Toon posts:

Opzoek naar alternatieve aan/uit schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JunkieVirus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-03 20:53
Mijn vraag

Voor een van mijn borduur machines ben ik opzoek naar een schakelaar. De gene die er nu in zit is kapot, en heeft een extra ingang voor een noodknop.
Deze noodknop mag vervallen voor nu. Tot de juiste schakelaar binnen komt.

Echter tot die tijd wil ik de machine wel gebruiken.
En de noodknop is niet nodig, aangezien de machine niet in een industriële omgeving wordt gebruikt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

Nu heb ik vanmiddag al zitten googelen en welligt heb ik de juiste vervangende Connector al gezien.
Maar wil toch graag wat zekerheid. Wellicht kan iemand mij op basis van de foto vertellen welke opties er zijn.
En misschien vertellen wat het allemaal betekend 😅

Een linkje naar een Nederlandse webshop die snel kan leveren zou top zijn.

...

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Alle reacties

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 18:07
Dat is toch een normale wipschakelaar voor apparaten van 10 Ampere?
Zoals je ze ook wel in computervoedingen had vroeger?

En hier te bestellen zijn:

https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=wipschakelaar

[Voor 27% gewijzigd door Meester_J op 02-02-2023 21:14]

• JunkieVirus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-03 20:53
Meester_J schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:13:
Dat is toch een normale wipschakelaar voor apparaten van 10 Ampere?
Zoals je ze ook wel in computervoedingen had vroeger?

En hier te bestellen zijn:

https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=wipschakelaar
Normaal zit er een extra connector aan voor een noodknop.
dacht echt dat het een exotisch ding was O-)
maar zoals al aangegeven die knop is niet nodig.
dus dan is een van de door jouw aangegeven connectoren goed dus :)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 18:07
JunkieVirus schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:22:
[...]

Normaal zit er een extra connector aan voor een noodknop.
dacht echt dat het een exotisch ding was O-)
maar zoals al aangegeven die knop is niet nodig.
dus dan is een van de door jouw aangegeven connectoren goed dus :)
Bij mijn kolomboormachine is de veiligheid gewoon een microswitch die in serie staat. De aan/uit schakelaar wordt daar niet anders of ingewikkelder van.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee