Toon posts:

Mijn pc gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dhr s
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-02 10:38
Mijn vraag
Mijn pc ging vandaag niet meer aan ik heb gisteren een case swap gedaan en daarna getest en toen deed ie het vandaag wou ik gamen en toen deed ie het niet help!!

Specs:
Moederbord:csabertooth 990fx r2.0
Ram: 4x 8gb croshair vengance
Opslag: samsung ssd 1tb
Videokaart: nvida geforce 1050 ti
Processor: VERANDERING er komt een ryzen 3 momenteel zit er een amd fx nog iets in ik zou dit even moeten bekijken

Ik heb al geprobeerd onderdelen eruit te halen en dan nog een keer te proberen op te starten maar dat werkte niet ik weet geen raad meer

[Voor 9% gewijzigd door Dhr s op 03-02-2023 08:06]

Alle reacties

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:19
Tsja! Het eerste waar ik aan zou denken is de voeding. Zou het kunnen dat die 't gewoon begeven heeft?

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-03 16:23
Heb je goed nagekeken of de afstands-busjes (spacers) die tussen het mainboard en het metaal van de kast zitten juist geplaatst zijn?
Bij een swap tussen kasten moet je dit goed nakijken. Bij sommige kasten zitten er meer, bij andere kasten minder. Als je er te veel hebt laten zitten waar er geen montage gat zit durven deze metalen pootjes al eens een kortsluiting maken tegen de contacten/eilandjes van het mainboard.
Dan start je voeding ook niet.
Ook mogen er geen pootjes/spacers te weinig staan, dan raakt je mobo de kast.

[Voor 12% gewijzigd door floorcleaner op 03-02-2023 03:07]

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:54
Je moederbord is een AM3 moederbord, je processor is een AM4 processor. Dat gaat niet werken!

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03
foto's foto's foto's

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:24
Welke behuizing en voeding heb je?
Ryzen is niet compatibel met een 990FX chipset.
4 dimms Corsair in een Ryzen systeem is sws al verdacht.
En zoals hierboven; post foto's.

• Dhr s
Dit zijn de enigste 2 fotos die ik kan invoegen ik zal er zo even een paar omzetten

• Dhr s

• Dhr s
En het klopt dat bij de eerste foto de case nie helemaal lekker zit maar dat was om te kijken of t wel mooi zou zijn maar dit zit nu helemaal goed aangesloten en mooi op zijn plek

• Dhr s

en het ligt nu zo om er even goed naar te kunnen kijken

[Voor 18% gewijzigd door Dhr s op 03-02-2023 08:18]

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35
Je hebt de 8pin voedingskabel (cpu) naar je moederbord niet aangesloten

[Voor 70% gewijzigd door dragonhaertt op 03-02-2023 09:44]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:02

• Dhr s
De cpu label 8 pins was wel aangesloten op het moment dus daar kan het niet aan liggen

• dragonhaertt
Niet vervelend bedoeld, maar met halve info en halve foto's kunnen we je niet helpen.
Als je serieus wat extra hulp wil moet je echt wat duidelijker uitleggen wat de situatie is, wat je hebt gedaan en wat het probleem is.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Het spul is 10 jaar oud, kan ook spontaan overleden zijn.

Heb je een andere voeding om mee te testen?

Wat gebeurt er als je de aan/uit pins kortsluit om de PC op te starten buiten de kast?
Gaan er fans draaien?

I reject your reality and substitute my own

• Dhr s
nelizmastr schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:11:
Het spul is 10 jaar oud, kan ook spontaan overleden zijn.

Heb je een andere voeding om mee te testen?

Wat gebeurt er als je de aan/uit pins kortsluit om de PC op te starten buiten de kast?
Gaan er fans draaien?
Ik ga t even proberen welke pins moet ik kortsluiten?

• Dhr s
dragonhaertt schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:10:
Niet vervelend bedoeld, maar met halve info en halve foto's kunnen we je niet helpen.
Als je serieus wat extra hulp wil moet je echt wat duidelijker uitleggen wat de situatie is, wat je hebt gedaan en wat het probleem is.
Wat voor info wil je nog meer dan

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Dhr s schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:15:
[...]

Ik ga t even proberen welke pins moet ik kortsluiten?
Hoe heb je dan getest of hij buiten de case wel aan ging als je niet weet welke pinnen je moet hebben ;)

Staat in je moederbord handleiding. Even met een schroevendraaier (het metalen deel uiteraard) tegen die pinnen aan tikken.

[Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 03-02-2023 13:20]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:02
Dhr s schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:54:
De cpu label 8 pins was wel aangesloten op het moment dus daar kan het niet aan liggen
Niet waar. Kijk maar op de foto. Misschien heb je dat na de foto gedaan.
Maar op het moment van de foto zat hij niet op zijn plek

Ik zou hem weer uitbouwen, op een stuk karton buiten de case weer opbouwen.
Met alleen cpu en koeler, 1 balkje ram, en je gpu en opstartschijf

[Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 03-02-2023 13:25]

• dragonhaertt
Dhr s schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:16:
[...]

Wat voor info wil je nog meer dan
Nee, ik hoef geen info meer, ik vertel je alleen dat áls je hulp wil het nuttig zou zijn om duidelijk, compleet en vriendelijk te zijn.

Als je dingen zegt zoals:
Dhr s schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:13:
maar dit zit nu helemaal goed aangesloten en mooi op zijn plek
En dan zeg je achteraf weer wat anders, dan is dat totaal niet duidelijk.

Ik heb na al je berichten te lezen nog geen idee van:
1, hoe wás het systeem,
2, wat heb je veranderd
3, hoe is het systeem nu
4, wat werkt er niet

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 30-03 08:09
Als toevoeging aan @dragonhaertt zijn comment, heb je ook nog steeds niet elk component gelist die in je build zit. Dit maakt het dan ook weer lastiger.

Het makkelijkste wat je kunt doen dat @jack zomer aangeeft, is de onderdelen uit de case halen en vervolgens zonder case in elkaar te zetten met zo min mogelijk onderdelen. Dit om zo de onderdelen buiten te sluiten.

Ik ga er van uit dat je misschien geen standoffs hebt gebruikt voor je moederbord in de case waardoor hij nu kortsluiting maakt.

• Dhr s
KilleBladhark schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:39:
Als toevoeging aan @dragonhaertt zijn comment, heb je ook nog steeds niet elk component gelist die in je build zit. Dit maakt het dan ook weer lastiger.

Het makkelijkste wat je kunt doen dat @jack zomer aangeeft, is de onderdelen uit de case halen en vervolgens zonder case in elkaar te zetten met zo min mogelijk onderdelen. Dit om zo de onderdelen buiten te sluiten.

Ik ga er van uit dat je misschien geen standoffs hebt gebruikt voor je moederbord in de case waardoor hij nu kortsluiting maakt.
Ik heb hem toenet buiten de case getest maar werkt nog steeds niet ik heb ondertussen een nieuwe voeding besteld zie:https://www.megekko.nl/product/4186/1117177/PC-Voedingen-PSU-/EVGA-600-W2-600W-80-White-PSU-PC-voeding en dan ga ik kijken of het verholpen is

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:54
Dhr s schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:57:
[...]

Ik heb hem toenet buiten de case getest maar werkt nog steeds niet ik heb ondertussen een nieuwe voeding besteld zie:https://www.megekko.nl/product/4186/1117177/PC-Voedingen-PSU-/EVGA-600-W2-600W-80-White-PSU-PC-voeding en dan ga ik kijken of het verholpen is
Je kan wel lukraak onderdelen gaan bestellen, echter lijkt het me handiger om eerst een goede troubleshoot te doen. Je slaat nog steeds vragen over en geeft geen antwoord. Zo schiet het niet op!

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• Dhr s
Dracoz schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:35:
[...]

Je kan wel lukraak onderdelen gaan bestellen, echter lijkt het me handiger om eerst een goede troubleshoot te doen. Je slaat nog steeds vragen over en geeft geen antwoord. Zo schiet het niet op!
Een andere voeding werkt wel dus t is nie zonder reden.🙃

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Dhr s schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:27:
[...]

Ja joh, lekker bijdehand terugreageren :z

Daar gaat iedereen die je wilde helpen. Fijn weekend en tot het volgende topic :F

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dhr s schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:27:
[...]

Als een andere voeding wel werkt, dan ben je er toch? :)

• tattooboy1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 19:49
power SW etc. goed aangesloten op je moederbord ?die kleine kabeltjes rechtsonderin?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee