Televisie kapot, heb garantie, niet blij met gang van zaken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:46
Ik heb in Juli 2022 een Samsung QD-OLED gekocht, was er super blij mee. Precies twee weken geleden ging ie kapot. Ik heb het meteen aan de winkel laten weten en die ging het probleem doorgeven aan Samsung.

De volgende week op woensdag kreeg ik een mailtje van Samsung dat ze een video wilden zien van de issue. Zo gezegd, zo gedaan. Pas de week erop op maandag werd ik gebeld door de repair service, afspraak voor dag later. Ze zijn nooit komen opdagen en na afloop ook geen mailtje erover, ze negeren alle emails.

Dezelfde dag nog het aan de winkel laten weten, woensdag eind van de middag kreeg ik bericht dat ze contact gingen opnemen met Samsung. Donderdag eind middag werd ik gebeld en de winkel vertelde me dat het op dit moment een bende is bij zowel repair dienst als Samsung zelf. Maar de man van Samsung had hem beloofd mij dezelfde dag, uiterlijk vandaag te bellen voor een nieuw afspraak. Dit kan nog gebeuren vandaag, maar na hun manier van hoe ze met klanten omgaan heb ik er een hard hoofd in.

Ik heb de winkel gelijk gevraagd dat mocht dit nog veel langer duren, op wat voor hulp als klant kan ik van hun als winkel verwachten. Hij zei dat als het over vier weken nog zo is dat ze zwaardere stappen gaan ondernemen tegen Samsung.

Leuk en aardig allemaal, maar vanaf welk punt is het niet langer meer mijn probleem? Daarmee bedoel ik, wat moet er gebeuren voordat ik simpelweg een nieuw product kan eisen van hun? Of een bon, geld terug etc? Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn en die van de winkel. Ik hoop niet dat het zo ver komt, maar ik begin dit wel heel beu te worden. Als de tv nu in reparatie was na twee weken, prima, maar we zijn werkelijk geen steek verder.

Ik heb bij zowel de winkel als Samsung garantie, dus eigenlijk zou dit helemaal niet mijn probleem moeten zijn ook. Als we nu worst case scenario nemen en over 4 weken is er nog niets gebeurd, hoeveel langer dan nog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:16
Ik zou beginnen met een ingebrekenstelling naar het bedrijf waar je de TV hebt aangeschaft, hierin geef je aan dat ze binnen een redelijk termijn (bv 5 werkdagen) contact op (laten) nemen om de TV te herstellen. Hierbij geef je een max redelijk termijn (bv 3 weken) na schrijven dat deze ook daadwerkelijk gerepareerd is. Mocht aan een van beiden niet voldaan worden dat je de koop ontbind.

EDIT. Samsung is in deze inprincipe geen partij omdat je zaken doet met de winkelier.

[ Voor 10% gewijzigd door sjtienuh op 03-02-2023 14:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:20
Consuwijzer heeft een goede pagina hiervoor inclusief voorbeeldbrieven: https://www.consuwijzer.n...elang-mag-reparatie-duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
sjtienuh schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:48:
Ik zou beginnen met een ingebrekenstelling naar het bedrijf waar je de TV hebt aangeschaft, hierin geef je aan dat ze binnen een redelijk termijn (bv 5 werkdagen) contact op (laten) nemen om de TV te herstellen. Hierbij geef je een max redelijk termijn (bv 3 weken) na schrijven dat deze ook daadwerkelijk gerepareerd is. Mocht aan een van beiden niet voldaan worden dat je de koop ontbind.

EDIT. Samsung is in deze inprincipe geen partij omdat je zaken doet met de winkelier.
Waardeloos dit allemaal zeg, hou hier echt niet van. Maar als het zo moet, dan moet het. Ik wacht tot 17:30 af, als Samsung dan niet gebeld heeft dan zullen ze sowieso niet meer bellen vandaag. Dan heb ik dat in elk geval nog een kans gegeven aangezien ze de winkel beloofd hadden mij te bellen.

Dan bel ik de winkel en laat ik goed mijn frustratie weten en dat mijn geduld ook wel op is nu. Want dit woord is een paar keer gebruikt van de winkel richting mij, dat we allemaal een beetje geduld moeten opbrengen. Hopelijk komt de boodschap dan door en zo niet, dan ga ik die stappen van jou ondernemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Je vangt meer vliegen met stroop etc. dus wees en blijf vooral vriendelijk naar de winkel - jij hebt frustratie, maar zij kunnen er ook niets aan doen dat het bij Samsung een bende is.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
devilsnight schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:57:
[...]

