Vraag

• nielspouw
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-03 14:13
Op het oog: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16 82SNCTO1WW

Wat ga je met je laptop doen?
Office vooral powerpoint presentaties maken, SPSS, Citrix, HIX (electronisch patientendossier), browsen, oudere games (Rome Total War).
Vooral lang gebruik (huidige ASUS nu bijna 10 jaar in gebruik)

Wat is je budget?
Circa 800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, heb een rugzak voor ouder 15.6” model. Gewicht niet relevant. Werk meestal gebruik aan bureau en denk aan externe monitor maar nog niet aangeschaft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet strikt. Echtgenote blij met Lenovo Yoga (gunstig gekocht einde covid) 14”, vind ik te klein.
16:10 verhouding lijkt mij prettig voor productiviteit, hogere idem. Toekomst bestendig.
Dedicated GPU niet nodig voor mijn gebruik, wil graag een usb-c aansluiting met power delivery voor toekomstige werkplek.

Voordelen
Scherm (16:10, 120 Hz, helderheid 350nits, ontspiegeld, 2560x1600 pixels
16 GB geheugen
CPU (AMD Ryzen 5 6600HS) en onboard GPU (RNDA)

Nadelen
Prijs … en niet leverbaar zijn zoals ik de laptop wil (ook niet in belgie/duitsland)

In het overzicht zijn er 2 varianten: 1 met Nvidea kaart (GTX 1650/ RTX 3050/ RTX 3050Ti), of met enkel de onboard van AMD (mijn voorkeur). Voor de extra nvidia kaart, lever je een usb-c poort in mét power delivery (voor bijv. extern scherm mét usb hub) en accuduur. Daar krijg je een losse stroomstekker voor terug.

Verdere specs
AMD Ryzen™ 5 6600HS-processor (3,30 GHz tot 4,50 GHz)
Geen OS
Memory - 16 GB gesoldeerd LPDDR5 6400MHz
512 GB SSD, M.2 2280, PCIe Gen4, TLC
Beeldscherm - 16" WQXGA (2560 x 1600), IPS, ontspiegeld, 100% sRGB, 350 nits, 120 Hz
Wireless - 11AX (2x2) & Bluetooth® 5.0

[b]Prijs[\b] 866 euro

In het online bestelproces kom ik maar niet verder omdat de 'stel je pc samen' tool mij niet laat kiezen voor géén Nvidia kaart . Medewerker aan de telefoon lukt het ook niet, maar geeft me korting voor het ongemak. Kom in totaal 866 incl btw en dus mét Nvidia GTX 1650.

Iemand een oordeel over de prijs/kwaliteit verhouding van dit aanbod?
Ik sta zeker ook open voor alternatieven.
Veel dank alvast allemaal!

uitvoering: Lenovo IdeaPad 5 Pro Gen 7 (16") (82SNCTO1WWNLNL0)
https://www.lenovo.com/nl...82SNCTO1WWNLNL0/customize?

Alle reacties

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Zie ook de optie in het aanbiedingen topic

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-03 20:18
Geen enkel probleem hier op de site van Lenovo om alles te configureren.

Wat mij wel een beetje tegen zou houden is dat de laptop pas over 6 weken verzonden wordt en dat is wat lang.

• nielspouw
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-03 14:13
Inmiddels opgelost: keuze voor de 6800 ipv 6600 hs, geeft keuzevrijheid voor géén dedicated gpu

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee