Toon posts:

Evohome 'gemeten' temperatuur wijkt enorm af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 20:42
Hello!

Sinds enkele weken hebben we het evohome-systeem in gebruik genomen. Na wat kleine kinderziektes werkt het systeem nu aardig goed, op een gek puntje na.

Een van de lokalen in het clubhuis wijkt nogal af qua gemeten temperatuur. Deze zit er structureel een paar graden boven de rest van de zones. Doordeweeks staat alles op 5 graden, waarbij het in de periode gemiddeld 8 graden is binnen, en de verwarming dus niet aanslaat. Echter geeft de zone 'ZV' een temperatuur van 9,5 aan meestal.

Vervolgens als je een andere zone gaat verwarmen, stijgt de temperatuur van de zone ZV snel en behoorlijk, tot nu 16 graden terwijl de leiding/radiator en de ruimte even koud blijven. Heeft iemand een idee wat zit zou kunnen zijn? De knop zit, net als alle andere knoppen, in het verlengde van de radiator bevestigt.

Alvast bedankt voor de hulp!

Screenshot:

Alle reacties

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Denk dat even moet kijken hoe het systeem zit in die ruimte zv, loopt er een leiding in de buurt? Dat zou mijn gok zijn basis je beschrijving.

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 20:42
Barrycade schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:46:
Denk dat even moet kijken hoe het systeem zit in die ruimte zv, loopt er een leiding in de buurt? Dat zou mijn gok zijn basis je beschrijving.
Tegen het plafond zit een leiding die naar het lokaal er boven gaat, die 'stam' heet in het screenshot. Maar het lijkt me dat deze geen invloed heeft op de meting. Het klinkt bijna alsof de H92 knop van ZV de temperatuurwaarde van een van de knoppen in stam (2 stuks) binnen krijgt, maar dat klinkt een beetje gek

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:38
Ik heb een paar Evohome-systemen hangen, dit probleem herken ik niet... Ik zou ZV uit het systeem halen, even stroom van de controller af en daarna ZV opnieuw toevoegen... Of heb je dat al gedaan? Je kan ook de knoppen een keer omwisselen, dan weet je of het aan de knop of aan de ruimte ligt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee