meerdere speakers aansluiten op een versterker (vinyl pickup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorenCloet
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-02-2023
Dag kenners

Ik ben al een tijdje informatie aan het opzoeken, maar ik ken niks van de terminologie, dus ik zit een beetje vast.

Ik heb een Marantz versterker voor mijn JVC pickup. Er zijn twee rode en twee zwarte aansluitingen (L + R). Ik heb twee paar speakers, elk van een ander merk en met een andere impedantie (6 Ohm en 4-8 Ohm). Ook de wattages zijn anders (50W en 45W (power handling)/70W (music handling)).

Mijn versterker kan volgens de specificaties 8 ~ 16 Ohm impedantie aan. Van wattage zag ik niets staan. Ik zou graag alle speakers aansluiten op mijn installatie en ik vroeg mij dus af of dat mogelijk is? Kunnen jullie mij helpen? Best parallel of in serie aansluiten? En moet ik elk paar speakers in L of R aansluiten of één van elke speaker in L en R?

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp!

Groetjes

Joren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon parallel aansluiten zodat je twee speakers op links en twee op rechts hebt. En je verder niet te druk maken over wattages en impendanties. Zolang je geen grenzen op gaat zoeken qua volumes gaat dat allemaal prima :)

Ik neem aan dat je Marantz A en B aansluitingen heeft. Ene paar doe je L+R A, anderen L+R B :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Welk model heb je?
of plaats een foto van je achterkant van je versterker.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorenCloet
Dit zijn de foto's van de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorenCloet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAajgSQGEiyo9no3dEl7zJ99HZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yi3imIspXN8ynfw5GlpveWc6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ih4ZwJ0WK0O-bI6qANHhCX9DAqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXPJAQYtNsW0KlCHmhuj1KWo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCBs1eEJp5wbRmfZrB6sCSotAsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0W1U7TdwriegeehEpXiErv8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah kijk. Geen A/B aansluitingen. Dan gewoon draadjes in elkaar draaien en dan de aansluiting in. Mocht dat wat lastig gaan, kun je ook gewoon kroonsteentjes gebruiken. Nogmaals: zolang je de grenzen nieet opzoekt zal dit gewoon goed gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorenCloet
Draadjes in elkaar draaien per paar in een aansluiting dan of een speaker van elk in elke aansluiting? 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je hebt van elk paar een linker en een rechter speaker. Die hebben net zulke draadjes als je er al in hebt zitten. De rest mag je zelf bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorenCloet
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 13:12
Voeding op 240V zetten is volgens mij ook verstandig, zeker als er zonnepanelen in de buurt zijn.
Pagina: 1