Waardeloos dit allemaal zeg, hou hier echt niet van. Maar als het zo moet, dan moet het. Ik wacht tot 17:30 af, als Samsung dan niet gebeld heeft dan zullen ze sowieso niet meer bellen vandaag. Dan heb ik dat in elk geval nog een kans gegeven aangezien ze de winkel beloofd hadden mij te bellen.

Dan bel ik de winkel en laat ik goed mijn frustratie weten en dat mijn geduld ook wel op is nu. Want dit woord is een paar keer gebruikt van de winkel richting mij, dat we allemaal een beetje geduld moeten opbrengen. Hopelijk komt de boodschap dan door en zo niet, dan ga ik die stappen van jou ondernemen.
Hou het rustig, met enkel vloeken kom je er niet. de ingebrekestelling dien je sowieso per mail/schriftelijk in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
thunder7 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:05:
Je vangt meer vliegen met stroop etc. dus wees en blijf vooral vriendelijk naar de winkel - jij hebt frustratie, maar zij kunnen er ook niets aan doen dat het bij Samsung een bende is.
sjtienuh schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Hou het rustig, met enkel vloeken kom je er niet. de ingebrekestelling dien je sowieso per mail/schriftelijk in te dienen.
Oh geloof me, ik blijf altijd vriendelijk, eerder te vriendelijk dan dat ik echt onvriendelijk begin te worden zeg maar. Vroeger accepteerde ik alles en was dat betreft iets teveel een "goodie two shoes" maar dat ben ik niet meer. Ik hou wel van duidelijkheid en gewoon goede service. Wat Let me Repair deed (of eigenlijk niet deed) is bizar, vreselijk dat zo'n bedrijf kan bestaan en nu Samsung zelf ook. Kan de winkel niets aan doen, en dat ze een beetje geduld van mij vragen is ook niet erg, maar volgende week gaan we de derde week in.

Het liefst spreek ik telefonisch iets af met de winkel dat als het volgende week nog steeds hetzelfde verhaal is dat er dan echt gewoon een echte oplossing is gevonden voor mij. Maar als het antwoord mij niet gerust stelt dan ga ik met jullie tips aan de slag.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 03-02-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
*knip* Eigen, ongerelateerde, ervaringen voegen niets toe aan het topic en helpen TS niet verder.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 07-02-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik zou beginnen met een ingebrekenstelling naar het bedrijf waar je de TV hebt aangeschaft, hierin geef je aan dat ze binnen een redelijk termijn (bv 5 werkdagen) contact op (laten) nemen om de TV te herstellen.
Zo'n brief is wel een goed idee hoewel het technisch gezien niet nodig is om een ingebrekestelling te sturen omdat de verkoper bij wet al is verplicht om binnen een redelijke termijn de tv te herstellen of te vervangen. De teller is dus twee weken geleden al gaan lopen. Een termijn van 5 werkdagen is daarom redelijk. Als die termijn niet wordt gehaald, kun je de tv door een ander bedrijf laten repareren als dat mogelijk is en de kosten verhalen op de verkoper. Je kunt ook de overeenkomst ontbinden.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
fopjurist schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:25:
[...]

Zo'n brief is wel een goed idee hoewel het technisch gezien niet nodig is om een ingebrekestelling te sturen omdat de verkoper bij wet al is verplicht om binnen een redelijke termijn de tv te herstellen of te vervangen. De teller is dus twee weken geleden al gaan lopen. Een termijn van 5 werkdagen is daarom redelijk. Als die termijn niet wordt gehaald, kun je de tv door een ander bedrijf laten repareren als dat mogelijk is en de kosten verhalen op de verkoper. Je kunt ook de overeenkomst ontbinden.
Maar als ik de winkel die termijn van 5 werkdagen wil geven, dan zal het toch via zo'n brief moeten? Want ik kan wel voorstellen aan de telefoon maandag dat we het nog 5 dagen aankijken, maar als hij daar niet mee akkoord gaat?

Toen afgelopen dinsdag de repair service niet kwam opdagen heb ik een mailtje gestuurd naar de shop en gevraagd of zij mij niet CE Repair kunnen aanbieden aangezien ik daar hele goede ervaring mee heb en ik eigenlijk liever dat hele Let me Repair niet aan mijn peperdure tv wil laten sleutelen na het zien van de uitermate negatieve Trustpilot ervaringen.

De winkel belde me erover terug en legde uit dat dit helaas niet aan hun is. Zij geven de issue door aan Samsung en zij regelen welke dienst erop gezet wordt. Ik had dus de pech Let me Repair (voorheen Servilux) te krijgen die gewoon schijt heeft aan afspraken, Samsung zelf ook. Dus repair door ander bedrijf gaat hem niet worden. De overeenkomst ontbinden is wel heel drastisch meteen, ook al zeg ik eerlijk dat ik het liefst mijn geld terug krijg en echt nooit meer een Samsung TV haal, maar de winkel kan ook gaan tegenwerken als ik met zoiets kom, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

devilsnight schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:46:
[...]

Maar als ik de winkel die termijn van 5 werkdagen wil geven, dan zal het toch via zo'n brief moeten? Want ik kan wel voorstellen aan de telefoon maandag dat we het nog 5 dagen aankijken, maar als hij daar niet mee akkoord gaat?
Voor de duidelijkheid: je hoeft geen termijn te stellen. Het kan geen kwaad om een e-mail (heeft dezelfde status als een brief) te sturen met dat je wilt er binnen 5 dagen in ieder geval naar het probleem kijkt.
Dus repair door ander bedrijf gaat hem niet worden. De overeenkomst ontbinden is wel heel drastisch meteen, ook al zeg ik eerlijk dat ik het liefst mijn geld terug krijg en echt nooit meer een Samsung TV haal, maar de winkel kan ook gaan tegenwerken als ik met zoiets kom, toch?
De winkel gaat vermoedelijk tegenwerken ja. Maar als er de aankomende week weer niets gebeurt sta je in je recht om hem zelf door CE repair te laten repareren en de kosten op de winkel te verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
devilsnight schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:46:
[...]

Toen afgelopen dinsdag de repair service niet kwam opdagen heb ik een mailtje gestuurd naar de shop en gevraagd of zij mij niet CE Repair kunnen aanbieden aangezien ik daar hele goede ervaring mee heb en ik eigenlijk liever dat hele Let me Repair niet aan mijn peperdure tv wil laten sleutelen na het zien van de uitermate negatieve Trustpilot ervaringen.

De winkel belde me erover terug en legde uit dat dit helaas niet aan hun is. Zij geven de issue door aan Samsung en zij regelen welke dienst erop gezet wordt. Ik had dus de pech Let me Repair (voorheen Servilux) te krijgen die gewoon schijt heeft aan afspraken, Samsung zelf ook. Dus repair door ander bedrijf gaat hem niet worden. De overeenkomst ontbinden is wel heel drastisch meteen, ook al zeg ik eerlijk dat ik het liefst mijn geld terug krijg en echt nooit meer een Samsung TV haal, maar de winkel kan ook gaan tegenwerken als ik met zoiets kom, toch?
Je hebt recht op een goedwerkend product, je hebt de winkel in staat gesteld om een niet deugdelijk product te laten repareren. Dit verzuimen ze dus moet je je recht gaan halen.

Dus toch even hard spelen, zij halen het geld wel weer bij samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
fopjurist schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:55:
[...]

Voor de duidelijkheid: je hoeft geen termijn te stellen. Het kan geen kwaad om een e-mail (heeft dezelfde status als een brief) te sturen met dat je wilt er binnen 5 dagen in ieder geval naar het probleem kijkt.

[...]

De winkel gaat vermoedelijk tegenwerken ja. Maar als er de aankomende week weer niets gebeurt sta je in je recht om hem zelf door CE repair te laten repareren en de kosten op de winkel te verhalen.
Je staat inderdaad in je recht, om het door een ander te laten repareren en de kosten te verhalen. Echter, probeer de kosten maar te verhalen... gelijk hebben en gelijk krijgen is helaas nog altijd een wereld van verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
BastaRhymez schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:50:
[...]

Je staat inderdaad in je recht, om het door een ander te laten repareren en de kosten te verhalen. Echter, probeer de kosten maar te verhalen... gelijk hebben en gelijk krijgen is helaas nog altijd een wereld van verschil...
Ja het liefst gaat het niet die kant op. De kans is groot dat ik het zelf eerst moet betalen en dan maar afwachten of het allemaal gaat lukken dat de winkel akkoord gaat.

In principe heeft de winkel nu twee weken de tijd gehad iets te doen. Hun eerste beslissing was om meteen het probleem naar Samsung te sturen, het mag duidelijk zijn dat dit helemaal niets gaat worden. Ik hoop dan ook echt dat de winkel ook in ziet dat dit nergens naartoe gaat.

Via Reddit heb ik een email adres gekregen van een interne Samsung medewerker die hopelijk misschien de juiste mensen een tik op de vingers kan geven. Hey, alle beetjes helpen, kan geen kwaad. En maandag krijg ik te horen wat het volgende plan voor de winkel is, het zou mooi zijn als we dan iets kunnen afspreken dat als het nog een paar dagen duurt dat zij mij tegemoet gaan komen. Het liefst hou ik iedereen "te vriend", maar zo niet, dan is het heel goed om te weten wat mijn opties zijn.

Iemand op de consumentenbond Community vroeg zich af of de winkel niet mij tijdelijk een leen tv kan geven, maar ik zou denken dat de shop dan liever mij gewoon een nieuwe geeft, want anders blijven zij kosten maken met ritjes van Nuland naar Groningen.

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 04-02-2023 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:34
Het is een bende bij Samsung. Er zou binnen 1 werkdag een afspraak gemaakt worden. Het koste ze zeker 2 weken om een diagnose gesprek te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
De winkel zou me bellen vandaag en de man vrijdag zei dat het in de ochtend zou zijn. Ik ben al die beloftes en afspraken die niet worden nagekomen zo stront ziek zeg. Het begint mij wel duidelijk te worden dat het de winkel allemaal niet echt ernst is.

Ik heb hun gemailt, gezegd dat ik nu graag zie dat zij me tegemoet komen. Er moeten nu meer dingen via mail, dus dat ga ik vanaf nu doen, zodat ik bewijs heb zeg maar. Maar ik zal hun ook bellen. Wat een shit zooi dit allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:24
Je zult ze toch een kans moeten geven om het op te kunnen lossen.
Twee weken is nog niks…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Wanneer ze dit soort dingen op hun site zetten, vind ik twee weken heel redelijk....

Voor onderhoud en reparaties van elektronische apparaten maken we gebruik van onze uitgebreide, eigen technische dienst. Ons team van talentvolle monteurs gaat de uitdaging aan om elk apparaat weer werkend te krijgen voor jou. En dit doen we razendsnel. En mocht een apparaat toch niet meer te repareren zijn dan vervallen de reparatiekosten als jij bij ons een vervangend apparaat koopt. Dat is ook de *knip* Webwinkel Service.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 07-02-2023 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:03
devilsnight schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:42:
Ik heb hun gemailt, gezegd dat ik nu graag zie dat zij me tegemoet komen. Er moeten nu meer dingen via mail, dus dat ga ik vanaf nu doen, zodat ik bewijs heb zeg maar. Maar ik zal hun ook bellen. Wat een shit zooi dit allemaal.
Niets mis met bellen - dan zou ik wel direct na elk telefoontje een mail sturen met "geachte heer/mevrouw; zojuist heb ik gebeld met dhr/mevr blabla en het volgende afgesproken: (punt 1, 2, 3...). Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, dan hoor ik dat graag zo snel mogelijk."

Dan zijn daarmee mondelinge afspraken ook redelijk ingedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

devilsnight schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:42:
De winkel zou me bellen vandaag en de man vrijdag zei dat het in de ochtend zou zijn. Ik ben al die beloftes en afspraken die niet worden nagekomen zo stront ziek zeg. Het begint mij wel duidelijk te worden dat het de winkel allemaal niet echt ernst is.

Heb je een concrete termijn genoemd of heb je het open gehouden? Sjtienuh stelde het volgende voor:
Ik zou beginnen met een ingebrekenstelling naar het bedrijf waar je de TV hebt aangeschaft, hierin geef je aan dat ze binnen een redelijk termijn (bv 5 werkdagen) contact op (laten) nemen om de TV te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-07 23:07
Sterkte,

Het is inderdaad een bende bij samsung gloed nieuwe wasmachine DOA het heeft 1 maand geduurd voor dat ik een nieuwe wasmachine heb gekregen na 15x bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
fopjurist schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:49:
[...]

Heb je een concrete termijn genoemd of heb je het open gehouden? Sjtienuh stelde het volgende voor:

[...]
Ik heb het mailtje iets te gehaast gemaakt en verstuurd. Heb puur gezegd dat dit nergens naartoe gaat met Samsung en dat ik toch wel graag zou willen zien dat *knip* Webwinkel mij nu tegemoet komt.

De manager reageert meestal later op de dag op mailtjes, dus ik hoop dat ie op zijn minst even reageert over de stand van zaken. Anders toch echt zo'n ingebrekestelling ben ik bang. Ze hebben nu twee weken gehad. Dus ik zal het dan op nog eens 5 dagen gooien. En de rest wat nodig is bij zo'n ingebrekestelling.

Gewoon waardeloos dat die andere vent mij afgelopen vrijdag zei dat de manager mij maandagochtend zou bellen en ik ben nog altijd niet gebeld. Dat is voor mij toch wel een teken dat zij het allemaal lang niet zo erg vinden als ik. Het begint mij duidelijk te worden dat afspraken geen shit uitmaken voor een bedrijf en beloftes ook niet, bizar.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-02-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight

Een vraagje over die brief....

Er staat dat ik het product dan teruggeef. Maar ik heb zelf geen enkele mogelijkheid om de tv terug te brengen, dus hij zal gehaald moeten worden. Maar wellicht moet ik het zo ook niet zien. Toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

devilsnight schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:01:
[...]

Een vraagje over die brief....

Er staat dat ik het product dan teruggeef. Maar ik heb zelf geen enkele mogelijkheid om de tv terug te brengen, dus hij zal gehaald moeten worden. Maar wellicht moet ik het zo ook niet zien. Toch?
Je moet de tv teruggeven, niet terugbrengen. Je kunt "Ik geef u het product dan terug." vervangen door "U mag het product dan bij mij afhalen of ik kan het product voor uw rekening en risico terugsturen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
fopjurist schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:11:
[...]

Je moet de tv teruggeven, niet terugbrengen. Je kunt "Ik geef u het product dan terug." vervangen door "U mag het product dan bij mij afhalen of ik kan het product voor uw rekening en risico terugsturen."
Ja precies.

Ik ga ermee aan de slag. Het is heel fijn dat we dit recht hebben als consument. Het liefst zou ik het niet doen, maar de winkel werkt alles behalve mee, denkt niet mee en lijkt er maar weinig om te geven. Daarnaast krijgen ze sowieso nog een week om het voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Ik werd vanochtend gebeld door Servilux/Let me Repair.

Afspraak voor morgen gemaakt. Ik liet weten dat ik hoopte dat ze nu wel kwamen opdagen, en de vrouw bood haar excuses meerdere keren aan, dat dit nooit had mogen gebeuren. Ik heb er ook een mailtje over ontvangen.

Ik was hier vergeten te vertellen dat ik ook nog chat contact had met Samsung vorige week en dat ze zeiden dat er een storing was, men geduld moest hebben en dat ik die week, of anders deze week wel wat zou horen. Ik geloofde er helemaal niets van, maar het is dan toch gebeurd.

Ik ben echter pas blij wanneer ze echt geweest zijn!

En één ding is zeker, bij de winkel *knip* Webwinkel koop ik niet snel meer iets. Ze laten de klant gewoon barsten, komen beloftes ook niet na.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-02-2023 11:46 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 07-02-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:43
Roos79 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:00:
Je zult ze toch een kans moeten geven om het op te kunnen lossen.
Twee weken is nog niks…
2 weken met nog steeds geen oplossing dan wel diagnose. 2 weken voor reparatie kan ik nog bij komen. 2 weken heen en weer gemaild/mail en afspraken niet nakomen is onnodig overlast. En dat moet de winkel zien te voorkomen.

@TS is de winkel bv bereid om je een leen toestel te geven? Zodat je in ieder geval weinig overlast heb van de bende bij Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
loki504 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:14:
[...]

2 weken met nog steeds geen oplossing dan wel diagnose. 2 weken voor reparatie kan ik nog bij komen. 2 weken heen en weer gemaild/mail en afspraken niet nakomen is onnodig overlast. En dat moet de winkel zien te voorkomen.

@TS is de winkel bv bereid om je een leen toestel te geven? Zodat je in ieder geval weinig overlast heb van de bende bij Samsung.
De winkel laat mij een beetje barsten heb ik het idee. Ik zou gisterochtend gebeld worden door de manager, aangezien alles vorige week op niets was uitgelopen. De manager weet heel goed hoe frustrerend het allemaal is, ik ben gisteren niet gebeld, vandaag nog niet gebeld en ik geloof ook niet dat dit zal gebeuren. Daarnaast heb ik gisteren in de middag een mailtje gestuurd en vriendelijk gevraagd of zij me nu tegemoet kunnen komen. 0,0 reactie terug.

Nu ik dus zelf van Let me Repair heb gehoord (en toch echt mag hopen dat ze morgen WEL komen opdagen) wacht ik dat af. Ik geef het ook allemaal niet meer door aan de winkel, als we zo met mensen omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb overigens echt net reactie van de winkel per mail

Bedankt voor je mail, ik snap je frustratie en heb na je mail gister (ik was op een beurs) direct naar mijn contactpersoon van Samsung doorgezet.

Ik heb hier op dit moment nog geen antwoord op gekregen maar wil wel dat je weet dat ik hier mee bezig ben en dit niet los laat.

Ik snap dat je aan mij een oplossing vraagt maar Samsung moet toch echt eerst de kans krijgen om dit op te lossen, op het moment dat er een bezoek plaats vindt en ook daar gaat vanalles mis kan ik ergens mij slaan om het zo maar te zeggen.

Voor nu kan ik echt nog helemaal niets betekenen hier in. Het is te makkelijk om te zeggen ik pak het toestel op en ruil deze om, zo werkt het helaas niet.

Zodra ik meer info heb kom ik er bij je op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:10
Duidelijk berich van de winkel, maar feitelijk onjuist. Als de winkel de diensten van Samsung wil gebruiken om dat garantie af te handelen dan is dat prima, maar zij blijven naar jou toe verantwoordelijk (en niet Samsung). Zou dan ook iets zeggen in de trant van: Heel vervelend en hopelijk dat Samsung binnen een redelijk termijn kan repareren, maar de winkel is (juridisch) verantwoordelijk dat je een deugdelijk product hebt (en niet Samsung). Het staat hem dan zeker wel vrij om het product om te ruilen om hier aan te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Aragnut schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:34:
Duidelijk berich van de winkel, maar feitelijk onjuist. Als de winkel de diensten van Samsung wil gebruiken om dat garantie af te handelen dan is dat prima, maar zij blijven naar jou toe verantwoordelijk (en niet Samsung). Zou dan ook iets zeggen in de trant van: Heel vervelend en hopelijk dat Samsung binnen een redelijk termijn kan repareren, maar de winkel is (juridisch) verantwoordelijk dat je een deugdelijk product hebt (en niet Samsung). Het staat hem dan zeker wel vrij om het product om te ruilen om hier aan te voldoen.
Ja precies man.

Ik hoop gewoon dat de repair service morgen komt, dan is het allemaal weer klaar.

En zo niet, tja....

Ik zou dan nog aan de shop kunnen vragen hoe lang hij ongeveer wil wachten, want wat nou als Samsung over tig weken nog niet heeft gereageerd? Nah man, hoop echt dat het morgen eindelijk goed komt.

Maar in het geval ik wel over moet gaan op zo'n ingebrekestelling, dan hoop ik vooral dat de shop niet moeilijk gaat doen, dat ze bijvoorbeeld niet reageren op de brief, etc.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 07-02-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpulZ_28
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:20
Ik zou als Zaterdag nog niet gemaakt is de TV terug brengen, of bij de winkel met de TV gaan staan en geld terug vragen voor het verkopen van een ondeugdelijk product. Je zou mogen verwachten dat een TV langer meegaat dan 7 a 8 maanden.
Je bent al 2,5, Zaterdag 3 weken ermee bezig om het gerepareerd te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ImpulZ_28 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:03:
Ik zou als Zaterdag nog niet gemaakt is de TV terug brengen, of bij de winkel met de TV gaan staan en geld terug vragen voor het verkopen van een ondeugdelijk product. Je zou mogen verwachten dat een TV langer meegaat dan 7 a 8 maanden.
Je bent al 2,5, Zaterdag 3 weken ermee bezig om het gerepareerd te krijgen..
Het probleem daarmee is alleen dat ik geen enkel vervoer heb en helaas is het alles behalve om de hoek ook. Dat is voor mij geen optie. Gewoon hopen dat morgen alles goed komt. Te gek voor woorden eigenlijk dat je moet hopen dat een repair dienst nu wel komt opdagen, zucht.

Vanochtend om 7:00 kreeg ik een email van hun voor het maken van een afspraak, en om 10:00 werd ik gebeld door hun. Het moet nu toch echt goed zitten. In de mail staat ook dit:

Reparatie / Ruil: onze monteur komt langs om uw toestel te controleren, repareren of omruilen.

Het lijkt me dat ie echt wel te repareren is, maar ik ben geen monteur. In het ergste geval nemen ze hem mee. Maar ja, er gebeurd in elk geval iets dan.

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 07-02-2023 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27
Ze zijn er toch mee bezig? Van alle kanten weer alle suggesties voor rechtszaken en juridische teksten, gekopieerd van een eerder topic...

Ok, fopjurist mag het, die heeft verstand van deze materie. Maar dan nog ...

Chill, ze zijn ermee bezig, het is geen wereldramp.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

wodkabuikje schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:09:
Chill, ze zijn ermee bezig, het is geen wereldramp.
Een ingebrekestelling ook niet.

Als je eerst drie weken gaat pappen en nathouden en dan pas met een ingebrekestelling komt mag je dan alsnog 'een redelijke termijn' gaan stellen en ben je vanaf dan nog een week aan het wachten. Het is niet alsof de winkel niet de kans heeft gehad om initiatief te nemen.

Verder, "ze zijn ermee bezig", nou ja, als beloftes tot contact opnemen of terugbellen niet worden nagekomen kan je je afvragen hoe hard ze ermee bezig zouden zijn als TS niet al een aantal keer gebeld en gemaild had. Als Samsung het een maand laat liggen kan de winkel het ook een maand laten liggen.

[ Voor 24% gewijzigd door bwerg op 07-02-2023 21:50 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:29
devilsnight schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:49:
[...]
Het lijkt me dat ie echt wel te repareren is, maar ik ben geen monteur. In het ergste geval nemen ze hem mee. Maar ja, er gebeurd in elk geval iets dan.
Het is goedkoper om alles in een zeecontainer te stoppen en naar de goedkoopste(arbeidskosten) land te sturen voor refurbishment, of iig alles op een plek te verzamelen en daar in een vast proces te repareren. Zo kan er met minder mankracht meer werk gedaan worden in dezelfde tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Repair service is geweest. Er moet een nieuw moederbord in, die hadden ze niet meegenomen, alleen een nieuw paneel. Nu mag ik weer wachten, en het viel niet te zeggen hoe lang dit ging duren. Sowieso deze week niet meer. Let me Repair zal contact opnemen met me zodra het onderdeel er is.

Ik heb de winkel gevraagd of zij een leentoestel voor me hebben,aangezien ik dus meer dan drie weken zonder peperdure tv zit en er geen enkele indicatie is van hoe lang het in totaal zal duren.

De reden dat het zo'n ramp is met repair services is dat er veel failliet zijn gegaan omdat heel veel mensen dit werk niet meer willen doen. Aldus, de monteur.

[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 08-02-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:47
bwerg schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:48:
[...]

Als je eerst drie weken gaat pappen en nathouden en dan pas met een ingebrekestelling komt mag je dan alsnog 'een redelijke termijn' gaan stellen en ben je vanaf dan nog een week aan het wachten. Het is niet alsof de winkel niet de kans heeft gehad om initiatief te nemen.
De winkel is sowieso al verplicht binnen een redelijke termijn (en zonder ernstige overlast) voor reparatie te zorgen.
Het is niet nodig om in een ingebrekestelling opnieuw een redelijke termijn te stellen, omdat (als de winkel niet uit zichzelf binnen een redelijke termijn het probleem oplost) ze automatisch al in verzuim komen. De teller loopt al, het is niet nodig om "haast" te maken met een ingebrekestelling.
devilsnight schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:31:
Leuk en aardig allemaal, maar vanaf welk punt is het niet langer meer mijn probleem? Daarmee bedoel ik, wat moet er gebeuren voordat ik simpelweg een nieuw product kan eisen van hun? Of een bon, geld terug etc? Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn en die van de winkel. Ik hoop niet dat het zo ver komt, maar ik begin dit wel heel beu te worden. Als de tv nu in reparatie was na twee weken, prima, maar we zijn werkelijk geen steek verder.
Een nieuw product eisen kan onmiddelijk, tenzij dat buiten verhouding is, als een nieuwe TV bijvoorbeeld buitenproportioneel veel duurder is dan de kosten van reparatie. Daarbij weegt ook mee hoeveel overlast het alternatief veroorzaakt (bijvoorbeeld dat je wekenlang moet wachten en 3x thuis moet blijven om de monteur te ontvangen).
Je kan overwegen de winkel laten weten dat je niet tevreden bent met hoe het nu gaat (dat je voor niks op de monteur hebt zitten wachten, dat het te lang duurt, dat de monteur niet de benodigde onderdelen heeft en dat ze nu niet kunnen aangeven hoe lang het nog gaat duren) en dat je daarom geen genoegen (meer) neemt met reparatie maar dat je vordert dat ze binnen X dagen een nieuwe TV leveren.
Tegen de tijd dat je én het panneel én het moederbord van een TV hebt vervangen is het de TV van Theseus geworden en lijkt het me dat dan de kosten van vervanging niet buiten verhouding zijn van de kosten van reparatie (nog los van de overlast die daarmee tot nu toe al gemoeid is gegaan).

Geld terug kan pas als de winkel in verzuim is, en dat komen ze automatisch als ze niet binnen redelijke tijd en zonder ernstige overlast het probleem oplossen. Het jammere is dat dat een open norm is, en dat je dus niet met 100% zekerheid kan zeggen dat de X weken die het bij jou al duurt en de Y overlast die je hebt gehad te veel is of niet. Ik denk dat eigenlijk wel, maar het is moeilijk te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:35
Tom-Z schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:41:

[...]

Een nieuw product eisen kan onmiddelijk, tenzij dat buiten verhouding is, als een nieuwe TV bijvoorbeeld buitenproportioneel veel duurder is dan de kosten van reparatie.
Is dat niet dat je nu wel mag eisen dat je directe probleem onmiddelijk wordt opgelost? Als in dat je de winkel vriendelijk doch uitdrukkelijk kan verzoeken om binnen 5 dagen ervoor te zorgen dat je weer tv kan kijken op eigen, nieuw of leentoestel (tot de reparatie gereed is).

Dit is het voornaamste probleem wat ik van TS hoor: TS wil weer van een gelijkwaardige tv gebruik kunnen maken. Dat mag de winkel zsm oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Yankovic schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:18:
[...]

Is dat niet dat je nu wel mag eisen dat je directe probleem onmiddelijk wordt opgelost? Als in dat je de winkel vriendelijk doch uitdrukkelijk kan verzoeken om binnen 5 dagen ervoor te zorgen dat je weer tv kan kijken op eigen, nieuw of leentoestel (tot de reparatie gereed is).

Dit is het voornaamste probleem wat ik van TS hoor: TS wil weer van een gelijkwaardige tv gebruik kunnen maken. Dat mag de winkel zsm oplossen.
Ik heb het in de mail naar de winkel gestuurd over een leentoestel. Ik heb een 65 inch S95B maar ik zou 55 of 50 ook prima vinden. Maar gezien hoe de winkel tot nu toe te werk is gegaan verwacht ik heel erg weinig.

Ik denk wel dat ik tot volgende week wacht, een nieuw moederbord zal hopelijk niet super lang op zich laten wachten, maar misschien in de tussentijd neem ik contact op met de consumentenbond. Kost me dan even 7,50 voor een maandje, ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Tom-Z schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:41:
[...]

De winkel is sowieso al verplicht binnen een redelijke termijn (en zonder ernstige overlast) voor reparatie te zorgen.
Het is niet nodig om in een ingebrekestelling opnieuw een redelijke termijn te stellen, omdat (als de winkel niet uit zichzelf binnen een redelijke termijn het probleem oplost) ze automatisch al in verzuim komen. De teller loopt al, het is niet nodig om "haast" te maken met een ingebrekestelling.

[...]

Een nieuw product eisen kan onmiddelijk, tenzij dat buiten verhouding is, als een nieuwe TV bijvoorbeeld buitenproportioneel veel duurder is dan de kosten van reparatie. Daarbij weegt ook mee hoeveel overlast het alternatief veroorzaakt (bijvoorbeeld dat je wekenlang moet wachten en 3x thuis moet blijven om de monteur te ontvangen).
Je kan overwegen de winkel laten weten dat je niet tevreden bent met hoe het nu gaat (dat je voor niks op de monteur hebt zitten wachten, dat het te lang duurt, dat de monteur niet de benodigde onderdelen heeft en dat ze nu niet kunnen aangeven hoe lang het nog gaat duren) en dat je daarom geen genoegen (meer) neemt met reparatie maar dat je vordert dat ze binnen X dagen een nieuwe TV leveren.
Tegen de tijd dat je én het panneel én het moederbord van een TV hebt vervangen is het de TV van Theseus geworden en lijkt het me dat dan de kosten van vervanging niet buiten verhouding zijn van de kosten van reparatie (nog los van de overlast die daarmee tot nu toe al gemoeid is gegaan).

Geld terug kan pas als de winkel in verzuim is, en dat komen ze automatisch als ze niet binnen redelijke tijd en zonder ernstige overlast het probleem oplossen. Het jammere is dat dat een open norm is, en dat je dus niet met 100% zekerheid kan zeggen dat de X weken die het bij jou al duurt en de Y overlast die je hebt gehad te veel is of niet. Ik denk dat eigenlijk wel, maar het is moeilijk te zeggen.
Ik zou dat allemaal nog een keer aan de winkel kunnen laten weten, maar ze weten hier al van af. Via mail heb ik echt veel laten weten aan hun en het enige wat ik krijg te horen is dat ze toch wat geduld van mij vragen.

Als ze nou gewoon een redelijk leentoestel hebben voor me dan red ik me wel een tijdje, dat is geen probleem. I'm not holding my breath, qua dat, echter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• devilsnight
Geweldig nieuws!

De winkel belde en hij zei al meteen dat hij een oplossing had en dat dit iets was wat ze niet snel doen. Nieuwe TV! Een leentoestel brengen van Nuland naar Groningen was niet ideaal, want deze moest ook weer terug. Samsung moest ook wel de kans krijgen iets te doen, echter als we kijken naar hoe lang dit allemaal duurt en er geen enkele indicatie is van hoeveel langer nog hebben ze besloten een nieuwe te geven.

Kan echt niet beter!!!!!
Pagina: 1