P2L97(A) met Celeron 766 (66MHz)

Pagina: 1
Acties:

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 10:10

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Topicstarter
Kan dat?
Heb ff aan asus gevraagd, maar die wezen door naar hun pagina over welke borden een 533 ondersteunen (en dat zegt dus niets over wat het bord nou maximaal ondersteund). Ik heb met google wel wat dingetjes gevonden over snellere procs (helaas geen 766) en heb de jumpersettings ff uitgewerkt, die overlappen op een gegeven moment met de 4 laagste snelheden (133, 166, 200 en 233).
Misschien dat iemand 't heeft werken?
(en anders ga ik dan maar voor een celly 533, is allicht sneller dan een PII-233 :)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Ehm, ik denk dat je het beste voor die Celly 533 kunt gaan.. Jouw moederbordje werkt nog met de LX-chipset, en gezien de laatste biosupdate van '98 zal hij geen coppermine support hebben..

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk hiero maar, volgens mij gaat het niet lukken:
http://www.asus.com/products/Techref/Cpu/fcpgacel.html

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Koop hem bij een winkel waar je het terug kan brengen als het niet werkt zonder veel gezeur (mycom bijvoorbeeld), en probeer maar uit. Er zijn ten slotte meer mensen die heer nieuwsgierig naar zijn.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
die 766 met 66 bus is toch nog geen coppermine?
Is inderdaad wel een idee om ff bij een aardige leverancier te gaan vragen :)
geloof dat hier in de buurt (Enschede) FunPrice ( :r ) er dan wel voor in aanmerking komt?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:14 schreef leipie het volgende:
die 766 met 66 bus is toch nog geen coppermine?
Is inderdaad wel een idee om ff bij een aardige leverancier te gaan vragen :)
geloof dat hier in de buurt (Enschede) FunPrice ( :r ) er dan wel voor in aanmerking komt?
Jawel, alle celly-II's (dus vanaf de 566MHz) werken op de coppermine core.. Ook al is dat maar de 66MHz bus..

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Nee funprice komt daar zeker niet voor in aanmerking... stelletje lijers zijn dat. Niets dan problemen mee gehad :( Maar misschien is dat alleen mijn ervaring, kijk bij de shop survey zou ik zeggen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
Denk dat ik 't hier maar es bij 't CIV (de universiteits pcwinkel) ga proberen :)
iig dank voor de reacties allemaal (was meteen weer een goede manier om me van me werk af te houden :Y) )

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Vertel aub of het werkt.. ik heb hier ook een P2L97 waar ik graag een snellere CPU in wil zetten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
Euhm.. Er is pas nog een nieuw beta bios uitgekomen. Er zal dus vast wel een officiele uitkomen binnenkort.
Wat er veranderd is weet ik niet, maar coppermine support is heel goed mogelijk, aangezien Asus al vaker nieuwe dingen heeft geimplementeerd in het bios voor dit 'oude' moederbord.
Het nieuwste officiele bios is trouwens uit eind '99, dus niet '98 en draagt versienummer 1009.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
dit kom ik toevallig tegen:

[quote]unter gewissen Umständen könnte theoretisch auch ein Celli-766 auf diesem Board funzen. Man braucht dazu das aktuellste Biosupdate 1010 Beta3 und einen guten Slotadapter wie z.B. dem MSI 6905 Ver.2 Master, den Tekram Rev.2 oder den Asus S370-DL, bei dem die VCore-Jumper aud 1,8 V eingestellt waren... Ich hatte mal spaßeshalber auf ein P2L97-S-Board mit diesen aktuellsten Bios einen Celeron-2 mit 633 MHZ draufgesteckt und war doch ziemlich überreacht, daß die Kiste anging und sich als Celeron-2 mit 633 MŽHZ meldete !!! Die Kiste lief anscheinend ganz stabil, aber ich hatte leider keine Zeit, ausführlichere Tests zu machen, aber bei Gelegenheit werde ich das noch nachholen !!"

Info: standaard draait de C766 op 1.65 volt

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Zelf geprobeert, werkte niet.

Misschien als er nog een nieuw BIOS uitkomt, maar het probleem zit ook in de voltage regulator.
Pagina: 1