MIME in Sender naam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicmaster8
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-02-2023
Ik gebruik de Prestashop webshop software en die gebruikt de Swiftmailer software library.

Nu heb ik een probleem bij een klant in een niet-Westerse taal met een ander schrift. De afzender van de verstuurde mail wordt MIME-encoded weergegeven als je deze op de pc bekijkt (op de telefoon ziet het er wel goed uit). Op de pc zie je als afzender een lange string: =?utf-8?Q?=D7=A2=D7=95=D7=9C=D7=9D_=D7=94=D7=9E=D7=95?=. Dit is slechts een deel: de echte string is vier of vijf keer zo lang.

Weet iemand hoe dit komt en hoe je kunt zorgen dat Swift wel goede data verstuurt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Definieer "op de PC" want het zal zeer waarschijnlijk aan de mail client (Outlook? Thunderbird? Mail?) liggen en niet zo zeer aan "de PC". Heb je relevante(!) code? Kun je de headers van de mail (of beter nog: een korte/kale "test-mail" in z'n volledigheid) posten? Leg dat eens langs de juiste RFC's en wat zijn je bevindingen dan?

Verder: de vragen die hier staan wanneer je een nieuw topic opent staan er natuurlijk niet voor niets:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dus ik zou graag zien dat je je topicstart met die vragen aanvult ;)

Overigens is 't niet MIME-encoded maar quoted printable (wat wel beschreven wordt in MIME) ;)

[ Voor 105% gewijzigd door RobIII op 03-02-2023 21:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicmaster8
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-02-2023
Ik krijg niet de indruk dat ik hier veel verder kom.

Nader onderzoek (kijken naar de .eml file) leverde op dat het From: veld dubbel gecodeerd is. Na de conversie to quoted printable is het ook nog een keer Base64 encoded. Klaarblijkelijk doet de telefoon wel een dubbele conversie en vindt de pc (Gmail en Thunderbird) één conversie genoeg.

In het beetje relevante code binnen Prestashop zie ik niets verdachts. Dus moet het ergens in de Swiftmailer (5.4.12) code zitten. Maar die is zo complex dat het mij niet lukt te bepalen waar die base64 codering plaats vindt. Mocht iemand suggesties hebben dan houd ik me aanbevolen.

Swiftmailer wordt niet meer ondersteund, dus daar valt weinig support te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Draai je wel de recentste (of iig een recente) versie? En anders een bug report doen bij Prestashop?

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 07-02-2023 17:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
SwiftMailer is EOL. Je hebt vast meer geluk met Symphony Mailer.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar