Ervaringen dure goederen bestellen op AliExpress

Pagina: 1
Acties:
  • 11.403 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 10:50
Mede Tweakers,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen om dure goederen te bestellen via AliExpress.
Wil zelf iets bestellen voor €241,- dat vanuit een warehouse in Spanje wordt verstuurd, echter blijf ik er een beetje huiverig voor, om nog maar over de garantie te zwijgen. Ben wel van plan om via een Creditcard te gaan bestellen.

Het product dat ik wil bestellen wordt door veel "webwinkels" binnen Nederland ook verkocht echter dan voor 2x zoveel. Terwijl het hier wel degelijk 100% om hetzelfde AliExpress product gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

goedkoop = minder kwaliteits controle.

Als ik iets uit china bestel, dan is het "acceptabel" dat het snel defect gaat of niet doet wat ik wil.

Het gezeik wat gepaard gaat met retourneren (geld terug/ander product) tja dat is zo onhandig / het niet waard.
dan maar 100% erbovenop in EU iets kopen

het is zoiezo lastig als je niet verteld wat je wilt bestellen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
vso schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:29:
goedkoop = minder kwaliteits controle.

het is zoiezo lastig als je niet verteld wat je wilt bestellen.
Het gaat om een RCD330 radio, aftermarket VW radio.
Heb uiteraard mijn huiswerk e.d. goed gedaan, maar on nou €395,- te betalen voor het hetzelfde product dat voor €241,- ook op Ali is te krijgen.. Enige voordeel is dat een Nederlandse webshop wettelijk verplicht is 2 jaar garantie te geven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-04 17:04
Ik zie dit soort aankopen als een risico-afweging. Het gaat je nooit lukken om hier kwesties omtrend garantie, retournering, fatsoenlijke verpakking, etc, goed af te handelen. Dus is het jouw risicoafweging of je 2x zo veel wilt betalen om hier wel zeker van te zijn en fatsoenlijke beschermingen te hebben, of de gok te wagen voor 250 euro. Over het algemeen wordt het wel opgestuurd, maar dat is ongeveer het enige 'recht' dat je 'krijgt'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:15
Ik heb weleens een dure drone gekocht. Wel heel goed onderzoek gedaan naar de verkoper, versturen vanuit Europa, reviews checken, betaald met credit card, etc.
Is helemaal goed gekomen...

Ik zou zoiets in ieder geval niet uit China zelf laten komen.
En betalen met credit card doe ik altijd bij Ali, ook voor aankopen van 1 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
KNed schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:41:
Ik heb weleens een dure drone gekocht. Wel heel goed onderzoek gedaan naar de verkoper, versturen vanuit Europa, reviews checken, betaald met credit card, etc.
Is helemaal goed gekomen...

Ik zou zoiets in ieder geval niet uit China zelf laten komen.
En betalen met credit card doe ik altijd bij Ali, ook voor aankopen van 1 euro.
Deze verkoper in kwestie verkoopt ook op ebay.com met allemaal goede reviews alleen is daar de prijs wel 40% hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kruimel0 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:33:
Ik zie dit soort aankopen als een risico-afweging. Het gaat je nooit lukken om hier kwesties omtrend garantie, retournering, fatsoenlijke verpakking, etc, goed af te handelen.
Onzin, dat kan alle kanten uit, ook de goede kant.

Ik heb weleens beschermkappen voor m'n motor gekocht voor €80, en deze pastten niet lekker. Zonder gedoe en terugsturen m'n geld terug. En voor iets van enkele euro's weleens bakzeil gehaald. Het is gewoon een risicoafweging inderdaad, maar juist wat duurdere spullen lijk je wat betere service te krijgen in mijn ervaring.

Er zijn ook tweakers die voor duizenden euro's accu's bestellen op Ali, het ligt echt heel erg aan de verkoper wat je ervaring gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:38
In tegenstelling tot de meeste Chinese 'high-end' radios die allemaal hetzelfde platform gebruiken met een doorgaans matige OBD2 interface voor modelspecifieke features/integratie is de RCD330 wél een OEM product. Zou me dus weinig zorgen maken, verkoper is duidelijk betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruimel0
Aikon schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Onzin, dat kan alle kanten uit, ook de goede kant.

Ik heb weleens beschermkappen voor m'n motor gekocht voor €80, en deze pastten niet lekker. Zonder gedoe en terugsturen m'n geld terug. En voor iets van enkele euro's weleens bakzeil gehaald. Het is gewoon een risicoafweging inderdaad, maar juist wat duurdere spullen lijk je wat betere service te krijgen in mijn ervaring.

Er zijn ook tweakers die voor duizenden euro's accu's bestellen op Ali, het ligt echt heel erg aan de verkoper wat je ervaring gaat zijn.
Maar ik ben het ook helemaal niet oneens met je. Mijn punt is dat als de verkoper niet meewerkend is, dat je in Nederland/EU redelijk simpel aan de bel kan trekken en je gelijk kan krijgen via een legale weg, zonder dat die extreem veel tijd/moeite/geld kost. Als een AliExpress verkoper niet meewerkend is, lukken deze wegen over het algemeen niet en zit je met de gebakken peren.

Zoals ik zei: risico-afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kruimel0 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:51:
[...]

Maar ik ben het ook helemaal niet oneens met je. Mijn punt is dat als de verkoper niet meewerkend is, dat je in Nederland/EU redelijk simpel aan de bel kan trekken en je gelijk kan krijgen via een legale weg, zonder dat die extreem veel tijd/moeite/geld kost. Als een AliExpress verkoper niet meewerkend is, lukken deze wegen over het algemeen niet en zit je met de gebakken peren.

Zoals ik zei: risico-afweging.
Nee, je zei Het gaat je nooit lukken en dat is gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruimel0
Aikon schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Nee, je zei Het gaat je nooit lukken en dat is gewoon niet waar.
[...]
Het gaat je nooit lukken om hier kwesties omtrend garantie, retournering, fatsoenlijke verpakking, etc, goed af te handelen.
Als retourning goed gaat, heb je geen kwestie, en hoef je die ook niet af te handelen.

Ik sprak over als er iets mis gaat met die zaken, je weinig mogelijkheden hebt om actie te ondernemen, in tegenstelling tot EU/NL. Ik heb nooit beweerd dat er nooit goede retournering mogelijk is (of for that matter, dat er nooit een fatsoenlijke verpakking omheen zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:55

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb daadwerkelijk voor mijn toenmalige Skoda een RCD330 op AliExpress gekocht. Wel de NIONAME versie, die draait intern op Linux in plaats van WinCE en is stabieler. Zoals hierboven al gezegd, het is een OEM product en heeft jaren lang prima gewerkt. Waarschijnlijk nog steeds, maar de auto is inmiddels al een tijdje verkocht.

Wat betreft garantie, daar heb ik overwegend goede ervaringen mee. Ik heb eens een kapotte tablet teruggestuurd naar China. Deze is na een flinke tijd ook aangekomen en er is keurig een vervanging gestuurd. Verzendkosten à 20 euro heb ik wel zelf moeten betalen.

Tegenwoordig hebben de wat duurdere items soms "free return". Dan kun je items terugsturen naar een adres in Schiedam en AliExpress zorgt dan voor de rest. Ook wel eens gebruik van gemaakt en dat werkte eigenlijk ook prima.

Ik heb in de afgelopen jaren zo nu en dan "dure" goederen besteld op AliExpress. Denk aan een robotstofzuiger van een paar honderd euro of een IR warmtecamera. Het is dan belangrijk dat je de verkoper goed tegen het licht houdt en weet wat je koopt. Dure producten van onbekende Chinese merken zou ik niet snel kopen, het risico op kwaliteitsproblemen is gewoon te groot. Nu is met de afschaffing van de belastingvrije drempel van 22 euro ook de afhandeling bij AliExpress veranderd op dure goederen. Je ziet namelijk bij producten > 150 euro de prijs inclusief BTW, maar deze wordt er bij het afrekenen weer afgehaald. Onder de 150 euro betaal je de BTW vooraf en daarboven geeft AliExpress nu (in de kleine lettertjes) een waarschuwing dat je dat zelf met de verkoper moet regelen en dat de douane mogelijk kosten in rekening brengt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
@DexterDee

Het gaat hier idd over de NIONAME, ik heb chat contact met de verkoper en dat gaat prima, hij staat mij netjes te woord. Echter omdat het hier om een shipping vanuit warhouse vanuit Spanje gaat hoef ik geen BTW te lappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 15:17
Heb meerdere autoschermpjes gekocht in het verleden. Nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:55

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Binnen de EU is er inderdaad vrij verkeer van goederen en hoef je geen BTW te lappen. Pas wel op met verkopers die met "seller's shipping method" adverteren en beloven dat het vanuit een EU warehouse verstuurd wordt. Ik heb wel eens gehad dat het toen alsnog uit China kwam.

Een ander handig weetje is dat als een koeriersdienst gebruikt wordt (zoals FedEx, UPS) en het pakketje komt van buiten de EU, dat je moet opletten dat de verzendkosten niet gratis zijn. De koeriersdienst zorgt voor de inklaring van het pakket en rekent vervolgens BTW over de kosten die je normaal zou maken als je in China het pakketje zelf naar Nederland zou sturen. En die zijn vaak torenhoog, waardoor er een flink bedrag aan inklaringskosten ontstaat naast de reguliere BTW die je moet afdragen.

Ik lees hierboven trouwens dat je de zak bent als een AliExpress verkoper niet meewerkt. Dat is in veel gevallen niet correct. Het dispute systeem werkt over het algemeen goed. Van alle keren dat ik een dispute heb ingediend zijn de meesten in mijn voordeel beslecht. Het ging dan over producten die niet aankwamen, kapotte producten of producten die niet voldeden aan de omschrijving. Soms vraagt AliExpress wel om uitgebreid bewijs. Zo had ik eens een mechanisch horloge met een enorme afwijking. Ik heb toen een timelapse video moeten maken met een keukenklok in beeld om te bewijzen dat er echt een defect was.

Nu is niet alles rozengeur en maneschijn, ik ben ook wel eens geld verloren en ik heb ook wel eens totale rommel opgestuurd gekregen. Maar meestal gaat het goed. Het geld dat ik heb bespaard door producten goedkoper aan te schaffen is vele malen meer dan het leergeld dat ik heb moeten betalen bij de keren dat het mis is gelopen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:25
Ik heb ook zo'n AliExpress inbouwradio gehad, maar ook wel robotstofzuigers en elektrische gordijnrails uit China gehaald :+

Heb eigenlijk alleen disputes gehad met goedkope prul. En dat werkt in principe ook gewoon prima.

N=1 natuurlijk, maar ik heb met geen van die items gezeik gehad. Zou shipping zeker met CC of Paypal ofzoiets doen, gewoon de boel verzekerd hebben. Ja, garantie zal een dingetje zijn maar met 50% korting kan je het naar mijn mening daar wel een keer op gokken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

In het verleden ook ooit eens een Android autoradio besteld van rond de 300 euro. Vanuit een Europees warehouse verzonden met garantie dat ik geen invoerrechten hoefde te betalen. Dat ging prima. Radio was netjes verpakt en functioneerde uiteindelijk prima.
Ik vond het wel spannend, maar toch de gok genomen (wel met CC betaald)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een deel hangt (volgens mij) ook af hoe/waar je woont.

Uiteindelijk is de bezorging de laatste schakel in het process. Als ik soms lees hoe postnl met paketten omgaat, dan ben ik blij dat ik in een dorp woon en niet in een flat/appartement. Soms worden daar de paketten gewoon in de hal gezet. Uiteindelijk staat in de app/track&trace bezorgd, dus moet je maar hopen dat ali meewerkt als iets niet is 'aangekomen'.

Zeker met een wat duurdere bestelling zou ik hier goed naar kijken, eventueel op een ander adres (ouders/kennis) laten afleveren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
ZeRoC00L schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:23:
Een deel hangt (volgens mij) ook af hoe/waar je woont.

Uiteindelijk is de bezorging de laatste schakel in het process. Als ik soms lees hoe postnl met paketten omgaat, dan ben ik blij dat ik in een dorp woon en niet in een flat/appartement. Soms worden daar de paketten gewoon in de hal gezet. Uiteindelijk staat in de app/track&trace bezorgd, dus moet je maar hopen dat ali meewerkt als iets niet is 'aangekomen'.

Zeker met een wat duurdere bestelling zou ik hier goed naar kijken, eventueel op een ander adres (ouders/kennis) laten afleveren.
In dit geval komt het via DHL shipping, dat laat ik dan gewoon bij een pakketpunt afleveren. Daar voorzie ik geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb zelf probleemloos zeker 10 robot vacuums en draadloze stofzuigers via AliExpress (eu levering) besteld en dat is altijd goed gegaan. Ook tot nu toe, afkloppen, geen defecten gehad. Ik hou er rekening mee dat de kans op garantie nul is dus dan kan het alleen maar meevallen.

Er wordt nu steeds meer door Chinese verkopers op Amazon verkocht (verkocht door derde partij en verzonden door Amazon) en als je een aanbieding treft kom je dichtbij de prijzen op Aliexpress. En dan heb je wel 2 jaar garantie (in ieder geval geeft Amazon netjes je geld terug als er een defect is en de verkoper je niet helpt).

Heb je er nu al geen fijn gevoel bij, dan zou ik zeker wachten tot je het ook voor een redelijke prijs kan kopen bij een eu shop. Hou er rekening mee dat garantie ook iets kost en je dus zeker wel een paar tientjes meer zal betalen.
En het is uiteraard logisch dat die Bol.com verkoper meer vraagt voor hetzelfde item. Hij heeft al het risico genomen en er komt nog btw en garantie bij. Even opletten dat het geen dropshipper is.

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 03-02-2023 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:38
Ik heb weleens een camerasysteem voor op mijn motor gekocht van ruim €200,-. En dat ging prima, service achteraf was op zich ook goed, hoewel ik geen garantie heb hoeven claimen.

Maar voor mij is het een risico-afweging, als de besparing voldoende is om een keer een slechte garantie-ervaring op de koop toe te nemen, dan kan je het wel doen. Er is dan zelfs iets voor te zeggen om het vaker te doen, dan zal de totale besparing ook sneller compenseren voor een eventuele miskoop 8)

Veel zaken zijn voor weinig extra via Amazon te koop, dat is ook nog wel een redelijke tussenvorm.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:55
Het is ook lastig of het echt hetzelfde product is, en een afgekeurde of gekopiëerde. Ooit het een en ander aan chips (IC's) besteld via Ali, werkten geen van allen. Die via NLse webshops (doorschuivers) overigens ook niet. Vervolgens wat meer betaald uit Hong Kong, en die werkte prima :) De ene Ali shop is ook de andere niet.

Andere prijs- en gebruiksklasse dan jouw radio, maar het blijft in elke prijsklasse een verrassing. Grootste voordeel van een NLse (web)shop is dat je bij problemen je (relatief) eenvoudig je geld terug krijgt - of een wel werkend apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sme4gle
  • Laatst online: 07-05 17:00
AliExpress is een prima partij mits je goeie sellers hebt. Het principe van AlieEXpress is namelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld een partij zoals Amazon of Ebay. Voor een aantal van mijn hobbies heb ik er behoorlijk wat geld heen gebracht. (3D-printen en FPV drones). Je hebt soms alleen wel te maken met mindere verkopers die niet, of veel later leveren dan beloofd. Maar als je daarvan dan een dispute opent heb je vaak best snel je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Hou er ook rekening mee dat er nog importkosten bij kan komen? Boven de 150 euro vervalt de aangifte verplichting voor btw omdat er ook invoerrechten van toepassing zijn dan.

Theoretisch kan die daarmee zomaar 240x1.09 = 260 x 1.21 = 310 euro gaan kosten dus zoek dat ook goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sme4gle
  • Laatst online: 07-05 17:00
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:46:
Hou er ook rekening mee dat er nog importkosten bij kan komen? Boven de 150 euro vervalt de aangifte verplichting voor btw omdat er ook invoerrechten van toepassing zijn dan.

