Onlangs zag ik een oproep voorbij komen op de socials over de kinderboekenweek. Daar schijnt iets aan de hand te zijn; Ene Pim Lammers (ik kende m niet) mag daar zijn bijdrage aan gaan leveren. Een eerste google search levert niet zo gek veel op, jong, prijzen gewonnen, prima. Maar dan stuit ik op een stukje uit een van zijn (kinder)boeken;
Ik vind hier wel wat van. Enerzijds kun je je afvragen of de hele LGBTQ en transgenderidentiteitsdiscussie als een maatschappelijk geaccepteerd iets gepresenteerd moet worden aan jonge kinderen (persoonlijk heb ik er overigens geen problemen mee).
Maar een romantisering van een pedofiel die zijn speler in het broekje voelt vind ik wel tamelijk ongeschikt voor jonge kinderen om legio redenen.
Hoe kijken jullie (ouders) hier na? Je mag uiteraard ook voor of neutraal zijn. Het gaat hier om de discussie, niet om het fileren van Pim Lammers.
Zoals bovenstaand stuk zijn er meerdere te vinden op zijn website.Voorzichtig schuift hij over de bank tot zijn been dat van de trainer raakt. Het been zit verstopt onder donkere, krullerige haartjes tot daar waar een korte trainingsbroek ze bedekt.
Hij kijkt opzij, naar de toeschouwers. Bijna iedereen uit zijn team heeft zijn vader of moeder meegenomen, goedkeurend kijken ze naar hun kind. Niemand ziet de reservebank. Toch zet Jasper zijn voet op de bank, het opgetrokken been als muur tussen hen en het publiek. Met zijn vingertoppen maakt de trainer achtjes over het bovenbeen van Jasper, die zijn hoofd op zijn knie legt en zijn ogen dichtdoet.
De ouders roepen. De hand laat even los om te klappen, maar blijft niet lang weg. Hij landt precies op de grens tussen huid en broekje. Jasper zakt iets onderuit. De hand doet wat hij wil en belandt in het midden van de warme stof van Jaspers sportbroekje. Als er nu wordt gescoord, zal hij het voelen.
De trainer schrikt niet, trekt zijn hand ook niet terug maar maakt van de zachte kneep een ritmisch bewegen. Een warm gevoel trekt kruipend door Jaspers lichaam.
Een tweede vinger verdwijnt verkennend onder de onderbroekrand. De vingers strelen de huid onder de stof, langzaam voelen ze aan de paar haartjes op Jaspers onderbuik.
Ik vind hier wel wat van. Enerzijds kun je je afvragen of de hele LGBTQ en transgenderidentiteitsdiscussie als een maatschappelijk geaccepteerd iets gepresenteerd moet worden aan jonge kinderen (persoonlijk heb ik er overigens geen problemen mee).
Maar een romantisering van een pedofiel die zijn speler in het broekje voelt vind ik wel tamelijk ongeschikt voor jonge kinderen om legio redenen.
Hoe kijken jullie (ouders) hier na? Je mag uiteraard ook voor of neutraal zijn. Het gaat hier om de discussie, niet om het fileren van Pim Lammers.
[Voor 4% gewijzigd door MagniArtistique op 03-02-2023 08:42]