Toon posts:

snelheid 40x Philips cdromspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met diverse benchmark programma's (o.a. Nero CD Speed v0.84 Beta) heb ik de snelheid van mijn 40x Philips cdromspeler (type PCA403CD) getest. Uit deze test blijkt dat de 40x cdromspeler een constante snelheid (CLV) heeft van 8x. Tevens heb ik een 24x Philips cdromspeler (type PCA243CD/M2)getest, en deze heeft een constante snelheid (CLV) van 4x. Hoe zit dat nu? Ik mag toch verwachten dat een 40x cdromspeler een snelheid geeft van 40x (of althans meer dan 8x!!).

Kan iemand licht in deze duisternis scheppen???

Thanx!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zet je dma eens aan. Hoe: gebruik de search. Mocht dit niet helpen dan ligt het aan je cdrom. Sommige aopen drives zijn ook erg brak.

Verwijderd

Ligt aan het CD-tje die je gebruikt, probeer es een ORIGINELE CD van een spel ofzo? Die zijn vaak beter en sneller te lezen dan vele zelfgeschreven CD-R-etjes,..maar tussen die CD-R-etjes zit ook veel verschil, het ene apparaat leest dat merk beter, de andere weer die.
Die 40x Philips heb ik ook gehad, een paar weken, toen werd ik nogal agressief van het ding omdat ie nix meer las..altijd spinnen etc,...heb toen ahw per ongeluk het ding een beetje gesloopt,...en even later ritueel op de tegels buiten gekeild. Kut Philips...heb een hekel aan het merk.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Mijn A-Open 48x leest meestal ook maar op 8x, sommige origelen gaan wel snel, maar niet alle.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for the tip SALLY :)

Het ligt inderdaad aan het CD'tje dat je gebruikt. Een CD-R geeft een transfer rate van gemiddeld 8x CLV en een origneel CD'tje (spel SOF) geeft een transfer rate van gemiddeld 30x CAV! Daarentegen geeft mijn Plextor 24x burner met een CD-R een transfer rate van gemiddeld 32x. Conclusie: het ligt dus aan de Philips cd-speler......

Weet iemand welke cdrom-speler CD-R'etjes wel met een fatsoenlijke transfer rate inleest? (want ik denk toch dat ik een andere moet hebben....)

Grtzz :z