Theoretisch kan die daarmee zomaar 240x1.09 = 260 x 1.21 = 310 euro gaan kosten dus zoek dat ook goed uit.
Nee hoor, deze kosten zitten tegenwoordig bij AliExpress in de prijs verwerkt. Achteraf heb je dus geen verassingen meer. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat is dus niet altijd zo bij bedragen boven de 150 euro..

https://internetviking.nl/aliexpress-invoerrechten/

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 03-02-2023 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:26
Heb ook een duurdere aankoop gedaan bij AliExpress, maar ervaar wel wat problemen. Het product zal al 3 weken geleden worden geleverd, maar is door AliExpress gecanceld. Het tracking nummer bleek niet juist. Contact gehad met de verkoper en moest opnieuw bestellen voor een duurder bedrag, maar hij zal dit aanpassen na de oude prijs.. Besteld en inmiddels verstuurd, maar nog geen prijs aanpassing. Volgens de verkoper moet ik nu eerst betalen en hij zal de rest dan terug storten. Geen idee of dit goedkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Sme4gle schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:47:
[...]

Nee hoor, deze kosten zitten tegenwoordig bij AliExpress in de prijs verwerkt. Achteraf heb je dus geen verassingen meer. ;)
Day moet je met een flinke korrel zout nemen. Je kan wel degelijk nog naheffing krijgen en die dan weer declareren bij Alie (en hopen dat je het terugkrijgt).

TS laat het echter vanuit Spanje shippen dus geen issue, want eu dus vrije verkeer van goederen. Doe ik met cameras ook altijd. Is wel ongeveer 5/10% duurder dan via China maar binnen 5 dagen binnen en geen naheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:56
Ik heb ook wel eens wat duurdere/zwaardere spul op AliExpress gekocht, wat dan vanuit Spanje / Duitsland of Polen komt.
Heeft denk ik met name te maken met verzendkosten.
Zwaardere dingen via vliegtuig sturen is duur, per schip duurt heel lang.
Dus gaat het per schip naar een pakhuis, en dan met lokale vervoerders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Die lokale warehouses staan buiten douane gebied dus zijn gewoon btw en invoerplichtig. Als je bij alie niet expliciet ziet staan btw en duties included anders rekening houden dat die er nog bij komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 14:35
https://www.bol.com/nl/nl...toradio/9200000129174367/

Dat is maar 80 euro verschil met Ali. Is zoekresultaat 1 bij Google. Ik snap het probleem dus niet zo. Ga je voor 80 euro het risico nemen dat het niet aankomt, het een ander (of nep) product is, en je geen garatie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

targaryanwolf schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:32:
[...]

Het gaat om een RCD330 radio, aftermarket VW radio.
Heb uiteraard mijn huiswerk e.d. goed gedaan, maar on nou €395,- te betalen voor het hetzelfde product dat voor €241,- ook op Ali is te krijgen.. Enige voordeel is dat een Nederlandse webshop wettelijk verplicht is 2 jaar garantie te geven.
uitgaande dat je huiswerk zoals je in je OP zegt 1:1 met producten dan is 154,- is een keer lekker uit eten ofzo .. ik snap de overweging wel.

in dit geval kan ik bv best een week zonder radio maar langer word zwaar irritant, als ik de huidige tijdelijk terug kan zetten .. zal garantie me roesten ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Travelan schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:16:
https://www.bol.com/nl/nl...toradio/9200000129174367/

Dat is maar 80 euro verschil met Ali. Is zoekresultaat 1 bij Google. Ik snap het probleem dus niet zo. Ga je voor 80 euro het risico nemen dat het niet aankomt, het een ander (of nep) product is, en je geen garatie hebt?
Dat is dus geen echte RCD330 want die mist de AUX jack. Iets waar op Reddit voor wordt gewaarschuwt om te vermijden.

Dit is de echte https://www.bol.com/nl/nl...pasvorm/9300000006209468/

Zoals je ziet kost die €425,-

[ Voor 15% gewijzigd door targaryanwolf op 03-02-2023 22:00 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 14:35
targaryanwolf schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:54:
[...]

Dat is dus geen echte RCD330 want die mist de AUX jack. Iets waar op Reddit voor wordt gewaarschuwt om te vermijden.
Ik kan met een aan zekerheid grenzende garantie geven dat die van Ali ook niet de ‘echte’ is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:39
Travelan schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:24:
[...]

Ik kan met een aan zekerheid grenzende garantie geven dat die van Ali ook niet de ‘echte’ is. ;-)
Hangt er vanaf genoeg fabrikanten hebben een store op AliExpress. Of is vanuit de officiële fabrikant ook niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:14
beste source om een RCD 330 te scoren is
https://www.rcd330.com/product/rcd330g-plus-noname-187b/

Maar zoals overal missen die de nederlandstalige firmware met zenderlogo's.
https://www.instagram.com/p/Cj8G0K7ubte/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
571Pro schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:06:
beste source om een RCD 330 te scoren is
https://www.rcd330.com/product/rcd330g-plus-noname-187b/

Maar zoals overal missen die de nederlandstalige firmware met zenderlogo's.
https://www.instagram.com/p/Cj8G0K7ubte/
Die had ik ook al gevonden, echter is dat wel shipping vanuit China. Die winkel op AliExpress gebruikt trouwens precies dezelfde afbeeldingen, dus heb een vermoeden dat het dezelfde verkopers zijn. Maar die afbeeldingen kunnen ook gewoon gejat zijn. :+

Ik ga die winkel van instagram eens een berichtje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 09:15
Ik bestel tegenwoordig dan liever op Amazon. Valt mij op dat meeste producten van AlieExpress ook op amazon staan en vaak voor bijna dezelfde prijzen.

Heb paar keer dispute in moeten dienen. De laatste was voor een motor windscherm die beschadigd aankwam en vol met krassen bleek te zitten (ook bij het nog goed verpakte deel). Dispute heeft weken energie en aandacht gekost en geld terug krijgen was nog niet gemakkelijk. Nu 4 maanden verder en heb eindelijk het geld terug..
De verkoper had de dispute geweigerd want hij kon het product niet weer verkopen. Nogal logisch als je beschadigde zooi opstuurt.
Ik had een bestelling met "free return shipping". De verkoper wou daar alleen aan meewerken als ik invulde dat ik het scherm terugstuurde voor "personal reasons". Daar worden ze schijnbaar als enige niet op afgerekend. Ze proberen je dan ook zo ver te krijgen dat je de dispute annuleert maar vertellen je er dan niet bij dat je geen 2e dispute aan kan maken voor hetzelfde product..

Valt mij steeds vaker op de AlieExpress vooral de verkopers beschermd en niet de kopers.
Ik ben wel klaar met Alie en alles boven de 30€ bestel ik liever bij Amazon of ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
PostalDude schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:37:
Valt mij steeds vaker op de AlieExpress vooral de verkopers beschermd en niet de kopers.
Ik ben wel klaar met Alie en alles boven de 30€ bestel ik liever bij Amazon of ergens anders.
Kopers zijn soms ook onredelijk: een gratis Android Autoradio, omdat er een neppe Android versie opdraait. Ja daar gaat AliExpress natuurlijk niet in mee, maar je kunt wel proberen 20% van je aankoop bedrag terug te krijgen. Dat accepteren ze dan meestal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Amazon met zijn dropshippers is geen haar beter dan aliexpress.. heb nu al meerdere conflicten gehad met amazon en enige oplossing die ze bieden is stuur maar terug en over z weken heb je een keer je geld terug. Oplossen doen ze niet het is bijna altijd direct melding geld terug en zie maar hoe je het dan wel oplost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 454358

PostalDude schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:37:
n dat je de dispute annuleert maar vertellen je er dan niet bij dat je geen 2e dispute aan kan maken voor hetzelfde product..
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook logisch. Dispute annuleren, betekend in mijn ogen dat je het artikel accepteert.

AliExpress, is er echt wel voor de koper, je moet gewoon niet doen wat de verkoper zegt, maar doen wat ali zegt in een dergelijk geval. Ik heb op honderden aankopen maar een keer een geval gehad dat ik mijn geld kwijt was, (4 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

..

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 07-02-2023 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdelaet4
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-05 07:49
AliExpress is een Chinese website waar artikelen worden aangeboden door andere Chinese verkopers.
Ik bestelde voor de eerste maal een artikel van ongeveer 32 euro. De verzending gebeurde.
Op 1 februari kreeg ik ineens een mail dat het artikel geleverd was via briefpost.
Ik was heel de dag thuis, er zat niets in de brievenbus en bij navraag ook niet bij de buren.
Via de AliExpress website diende ik een ‘dispute’ in. Dit kwam echter automatisch terecht bij de echte verkoper, KaizenGT-Shop een bedrijfje ergens in China.
Deze antwoordde dat volgens hen de goederen geleverd waren en ik het zelf maar moest uitzoeken bij de lokale logistieke transporteur.
Ik wist echter helemaal niet wie de lokale transporteur was. Hierop kreeg ik van KaizenGT-Shop echter nooit een antwoord, alleen dat ze geen terugbetaling wilden doen.
De enige mogelijkheid via hun website waas ‘escalatie van de dispute’ via AliExpress zelf.
Daar kreeg ik echter een mail dat de eind leverancier BPost was en dat ik zelf moest aantonen dat ik het pakket (via briefpost ???) niet ontvangen had.
Ik contacteerde BPost en kreeg van hen een mail waarin ze verklaarden dat niet ik maar enkel de verkoper (=AliExpress) een onderzoek konden opstarten volgens International Postal Law.
Ik stuurde dit door naar AliExpress maar kreeg identiek hetzelfde antwoord, ik moest binnen de 24 uur aantonen dat ik de goederen niet ontvangen had. Het is natuurlijk onmogelijk aan te tonen dat je iets niet ontvangen hebt…
Ondertussen is de ‘dispute’ afgesloten en kan ik niets meer doen. Gevolg geen artikel ontvangen en geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
marcdelaet4 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:25:
. Het is natuurlijk onmogelijk aan te tonen dat je iets niet ontvangen hebt…
Ondertussen is de ‘dispute’ afgesloten en kan ik niets meer doen. Gevolg geen artikel ontvangen en geld kwijt.
Foto van een lege brievenbus? :+ :+ :+
Toch heb ik wel vaker bij goedkopere artikelen mijn geld terug gehad zonder te zeuren bij uitblijven van levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Het blijft mij verbazen hoe zeer mensen hun best doen om zichzelf te overtuigen dat inferieure en zelfs potentieel onveilige rommel uit China te bestellen een goed idee is voor een paar lullige rot tientjes.

Mensen buigen zichzelf in allerlei logica kronkels om maar niet die paar extra euros uit te hoeven geven, ongelofelijk.

Even zonder grap als je zo krap zit dat die 80 euro extra aanschaf waarde het verschil maakt, dan moet je je afvragen of je het je überhaupt wel kunt veroorloven om de gok te nemen met een Chinees product dat a) mogelijk nooit aankomt, b) in realiteit nul garantie heeft, c) geen Europese veiligheidskeuring heeft en zo mogelijk je hele auto in een uitgebrand hoopje as transformeert

Ik begrijp de mensen van vandaag niet hoor :F

[ Voor 20% gewijzigd door DutchManticore op 18-02-2024 20:39 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
DutchManticore schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:37:
Het blijft mij verbazen hoe zeer mensen hun best doen om zichzelf te overtuigen dat inferieure en zelfs potentieel onveilige rommel uit China te bestellen een goed idee is voor een paar lullige rot tientjes.

Mensen buigen zichzelf in allerlei logica kronkels om maar niet die paar extra euros uit te hoeven geven, ongelofelijk.

Even zonder grap als je zo krap zit dat die 80 euro extra aanschaf waarde het verschil maakt, dan moet je je afvragen of je het je überhaupt wel kunt veroorloven om de gok te nemen met een Chinees product dat a) mogelijk nooit aankomt, b) in realiteit nul garantie heeft, c) geen Europese veiligheidskeuring heeft en zo mogelijk je hele auto in een uitgebrand hoopje as transformeert

Ik begrijp de mensen van vandaag niet hoor :F
Hangt er helemaal vanaf welk product je koop. Genoeg winkels en fabrikanten bieden wel een goede aftersale aan. En als je ook in de EU kan kopen maakt het niet uit of je het nu bij random winkel in de EU koopt of bij Aliexpress. En dat EU keurmerk is pas een wasseneus. Waarbij de fabrikant aangeeft dat het aan de eisen voldoet maar in realiteit 0,1% controlle op is. Kijk naar de terugroepactie bij Action. Zijn allemaal veilig en kunnen we prima gebruiken maar die zelfde rommel van Aliexpress is ineens levensgevaarlijk... Ugreen verkoopt prima spul vaak van betere kwaliteit als wat hier in de winkels ligt en was jaren geleden prima geprijst op Aliexpress voor de hun eigen store hadden in NL/EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
loki504 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 22:17:
[...]

Hangt er helemaal vanaf welk product je koop. Genoeg winkels en fabrikanten bieden wel een goede aftersale aan. En als je ook in de EU kan kopen maakt het niet uit of je het nu bij random winkel in de EU koopt of bij Aliexpress. En dat EU keurmerk is pas een wasseneus. Waarbij de fabrikant aangeeft dat het aan de eisen voldoet maar in realiteit 0,1% controlle op is. Kijk naar de terugroepactie bij Action. Zijn allemaal veilig en kunnen we prima gebruiken maar die zelfde rommel van Aliexpress is ineens levensgevaarlijk... Ugreen verkoopt prima spul vaak van betere kwaliteit als wat hier in de winkels ligt en was jaren geleden prima geprijst op Aliexpress voor de hun eigen store hadden in NL/EU.
De uitzondering bevestigt inderdaad de regel.

In China kijken ze over het algemeen helemaal nergens naar.

Plastics die gebruikt worden zijn de goedkoopste van de goedkoopste.Seksspeeltjes, maar ook kinderspeelgoed, zitten vol met hormoonverstorende en kankerveroorzakende chemicalen. Elektronica met half deugende bedrading, ontbrekende veiligheidsmaatregelen, accu's en batterijen die van geen kant deugen. Specificaties die aan alle kanten bij elkaar verzonnen en gelogen worden. Laserpennen die als kinderspeelgoed gemarket worden, maar de veilige output waarde met een factor 20 overschrijden. Dat is schering en inslag in China en je kunt het bij hoog en laag ontkennen, maar ook jij weet dat dit waar is en dat dit wel degelijk een enorm verschil is met Europese producten, simpelweg omdat de aansprakelijkheid, verantwoordelijkheid, cultuur en juridische exposure heel anders is voor fabrikanten die hier gevestigd zijn.

Je kunt in Europa ook absoluut een hoop rotzooi aanschaffen, met name omdat veel cowboy dropshippers en andere snelle jongens voor een paar honderd euro een container met troep deze kant op denken te kunnen laten komen om het vervolgens hier voor tien keer zoveel hier te verkopen.

Het kapitalisme vereist kritische consumenten om te functioneren. Heden ten dage hebben we vooral mensen die werkelijk van alles op willen offeren, tot aan veiligheid aan toe, als het maar voor minder kan.

Nogmaals ik begrijp mensen niet.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchManticore op 19-02-2024 00:35 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@DutchManticore ja uitzondering bevestigen de regel. En dit topic gaat over dure producten bestelen bij Aliexpress. Waar ze dus niet al die goedkope troep in gebruiken omdat het een andere markt is. China kan prima spul maken anders doet Apple er ook niet shoppen.

En ja Het kapitalisme vereist kritische consumenten om te functioneren. Heden ten dage hebben we vooral mensen die werkelijk van alles op willen offeren, tot aan veiligheid aan toe, als het maar voor minder kan.

En jij denkt dat het alleen hedendaags is? Als ze in 1800 de mogelijkheid hadden om te shoppen bij Aliexpress was het ook gebeurd hoor. Waarom denk je dat alles in China gemaakt wordt. Mensen willen altijd alles goedkoper nu maar ook vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic na een jaar kicken met een eigen ongerelateerd probleem is niet de bedoeling. Discussie over Chinese webwinkels mag in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 worden gevoerd. Vragen discussie over de verzending kan in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.

Gezien hier alles in de originele discussie wel is gezegd, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.