Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:09
Sinds gisteren begint mijn scherm af en toe te flikkeren. Dat gebeurt niet wanneer ik bijvoorbeeld foto's kijk of een filmpje op YouTube, dus het scherm lijkt me niet kapot. Het is net of andere beelden (bijvoorbeeld reclames maar ook beelden vanuit de telefoon zelf) niet goed gepositioneerd worden en proberen en doorheen te komen. De telefoon is up-to-date, niet geroot oid.
Opnieuw opstarten had geen effect. Weet iemand wat dit kan zijn?

Hier heb ik even twee filmpjes geüpload. Het is niet constant zo heftig, maar geeft een beeld.

YouTube: 3 februari 2023

YouTube: 3 februari 2023

[ Voor 3% gewijzigd door okijokii op 03-02-2023 15:21 ]

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Kun je iets doen met de refresh rate van het scherm en die op 60 htz vastzetten? Mogelijk gaat er iets mis met dynamische wisseling van de refresh rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
swhnld schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:45:
Kun je iets doen met de refresh rate van het scherm en die op 60 htz vastzetten? Mogelijk gaat er iets mis met dynamische wisseling van de refresh rate?
Bedankt voor je reactie. Ik heb de refresh rate op 60 gezet. Nu even afwachten wat er gebeurt. Wel bijzonder dat ik er 8 maanden geen last van heb gehad op 120 htz en dat dat nu ineens begint. Enig idee hoe dat kan?

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Het is daarmee helaas niet opgelost. Het lijkt wel iets minder te zijn maar weg is het niet. Nog een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
okijokii schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:59:
Het is daarmee helaas niet opgelost. Het lijkt wel iets minder te zijn maar weg is het niet. Nog een idee waar het aan kan liggen?
Nee, ik dacht aan een software of hardware fout op de refresh rate. Je zou de volgende update kunnen afwachten of dat het oplost?
Of als je nog garantie hebt contact met de winkel opnemen.

Je zou ook in het ervaringen topic nog kunnen vragen:
[Xiaomi Mi 11] Ervaringen & Discussie
Of buiten Tweakers op een Xiaomi eigen forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Dankjewel! Ga ik proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fschothuis
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-03 22:41
Ik heb precies hetzelfde. Hopelijk is er een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Fschothuis schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:30:
Ik heb precies hetzelfde. Hopelijk is er een oplossing
Ook sinds een aantal dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Ik denk dat Xiaomi heeft meegelezen en een update heeft gedaan. Het flikkeren is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuziekAapje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik heb hier sinds een week ineens last van...
Dus:
•"Dislay alway On" uitgeschakeld.
•Refreshrate had ik altijd al op 60 staan.
Lost het probleem niet op !

Het doet zich voor als ik de telefoon (dus het scherm) langer achter elkaar gebruik.
Ik denk daarom aan een warmteprobleem, waardoor zich dit gaat voordoen?
Na wat langer de telefoon niet te gebruiken kan ik weer even zónder problemen verder, maar duurt niet heel lang voor het wéér mis gaat..
Ook worden de randen van het scherm dan op diverse plekken langzaam steeds paarser/lila.
Het vreemde is dat dit zich dus pas na een jaar (!) gebruik zich ineens gaat voordoen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Ik had een paar dagen geleden ook weer even problemen. Nu is het weer prima. Heel apart allemaal hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3thDEVs
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 02-12-2024
Dit is het zelfde probleem bij Xiaomi note 13 pro+. Heb telefoon 1 week maar hij kwam net uit de doos en hij had al last van flikkerend beeld. En dit is zeer spijtig maar voor de rest is de telefoon goed voor dagelijks gebruik
Pagina: 1