Koetje op netwerkdrive, buffers op harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 17:18

Booster

Superuser

Topicstarter
Yo All,

Ik ben op mijn werk al 2 dagen bezig om de clients op mijn workstations in te stellen.

Ik heb 2 werkstations waarop ik kan inloggen. (DELL Optiplex G1 en 1x GX100)

De client heb ik in mijn homedir gezet en die homedir staat gemapped als H: (en de client in H:\Distributed.net-client\)

Mijn workstation wil ik 's nachts aanlaten om te crunchen, alleen na enige tijd wordt ik automagisch uitgelogged (uiteraard) en de connectie met mijn netwerkdrive verdwijnt dan en dus kunnen er dan geen buffer updates meer plaats vinden.
(kon zowiezo al niet, want 2 clients kunnen niet makkelijk met dezelfde buffer werken neem ik aan... (of misschien wel, maar dat wil ik niet))

Ok. Dus 's morgens kom ik weer op mijn werk, hierna moet ik eerst even overnieuw inloggen en daarna pas kan ik weer fetchen en flushen. (run in memory gaat dus niet op, dan verlies ik alles als ik opnieuw inlog)

Hoe stel ik nou in dat die buffers op de harddisk blijven, en de client van het netwerk afdraait?
De client werkt verder gewoon goed als ik ingelogged ben en hij heeft blokkies voor 2 dagen (weekend :))

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Op vrijdag 31 augustus 2001 09:42 schreef Booster het volgende:
Yo All,

<knip>
Ik zou als ik jou was een proxy installeren. Bij je Distributed.net clients flushen naar die proxy, en de proxy doet de rest.

Je kunt hiervoor het proxy gedeelte van de distributed.net website raadplegen

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Een proxy gaat uiteraard niet en dat WIL ik ook niet, we maken gebruik van DHCP en iedere login heb je weer een ander ipje.

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
(kon zowiezo al niet, want 2 clients kunnen niet makkelijk met dezelfde buffer werken neem ik aan... (of misschien wel, maar dat wil ik niet))
Ojh jawel hoor. de client kan de buffer files delen met meerdere machines. de client zorgt zelf voor de juiste locking.
Hoe stel ik nou in dat die buffers op de harddisk blijven, en de client van het netwerk afdraait?
De client werkt verder gewoon goed als ik ingelogged ben en hij heeft blokkies voor 2 dagen (weekend :))
Je kan in de .INI file vertellen waar de buffers staan.
Als je de buffers lokaal wilt hebben zet je in de .INI file
code:
1
2
3
[buffers]
buffer-file-basename=C:\dnetc\buff-in
output-file-basename=C:\dnetc\buff-out

Je zou ook kunnen proberen om de buffers op het netwerk via een UNC path te benaderen.
code:
1
2
3
[buffers]
buffer-file-basename=\\server-naam\homedir-path\dnetc\buff-in
output-file-basename=\\server-naam\homedir-path\dnetc\buff-out

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:07 schreef stappel_ het volgende:
Ojh jawel hoor. de client kan de buffer files delen met meerdere machines. de client zorgt zelf voor de juiste locking.
Ok, wist het niet zeker. Maar ik heb liever aparte buffers, dus ik had het toch niet nodig :)

[/quote]
Je kan in de .INI file vertellen waar de buffers staan.
Als je de buffers lokaal wilt hebben zet je in de .INI file
code:
1
2
3
[buffers]
buffer-file-basename=C:\dnetc\buff-in
output-file-basename=C:\dnetc\buff-out

[/quote]
Dus toch, ik dacht dat hierin alleen geschreven werd als de andere buffers vol waren oid.
edit:
ik kijk gewoon verkeerd, en verwar weer eens wat opties met elkaar :)
Je zou ook kunnen proberen om de buffers op het netwerk via een UNC path te benaderen.
code:
1
2
3
[buffers]
buffer-file-basename=\\server-naam\homedir-path\dnetc\buff-in
output-file-basename=\\server-naam\homedir-path\dnetc\buff-out
Dan moet ik daar wachtwoord e.d. opgeven. En aangezien ik er dan niet bij ben wordt dat lastig (denk ik).

Maar ik weet nu genoeg :) thnx.