Toon posts:

Videokaart/beeldscherm valt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jepperdeprep--
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-03 22:52
Goedemiddag iedereen,

Sinds een paar dagen krijg ik regelmatig de melding 'No Signal' op mijn monitor te zien. Ik heb al een andere monitor en andere kabel getest en dat is niet het probleem. De videokaart lijkt uit te vallen alhoewel er wel een lampje brand en de fans blijven draaien.

Ik heb de videokaart (GTX 970) al los en schoongemaakt maar ook dat lijkt niet werken. Niet op HDMI of DVI.
Het gekke is dat hij het wel even doet als ik de stroom eraf haal en 'm dan weer opstart maar dit duurt dus maar even. Misschien 10 a 15 minuten.
Ik heb mijn monitor ook op de 'stock' videokaart aangesloten via HDMI en die deed het wel maar toen ik per ongeluk met mijn been duwde tegen de rechterkant van de kast viel ook deze uit. Na nog een keer duwen deed hij het weer :') Deze blijft het overigens wel doen als ik verder niet aan de kast komt. De GTX970 valt hoe dan ook uiteindelijk uit. Duw tegen de kast of niet.

Ik heb in de kast alle kabels gecheckt of het goed zat en het schoongemaakt voor zover dat lukte.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Geeft de voeding misschien niet genoeg stroom meer?

Alvast hartelijk dank!

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de specs van je computer?

Waarom denk je dat het de videokaart is? Kijk eens in de eventviewer wat er gebeurt. Wellicht is het gewoon je CPU die veel te heet wordt en daardoor uitvalt, of je geheugen dat stuk is. Als je tegen de kast duwt en het ding valt uit, dan zit er sowieso iets niet lekker lijkt me.

• jepperdeprep--
TERW_DAN schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:25:
Wat zijn de specs van je computer?

Waarom denk je dat het de videokaart is? Kijk eens in de eventviewer wat er gebeurt. Wellicht is het gewoon je CPU die veel te heet wordt en daardoor uitvalt, of je geheugen dat stuk is. Als je tegen de kast duwt en het ding valt uit, dan zit er sowieso iets niet lekker lijkt me.
Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz 3.30 GHz
GeForce GTX 970
Windows 10
16GB RAM
64bit

Even gekeken en de CPU wordt niet te heet. Alles loopt ook gewoon nog op de achtergrond. Ik hoor nog geluid en dergelijke. Van het geheugen durf ik niet te zeggen. Ik ben geen computer expert maar bij eventviewer zie ik kernel power staan. Maar volgens mij is dat omdat ik steeds mn PC geforceerd afsluit zodat ik de stroom eraf kan halen en 'm weer op kan starten zodat ik weer beeld heb.
Klopt, er zit inderdaad iets niet lekker. Ik heb 'm ook opengemaakt en daar gekeken maar ik kan niet ontdekken wat het is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor voeding heb je? Die mis ik in de lijst met specs. Evenals je moederbord

• jepperdeprep--
TERW_DAN schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:06:
Wat voor voeding heb je? Die mis ik in de lijst met specs. Evenals je moederbord
Excuses.

Voeding : Seasonic G Series. SSR-450RM Active PFC F3 450W
Moederbord: G1.Sniper B6

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:40

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

VGA kaart in een ander systeem testen, of je zou de gpu snelheid en memory speeds omlaag kunnen zetten, of het dan langer duurt voor hij op NO SIGNAL gaat, en je mss al meteen de dader hebt.. komt vanuit je pc blijkbaar als je het op een ander scherm kan reproduceren..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee