Vraag

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn thuisnetwerk bestaat uit een KPN Experia box met daarachter een Unifi USG (3p) router, 3 AP's, 2 switches, een Cloudkey plus v2 en wat camera's.

Op zich werkt dit allemaal als een tierelier... totdat ik de IDS of IPS functionaliteit aanzet. Zodra ik dat doe, dan knalt binnen een paar dagen, altijd in de nacht, de internetverbinding eruit. Het hele interne netwerk blijft werken, maar alle apparaten verliezen hun internetverbinding.
Bijkomstig vreemd verschijnsel: de toegang tot mijn Homey domotica apparaat dat ook in dat netwerk zit, via de app (en cloud), werkt op die momenten als enige nog wel.
Stekker uit de USG en opnieuw opstarten lost het weer op.

Ik heb hierover met Ubiquity contact gehad, die me de ARP cache timeout hebben laten aanpassen naar 30 seconden. Dat klonk plausibel, maar lost het probleem helaas niet op.
Het volgende advies is het vervangen van de USG door een Dream Router of UDM pro, omdat "de USG al een oud apparaat is".

Zonder IDS/IPS blijft alles prima werken, maar ik vind het irritant dat ik geen gebruik kan maken van die mogelijkheden.

Misschien is er iemand die een briljant idee heeft wat ik nog zou kunnen proberen? Ik moet er bij vertellen dat ik prima mijn weg kan vinden in de grafische interfaces maar wat minder onderlegd ben in het hele command line gebeuren.

P8

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee