Toon posts:

Videokaart resoneert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:35
Mijn vraag
De videokaart in mijn kast resoneert als een malle wat een enorme herrie maakt en ervoor zorgt dat gamen geen plezier geeft. Het trillen gebeurt dus alleen als ie hard bezig is en de fans op toeren zijn.
Iemand een idee hoe ik dat kan verminderen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om deze kaart:
uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 2060 D6 6G (rev. 2.0)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik mijn hand op de kaart leg, al is het maar lichtjes stopt het trillen direct. Of ik dat op de onder- of bovenkant doe maakt weinig uit. De schroeven waarmee de kaart vast zit kunnen niet strakker, ook de schroefjes op de kaart zelf zit geen beweging in.
Ik zou een gewichtje kunnen kopen en die permanent op de kaart kunnen zetten, maar ideaal is dat niet. Andere suggesties zijn welkom.

overig commentaar op de inrichting van de kast is niet nodig

[Voor 3% gewijzigd door PB-powell op 03-02-2023 16:28]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Beste antwoord (via PB-powell op 03-02-2023 20:47)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
Het kan optisch bedrog zijn, maar zit die kaart niet wat scheef?
Haal hem eens los en plaats hem opnieuw. Er als die kaart erg oud is, dan kan ook de ventilator gaar zijn.

Soms ben ik bijna gelukkig

Alle reacties

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:29
Je zou een "standaard" kunnen maken dat de videokaart op de voeding laat "rusten" zodat je dezelfde soort druk hebt als vast houden.

Zit er toevallig stof (of beschadegingen) op de ventilatoren?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:12
ik heb wel een vraag is het wel die kaart die resoneert.

Want als ik op de foto zo kijk,heb je die m2 ssd wel vast gezet,op de foto lijkt deze niet vast geschroeft? :o

foto is wat onduidelijk

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:19
PB-powell schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:27:
overig commentaar op de inrichting van de kast is niet nodig

Je M.2 SSD valt zowat uit zijn connector? Of viel dat binnen het bovenstaande voorbehoud?

• PB-powell
De SSD zit idd niet vast, maar zit ook al 2 jaar zo. De kaart raakt de SSD ook niet.
Het resoneren is iets van het laatste (half) jaar maar ben er nu eigenlijk wel klaar mee.
Stof zit ietsjes op de fans, beschadigingen niet (tenzij hij beschadigd 2 jaar terug de kast in ging).
Het resoneren stopt echt als ik (lichtjes) m'n hand op de videokaart leg.

@Aragnut die steun van onder had ik nog niet aan gedacht.

[Voor 5% gewijzigd door PB-powell op 03-02-2023 16:37]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
Haal hem eens los en plaats hem opnieuw. Er als die kaart erg oud is, dan kan ook de ventilator gaar zijn.

Soms ben ik bijna gelukkig

• freaky35
  • Laatst online: 22:12
dat ding(de ssd) moet je vast schroeven...

Er zal wel meer stof op zitten als ik de kast zo zie,lol
En schoonmaken zal ook mede helpen met de herrie omdat de temperatuur ook omlaag gaat en d fans minder hard hoeven te draaien.

[Voor 41% gewijzigd door freaky35 op 03-02-2023 16:43]

• PB-powell
@JukeboxBill de kaart is destijds nieuw gekocht. Opnieuw vastschroeven kan ik vanavond nog eens proberen.

Voor de stof fans een foto van een deel van de onderkant:

• BeOnFilms
  • Laatst online: 18:03
Ik had hetzelfde met een Gigabyte RX570. Als ik de shroud van de koeler een klein beetje omhoog drukte stopte het geluid. Ik heb uiteindelijk een stukje hout gebruikt om de kaart te laten leunen op mijn voeding.

• PB-powell
JukeboxBill schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:37:
Opnieuw vastschroeven heeft geholpen, de kaart verplaatste iets bij het opnieuw aandraaien en het lijkt erop dat dat heeft geholpen.

Dank voor het meedenken!

de SSD kan ik niet vastzetten omdat ik het schroefje niet heb, als iemand er een heeft liggen en er een postzegel aan wil wagen stuur gerust een DM

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:01

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als je een oude laptop hebt waarin nog een hdd zit in een bracket, die schroefjes daarvan kan je daar voor gebruiken..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee