Toon posts:

Huh? EDO duurder dan SDRAM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal graag mijn oude Pentium 120 met 16 EDO RAM willen upgraden naar 80 EDO RAM (Bank 0 zit 8-8 dus ik wil op Bank 1 32-32). Dus ik ga naar geheugen.com en zie ik tot mijn grote verbazing dat 32 EDO RAM geheugen nog behoorlijk duur is (begint bij 93,-) Ik dacht bij mezelf dat dit lag aan het feit dat dit geheugen misschien niet meer zoveel gemaakt wordt. Maar ik heb een vraag, weet jullie tweakers een zaak waar ik goedkoper aan dit geheugen kan komen?

Alvast bedankt

Fokkie

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ga naar de HCC of een andere beurs, das denk ik de best oplossing...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Je ziet het verkeerd. SDRAM is gewoon ontzettend goedkoop :)
Maar inderdaad, EDO wordt nauwelijks meer gemaakt, en is dus heel duur... nou valt die 93,- volgens mij nog wel mee...

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het wordt dus 93 piek keer 2 omdat je per 2 moet uitbreiden..:(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je moet dat ook niet nieuw kopen.. kijk es op www.2dehands.nl ofzo dan betaal je veel minder. :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:51 schreef rick_h het volgende:
je moet dat ook niet nieuw kopen.. kijk es op www.2dehands.nl ofzo dan betaal je veel minder. :)
wel goed zoeken,
want somige vragen alsnog nieuw prijzen.

maar het is gewoon allemaal een kwestie van: "vraag-aanbod"
zelf heb ik na heel lang zoeken op 2e hands.nl 32mb (2x16) voor 50 piek weg kunnen halen.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
deze zaak verkoopt ook 2e hands spul...

http://www.dkmpc.nl/

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Dát heet nou Marktwerking
Een EDO-productielijn kost nou eenmaal een hoop geld en als de afnemers niet bepaald in de rij staan...

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Of zoek even in t.net Vraag&Aanbod

|Specs|

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 10:56 schreef The_Jester het volgende:
Dát heet nou Marktwerking
Een EDO-productielijn kost nou eenmaal een hoop geld en als de afnemers niet bepaald in de rij staan...
Nee dat is geen marktwerking, want dan zou het juist heel goedkoop moeten zijn door het geringe aantal afnemers. Het zijn de hoge vaste kosten die er voor EDO productielijn (ook voor SDRAM btw) en doordat er weinig afnemers zijn kan je geen schaalvoordelen benutten.

Verwijderd

http://www.multipc.nl/products.asp?cat=10

hiero edo voor weinig heb er zelf ook twee 32mb jongens vandaan om mijn extra pctje met p150@180 uit te breiden werkt zeer goed ook met winnt 4 workstation dus stabiel en goed geheugen.
gr

jakob (8>
Pagina: 1