Toon posts:

meerdere speakers aansluiten op een versterker (vinyl pickup

Pagina: 1
Acties:

• JorenCloet
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-02 16:36
Dag kenners

Ik ben al een tijdje informatie aan het opzoeken, maar ik ken niks van de terminologie, dus ik zit een beetje vast.

Ik heb een Marantz versterker voor mijn JVC pickup. Er zijn twee rode en twee zwarte aansluitingen (L + R). Ik heb twee paar speakers, elk van een ander merk en met een andere impedantie (6 Ohm en 4-8 Ohm). Ook de wattages zijn anders (50W en 45W (power handling)/70W (music handling)).

Mijn versterker kan volgens de specificaties 8 ~ 16 Ohm impedantie aan. Van wattage zag ik niets staan. Ik zou graag alle speakers aansluiten op mijn installatie en ik vroeg mij dus af of dat mogelijk is? Kunnen jullie mij helpen? Best parallel of in serie aansluiten? En moet ik elk paar speakers in L of R aansluiten of één van elke speaker in L en R?

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp!

Groetjes

Joren

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon parallel aansluiten zodat je twee speakers op links en twee op rechts hebt. En je verder niet te druk maken over wattages en impendanties. Zolang je geen grenzen op gaat zoeken qua volumes gaat dat allemaal prima :)

Ik neem aan dat je Marantz A en B aansluitingen heeft. Ene paar doe je L+R A, anderen L+R B :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:02

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Welk model heb je?
of plaats een foto van je achterkant van je versterker.

Trein?

• JorenCloet
Dit zijn de foto's van de achterkant.

• JorenCloet

• The Eagle

The Eagle

Ah kijk. Geen A/B aansluitingen. Dan gewoon draadjes in elkaar draaien en dan de aansluiting in. Mocht dat wat lastig gaan, kun je ook gewoon kroonsteentjes gebruiken. Nogmaals: zolang je de grenzen nieet opzoekt zal dit gewoon goed gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JorenCloet
Draadjes in elkaar draaien per paar in een aansluiting dan of een speaker van elk in elke aansluiting? 🙂

• The Eagle

The Eagle

Je hebt van elk paar een linker en een rechter speaker. Die hebben net zulke draadjes als je er al in hebt zitten. De rest mag je zelf bedenken ;)

• JorenCloet
Bedankt voor de hulp!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:55
Voeding op 240V zetten is volgens mij ook verstandig, zeker als er zonnepanelen in de buurt zijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee