Toon posts:

Advies offerte voor 13 panelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• socommeister
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-03 14:17
Hi allen,

Ik heb een offerte gekregen van een leverancier. Ik heb een snippet opgenomen als afbeelding waar de producten vermeld staan. Het gaat om een plat dak, orientatie zuiden. In principe is er weinig schaduw, er is wel 1 schoorsteen aanwezig. Is dit een redelijke prijs? Het lijkt mij stevig aan de prijs, maar er zitten wel micro omvormers op...
Als ik alles bij elkaar optel qua materialen kom ik op ongeveer 7000 euro, maar ik ben een leek op dit gebied en kan dit verkeerd gegoogled hebben.

Groet

Beste antwoord (via socommeister op 03-02-2023 15:04)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
13x https://www.solar-outlet....-all-black-half-cell.html
13x https://www.solar-outlet.nl/enphase-iq8m-micro-omvormer.html
350 per paneel = 4.5k.

De bevestiging kost idd zo'n 700 euro en dan komt er nog 500 piek aan Enphase spulletjes bij, en dan nog wat klein grut waarschijnlijk, laten we 6k aan materiaalkosten zeggen (tegen consumenteninkoopprijzen).
Edit, plat dak zie ik, is iets duurder.

Uiteindelijk levert een dag installeren ze een goeie €3.000 op ;) ja dat is veel, maargoed ze hebben de klussen toch voor het uitkiezen.

Ik zou ook zeker overwegen een gewone stringomvormer te plaatsen met dan maar een paneeltje minder bij die schoorsteen. Die micro omvormers voor alle panelen maken de installatie bijna 2x zo duur.

Als je zelf zou kunnen plaatsen en je zou voor een string gaan ipv micro kan je bijna 2/3e van het geld besparen.

[Voor 3% gewijzigd door Richh op 03-02-2023 15:00]

Alle reacties

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:29
Sowieso hoef je volgens mij geen btw meer te betalen vanaf 1 januari als consument. Op de offerte staat dat wel aangegeven.

• socommeister
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-03 14:17
@MisterEagle
Ik denk dat dat een tekstueel iets is. Ik ga er vanuit dat dit bedrag al btwloos is.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:04
MisterEagle schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:40:
Sowieso hoef je volgens mij geen btw meer te betalen vanaf 1 januari als consument. Op de offerte staat dat wel aangegeven.
BTW staat toch op 0?

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:29
Ik heb te snel gelezen, mijn offerte (en factuur, 26-1 13 panelen gelegd) stond expliciet vermeld zonder btw met toelichting.

Overigens heb ik een vrijwel identiek bedrag betaald maar wel andere situatie. 2 zijdes, schuin dak 13 panelen in totaal. (405wp per paneel AEG full black en microomvormers want 2 zijdes)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
13x https://www.solar-outlet....-all-black-half-cell.html
13x https://www.solar-outlet.nl/enphase-iq8m-micro-omvormer.html
350 per paneel = 4.5k.

De bevestiging kost idd zo'n 700 euro en dan komt er nog 500 piek aan Enphase spulletjes bij, en dan nog wat klein grut waarschijnlijk, laten we 6k aan materiaalkosten zeggen (tegen consumenteninkoopprijzen).
Edit, plat dak zie ik, is iets duurder.

Uiteindelijk levert een dag installeren ze een goeie €3.000 op ;) ja dat is veel, maargoed ze hebben de klussen toch voor het uitkiezen.

Ik zou ook zeker overwegen een gewone stringomvormer te plaatsen met dan maar een paneeltje minder bij die schoorsteen. Die micro omvormers voor alle panelen maken de installatie bijna 2x zo duur.

Als je zelf zou kunnen plaatsen en je zou voor een string gaan ipv micro kan je bijna 2/3e van het geld besparen.

[Voor 3% gewijzigd door Richh op 03-02-2023 15:00]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee