Toon posts:

Nu een gaming laptop kopen of wachten op RTX 4000 serie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MH3M3D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-02 11:50
Ik heb onlangs een Lenovo Legion 7 Slim besteld. Zie specs hieronder.
Nu twijfel ik toch of ik had moeten wachten op de volgende generatie videokaarten. Ik heb mijn gaming PC verkocht en ik wil mijn laptop voor werk ook verkopen om daarna alles op 1 apparaat te doen.

Wat ik vooral belangrijk vind is goede bouwkwaliteit (aan Macbook Pro gewend) en dat je zo stil mogelijk kunt gamen. Ik hoef geen Cyberpunk fluisterstil te spelen, maar wel Rome II Total War bijvoorbeeld.

De volgende generatie nvidia kaarten schijnen erg zuinig te zijn, maar op de 1 of andere manier gaan de max stroomverbruik richting de 130-170 bij veel laptop modellen die tijdens CES voorbij kwamen. Ik vraag mij af of je nog wel een stil kan gamen (40 dB en lager) als er alsnog zoveel stroom wordt gebruikt. Ook zal de prijs niet meevallen. Voor de bestelde Legion hieronder heb ik ongeveer EUR 1800 uitgegeven.

Processor - AMD Ryzen™ 7 6800H-processor (3,20 GHz tot 4,70 GHz)
Operating System - Geen
Operating System Language - Geen taal van besturingssysteem
Onboard Memory - 8 GB gesoldeerd DDR5 4800MHz
Selectable Memory - 8 GB SO-DIMM DDR5 4800MHz
Total Memory - 16 GB (8 GB gesoldeerd DDR5 4800MHz + 8 GB SO-DIMM DDR5 4800MHz)
Solid State Drive - 1 TB SSD, M.2 2280, PCIe Gen4, TLC
Type beeldscherm - 16" WQXGA (2560 x 1600) IPS, ontspiegeld, geen touchscreen, HDR400, 100% sRGB, 500 nits, 165 Hz, smalle rand
Graphic Card - AMD Radeon™ RX 6800S, 8 GB, GDDR6
Camera - FHD-camera met dubbele microfoon
Color - Onyx Grey
Surface Treatment - Anodisatie
Fingerprint Reader - Vingerafdruklezer
Toetsenbord - Toetsenbord met witte achtergrondverlichting, stormgrijs, Engels (EU)
Wireless - 11AX (2x2) & Bluetooth® 5.0
Palmrest - Al
Batterij - 4 cellen, 99,9 Wh
Power Cord - 170W Platte van (3 pinnen) - EU
Language Pack - Publicatie - Italiaans/Nederlands/Duits/Frans/Engels
Garantie - 2 jaar koerier or Carry-in

Alle reacties

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-03 14:49
Tenzij je een aanzienlijke korting kan scoren op current gen zou ik altijd wachten op de 40xx reeks.

Deze komen er echt wel heel snel aan. Bij Megekko zijn er al preorders voor de nieuwe gens die binnen de week verwacht worden om uitgeleverd te worden.

Kijk is naar Asus Zephyrus G15, M16, ...
De Scar 16 is ook erg net maar daar zou ik nu niet mee klanten bij komen. Beetje flashy :D

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• MH3M3D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-02 11:50
JacobsT schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:28:
Tenzij je een aanzienlijke korting kan scoren op current gen zou ik altijd wachten op de 40xx reeks.

Deze komen er echt wel heel snel aan. Bij Megekko zijn er al preorders voor de nieuwe gens die binnen de week verwacht worden om uitgeleverd te worden.

Kijk is naar Asus Zephyrus G15, M16, ...
De Scar 16 is ook erg net maar daar zou ik nu niet mee klanten bij komen. Beetje flashy :D
Is 1800 geen deal voor de Lenovo? Tot zover zie ik alleen EUR 3500+ voor de 4080 laptops. Als je een 4070 of 4060 wil, dan ga je niet 1000 minder betalen vrees ik.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 13:06
@MH3M3D €1800 voor de laptop hierboven is een goeie deal. Vergelijkbare laptops gaan van ongeveer hetzelfde tot veel meer.

Voordat je een RTX 40 laptop voor een fatsoenlijke prijs kunnen kopen zitten we zeker 4 maanden verder, zo niet een half jaar.

Wat je overigens kan doen, is je RAM nog een lekkere upgrade geven. Voor €90 heb je een 32GB DDR5-module, als je de huidige 8GB vervangt heb je dus 40GB!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:04

Thomg

Aww yiss

Als je het wat stiller wilt, ook een eGPU oplossing overwogen?
Als je niet de grafische oomph on the go nodig hebt kan het een interessante oplossing zijn.
Een voorbeeld oplossing is de ROG flow.

Bij een eGPU is de GPU sowieso stil en kan alle koeling in de laptop focussen op wat de CPU output.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee