Dual Pentium Pro 200 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 10:10

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Topicstarter
Ik heb nu een lief systeempje staan: Asus P/I-P65UP55 + C-P6ND daugtherboard met twee maal Pentium Pro 200 256KB (en 224 MB, maar dat boeit ff nie :)
Nou heeft het systeem een hele tijd lekker gedraaid met 1 cpu en heb ik deze week een tweede kunnen kopen... blijkt 't bios geen 2 cpu's te zien, de procs doen het allebei zelfstandig goed, in allebei de sockets, alleen als ze er allebei in zitten wordt er maar 1 gebruikt.
Dat win2k 't misschien nog niet ziet kan ik me voorstellen (zal 'm opnieuw moeten installeren, jubelt ;) maar 't bios zou 't toch moeten zien. Zal vanavond ook ff testen met een linux flop, maar ik verwacht dat die er ook maar eentje zal zien.
(ondertussen ook gevraagd bij Asus, maar die vroegen meteen of ik 't OS al opnieuw had geinstalleerd... heb ze terug gevraagd waarom 't BIOS 't al niet ziet)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Het moet niet altijd, maar het wordt aangeraden om bij dual setups gebruik te maken van CPU's uit dezelfde stepping. Het komt regelmatig voor dat ze anders niet samen op 1 bord willen draaien.

Even een voorbeeldje gezocht:

http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/pr440fx/pr_supp.htm

Jij hebt een Asus bord, maar daar geldt uiteraard hetzelfde voor. Onderaan de pagina zie je welke steppings samen kunnen werken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Ik heb hier toevallig de zelfde combo staan, maar dan met 2 PPro 200/512 sl22z procs. Ik Ben er nog niet aan toe gekomen om alles te installeren, echter ik zie in de bios van dit systeem nerges een aanduiding dat er een 2e cpu aanwezig is. Echter in m'n andere bak (Dual PPro op micronics W6-LI) zie ik ook maar 1 cpu in de bios, terwijl linux gewoon 2 cpu's herkent en gebruikt.

Gewoon W2k er opnieuw opzetten, en draaien maar.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Overigens hoef je Win2K niet opnieuw te installeren om de tweede proc aan de gang te krijgen zoals in NT4..

Je kunt hem gewoon toevoegen..

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
Ff vergeten te melden ja, beide cpu's zijn (toevallig) dezelfde revisie, stepping en steppingmask (volgens SiSoft Sandra dan).
Heb in win2k wel in device manager "computer" Uniprocessor system vervangen door multiprocessor system, systeem loopt wel maar nog steeds maar op 1 cpu (tenminste: Sandra ziet er maar 1, taskmanager ziet er ook maar 1)
Maar goed, als de linux flop vanavond er wel twee ziet dan zal ik w2k maar opnieuw installeren (sorry, dit systeem wordt geen linux machine, daar heb ik er al diverse van :)
Twynn: wat zou ik dan nog meer moeten veranderen om 'm te laten werken zonder te herinstalleren?

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Je moet ff w88 tot dat winnie ff replied dat is echt de Pentium Pro man van GOT, Althans hij heeft mij ook geholpen

Greetz to Winnie

www.tradealliance.nl

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Volgens mij moet je bij device manager bij 'Computer' een andere 'driver ' (lees: SMP kernel in dit geval) installeren.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Hier http://bp6.gamesquad.net/win2k_install.phtml staat o.a. dit:

UNIPROCESSOR TO MULTIPROCESSOR...

If you are upgrading to a second CPU it is possible to change the system from UniProcessor to Multiprocessor from within "System Properties - Device Manager"

Look under Computer and if it indicates "Uniprocessor", simply go to Properties and Update the Driver to MPS Multiprocessor (Display a list of known Driver...Show all Hardware...Standard Computer...MPS Multiprocessor PC)

WARNING!!!
This is the only type of upgrade available from within Device Manager!!
Going from UniProcessor or MPS Multiprocessor "to" ACPI Multiprocessor from within your Device Manager will cause your system to have Boot Failure on the Next
Restart!!

UNI AND MPS "TO" ACPI MULTIPROCESSOR...

Two (2) Options are available...

1) From within Windows run the Win2000 Setup
Choose UPGRADE!!
2) Reinstall Win2000 (Clean-Install)

• tricktrac

tricktrac

PPro smp

Als we dan toch bezig zijn, Hier is de microsoft info te winden over de upgrade van uni naar multi processor.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op vrijdag 31 augustus 2001 09:46 schreef Twynn het volgende:
Overigens hoef je Win2K niet opnieuw te installeren om de tweede proc aan de gang te krijgen zoals in NT4..

Je kunt hem gewoon toevoegen..
Je hoeft NT4 ook niet te herinstalleren voor de 2e processor, je kunt vanaf de oorspronkelijke CD-ROM upgraden naar een MP-kernel.
Wat je wel moet doen is eventuele netwerk-logins tijdelijk uitzetten, want die hebben vaak minimaal SP3 nodig, en als ze dan de MP-kernel (die vanaf de CD-ROM SP1 is) voor hun kiezen krijgen, is je systeem ontoegankelijk.
En daarna natuurlijk weer SP6a eroverheen trekken om bij de tijd te zijn. En de netwerk-logins weer aanzetten.
Ik heb dit mogen doen op een InterGraph workstation, en doordat ik die truc met de netwerk-login (Novell in dit geval) was vergeten heeft een klus van in principe een uurtje meer dan een dag gekost.

Overigens heb ik thuis een systeem draaien met voornoemde Asus-setup, met 2 processoren, maar die heb ik tegelijk aangeschaft, er zit geloof ik een verschil van 2 tussen de serie-nummers. En dat is nog steeds mijn systeem voor alle gewone activiteiten, en met NT4 erop hoef ik nog niet meer (ik ben geen game-player).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• tricktrac

tricktrac

PPro smp

En vergeen niet de laatste (118) bios ff te flashen. Er is VEEL gefixed in de laatste versie. (Eigenlijk ga ik er vanuit dat je dat al gedaan hebt,maar ja)

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:04 schreef TrickTrac het volgende:
En vergeen niet de laatste (118) bios ff te flashen. Er is VEEL gefixed in de laatste versie. (Eigenlijk ga ik er vanuit dat je dat al gedaan hebt,maar ja)
118? ik heb 2.18 er gisteren nog opgezet :) (was 2.13, zat trouwens 13 maanden tussen die twee updates, nieuwere kon ik niet vinden...
Jake blues:
Look under Computer and if it indicates "Uniprocessor", simply go to Properties and Update the Driver to MPS Multiprocessor (Display a list of known Driver...Show all Hardware...Standard Computer...MPS Multiprocessor PC)
dat was inderdaad dat wat ik al gedaan had :) maar dat had dus geen effect, ik neem niet aan dat ie spontaan ACPI is gaan supporten iig.

• tricktrac

tricktrac

PPro smp

Op vrijdag 31 augustus 2001 10:12 schreef leipie het volgende:

118? ik heb 2.18 er gisteren nog opgezet :) (was 2.13, zat trouwens 13 maanden tussen die twee updates, nieuwere kon ik niet vinden...
ehum, ja die bedoel ik natuurlijk :) . Officieel is dit zelf s beta 01, echter gezien de leeftijd van deze beta zal het wel nooit meer een final worden.

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
update: linux floppies zagen iig niets (redhat 6.1 en debian 2.1 bootfloppen), maar dat kan er ook aan liggen dat het schijnt dat linux dat zowiezo niet standaard herkent, moet je eerst weer een nieuwe kernel compilen. Suse heb ik wel wat over gehoord dat ie 't wel zou moeten herkennen dus daar moet ik ff naar op zoek (systeem boot helaas niet van cd, oude Adaptec ISA controller :) )
Oh, en NetBSD 1.5 zag er ook maar eentje.
Voor de volledigheid: beide procs zijn SL22V, stepping 9, enige verschil is het serienummer. Ze doen 't dus allebei an sich wel en ook beide sockets werken. Ik las dat Intelborden een voltageregulatorbordje nodig hebben, maar daar zie ik geen plek voor en heb ik ook niets over gelezen in de handleiding.

Pagina: 1