Toon posts:

3060 TI vs 6700xt voor nieuwe PC-build?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aivoongk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03 13:41
Hi,

Ik ben bezig met een gloednieuwe PC-build, ik kan alleen erg moeilijk de knoop doorhakken voor welke GPU ik wil kiezen. Ik twijfel tussen de AMD RX 6700xt en de Nvidia RTX 3060 TI.

De GPU zal vermoedelijk gepaard gaan met een i5-13500/13600

De PC zal gebruikt worden voor verschillende dingen. Zowel gaming (1080, misschien 1440p) multitasking en video-editing.

De kaarten kosten in Nederland ongeveer hetzelfde (409,- voor de 6700xt en 419 voor de 3060 TI op het moment). De reviews en benchmarks lopen uiteen, maar over het algemeen komt de 3060TI beter uit de bus voor video-editing en de 6700xt voor gaming.

Hoe groot zijn de verschillen tussen deze kaarten en welke zouden jullie mij aanraden voor deze build?

Alle reacties

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:35
hangt er een beetje van af wat je verwacht te doen.

Voor standaard gamen is de 6700XT inderdaad de betere kaart, behalve als je RT wil gebruiken

iRacing Profiel

• Aivoongk
dengregg schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:06:
hangt er een beetje van af wat je verwacht te doen.

Voor standaard gamen is de 6700XT inderdaad de betere kaart, behalve als je RT wil gebruiken
Nee geen raytracing. Is het voordeel dat de 6700xt heeft in gaming het waard boven het voordeel van de 3060TI in video editing?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:17
Welke software gebruik je voor video-editing? Sommige software maakt veel beter gebruik van NVidia versnelling dan van die van team rood.
Aivoongk schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:54:
Is het voordeel dat de 6700xt heeft in gaming het waard boven het voordeel van de 3060TI in video editing?

Op medium settings is het verschil groter, zie de recensie

[Voor 73% gewijzigd door martyw op 03-02-2023 23:59]

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:30
Persoonlijk zou ik zeggen de rtx 3060 ti, maar dat komt omdat ik niet zo lang geleden een Radeon rx 6700 had gekocht en nog al wat gezeur had met de drivers, rare app crashes die allemaal terug naar te leiden waren naar de amd kaart, na een week van alles te hebben geprobeerd heb ik de kaart terug gestuurd, ik heb nu een 3060 ti gekocht.

Het zijn allebei geen slechte kaarten, er zijn ook zat mensen met amd kaarten die geen driver problemen hebben, maar als je op het net kijkt en leest dan zie je veel meer amd driver problemen voorkomen dan met Nvidia in diverse forums en reddit.

• Aivoongk
martyw schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:55:
Welke software gebruik je voor video-editing? Sommige software maakt veel beter gebruik van NVidia versnelling dan van die van team rood.

[...]

[Afbeelding]
Op medium settings is het verschil groter, zie de recensie
Ik gebruik Vegas Pro (17). Dat wordt wat fora afstruinen om te kijken of iemand weet of hierbij een verschil te vinden is tussen Nvidia en AMD
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee