? Sommige hardware zijn bij een nieuwere Windows versie EoL, doe je weinig tegen.

Zie ook het niet kunnen installeren van Windows 10/11 op oudere hardware, het weigert de cpu, want te oud.

Als er geen drivers te vinden zijn voor Windows 10 en je wilt toch de laptop kunnen blijven gebruiken voor net datgene waar geen drivers meer te vinden zijn die werken, houd het toch echt heel snel op als je criteria zo beperkt is.

Linux kost je niets. Nu ben je meerdere dagen bezig met het pogen om nog iets van beeld te krijgen uit de cam. En een nieuwe, betere webcam kopen wil je blijkbaar ook niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:39
Heb je de webcam ook getest in de camera-app van Windows?

Ik had met mijn laptop ook wat gedoe met de webcam, die bij de ene versie van Teams wel goed werkte, en bij de andere niet... Dus ik zou vooral ook even testen buiten Teams om.

iRacing Profiel

• sidney013
Wild Chocolate schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:17:
Heb je de webcam ook getest in de camera-app van Windows?

Ik had met mijn laptop ook wat gedoe met de webcam, die bij de ene versie van Teams wel goed werkte, en bij de andere niet... Dus ik zou vooral ook even testen buiten Teams om.
jep hier deed ie het ook niet

• sidney013
MAAR na uren gepielt te hebben, doet ie het weer!

na het bezoeken van deze site heb ik blijkbaar iets gedaan wat de oplossing heeft bewerkstelt.
https://www.drivereasy.co...issing-in-device-manager/

Denk stap 4
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee