Videokaart/beeldscherm valt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepperdeprep--
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-07 18:42
Goedemiddag iedereen,

Sinds een paar dagen krijg ik regelmatig de melding 'No Signal' op mijn monitor te zien. Ik heb al een andere monitor en andere kabel getest en dat is niet het probleem. De videokaart lijkt uit te vallen alhoewel er wel een lampje brand en de fans blijven draaien.

Ik heb de videokaart (GTX 970) al los en schoongemaakt maar ook dat lijkt niet werken. Niet op HDMI of DVI.
Het gekke is dat hij het wel even doet als ik de stroom eraf haal en 'm dan weer opstart maar dit duurt dus maar even. Misschien 10 a 15 minuten.
Ik heb mijn monitor ook op de 'stock' videokaart aangesloten via HDMI en die deed het wel maar toen ik per ongeluk met mijn been duwde tegen de rechterkant van de kast viel ook deze uit. Na nog een keer duwen deed hij het weer :') Deze blijft het overigens wel doen als ik verder niet aan de kast komt. De GTX970 valt hoe dan ook uiteindelijk uit. Duw tegen de kast of niet.

Ik heb in de kast alle kabels gecheckt of het goed zat en het schoongemaakt voor zover dat lukte.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Geeft de voeding misschien niet genoeg stroom meer?

Alvast hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de specs van je computer?

Waarom denk je dat het de videokaart is? Kijk eens in de eventviewer wat er gebeurt. Wellicht is het gewoon je CPU die veel te heet wordt en daardoor uitvalt, of je geheugen dat stuk is. Als je tegen de kast duwt en het ding valt uit, dan zit er sowieso iets niet lekker lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepperdeprep--
TERW_DAN schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:25:
Wat zijn de specs van je computer?

Waarom denk je dat het de videokaart is? Kijk eens in de eventviewer wat er gebeurt. Wellicht is het gewoon je CPU die veel te heet wordt en daardoor uitvalt, of je geheugen dat stuk is. Als je tegen de kast duwt en het ding valt uit, dan zit er sowieso iets niet lekker lijkt me.
Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz 3.30 GHz
GeForce GTX 970
Windows 10
16GB RAM
64bit

Even gekeken en de CPU wordt niet te heet. Alles loopt ook gewoon nog op de achtergrond. Ik hoor nog geluid en dergelijke. Van het geheugen durf ik niet te zeggen. Ik ben geen computer expert maar bij eventviewer zie ik kernel power staan. Maar volgens mij is dat omdat ik steeds mn PC geforceerd afsluit zodat ik de stroom eraf kan halen en 'm weer op kan starten zodat ik weer beeld heb.
Klopt, er zit inderdaad iets niet lekker. Ik heb 'm ook opengemaakt en daar gekeken maar ik kan niet ontdekken wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor voeding heb je? Die mis ik in de lijst met specs. Evenals je moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepperdeprep--
TERW_DAN schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:06:
Wat voor voeding heb je? Die mis ik in de lijst met specs. Evenals je moederbord
Excuses.

Voeding : Seasonic G Series. SSR-450RM Active PFC F3 450W
Moederbord: G1.Sniper B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:24

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

VGA kaart in een ander systeem testen, of je zou de gpu snelheid en memory speeds omlaag kunnen zetten, of het dan langer duurt voor hij op NO SIGNAL gaat, en je mss al meteen de dader hebt.. komt vanuit je pc blijkbaar als je het op een ander scherm kan reproduceren..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheec
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, eens de videokaart in actie begint te schieten.

I5 6500 3.20 Ghz
Gigabyte B150 moederbord
Radeon RX480
16GB Ram
Corsair CX 450M

Al een machine van wat jaartjes oud maar draait/draaide probleemloos.
Eens de kaart echt moet werken, verlies ik het signaal met het scherm.
Na wat Google-werk werd er aangeraden om de BIOS te updaten (aangezien die als verouderd staat) maar dit is ook niet zonder risico's.
Is de videokaart versleten na al de jaren dienst en zo ja, dien ik enkel de kaart te vervangen of moet het moederbord meteen ook vernieuwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:24

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Blaas hem eens uit met perslucht, heb je de temps wel eens gelogd?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheec
Alles is proper. Het signaal gaat al verloren vanaf de kaart moet beginnen werken, hij wordt zeker niet te warm.
Ik kan bv Mad Max of Civilization opstarten zonder probleem tot aan het menuscherm, maar eens ik probeer om het laatst gesavede spel te laden en de kaart de graphics moet beginnen afspelen, verlies ik het signaal en gaat het scherm op zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-06 22:30
Kaart is waarschijnlijk defect ja, ander kaartje halen en die erin zetten (of laten zetten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheec
stylzzzz schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:47:
Kaart is waarschijnlijk defect ja, ander kaartje halen en die erin zetten (of laten zetten :) )
Dan is de vraag nog, door wat?
Aangezien het een wat ouder moederbord betreft https://tweakers.net/pric...-b150-hd3p/specificaties/, weet ik niet precies of de nieuwe kaarten nog compatibel zijn.

Na wat te kijken en prijs af te wegen, kwam ik uit op deze:

https://www.alternate.be/...40273#product-details-tab
https://www.alternate.be/...95352#product-details-tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheec
Update

AMD heeft blijkbaar de drivers geupdate.
Na de installatie van Adrenalin 23.4.3 die online kwam op 4/27/2023, werkt mijn kaart blijkbaar weer perfect.
Voorlopig toch

Edit: windows update overschrifjt de AMD update steeds waardoor het probleem blijft. Windows update dan maar uitgeschakelen en af en handmatig doen

[ Voor 29% gewijzigd door Wheec op 03-05-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:44
Gelukkig maar, want de rx6400 die je wilde kopen is echt een waardeloze kaart om te gamen.

Ik begrijp dat de prijs lekker laag is maar dat zijn de prestaties ook....

Rx6600 is wat duurder maar lager moet je niet willen als hij nog een tijd mee moet kunnen op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 12:27
jepperdeprep-- schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:20:
[...]

Excuses.

Voeding : Seasonic G Series. SSR-450RM Active PFC F3 450W
Moederbord: G1.Sniper B6
Ever ter voorbij gaande aan de kaping van dit draadje door Wheec :P

Zoals gezegd door TERW_DAN: als je computer uitvalt zodra je tegen de kast duwt, is het onmogelijk te zeggen of het door de videokaart komt. Het geen beeld deel kan dan door vanalles veroorzaakt worden.

Ik zou dan eerder de onderdelen uit de kast halen en kijken of er niet iets in de kast zit wat kortsluiting kan veroorzaken (schroefje, uitstekend stukje metaal, kapot draadje etc. Daarna alles buiten de kast testen.

Want als ik het nu lees is er van alles mogelijk, bijvoorbeeld:
- kortsluiting door iets
- voeding is kapot
- videokaart is kapot
- monitor is kapot
- kabels zijn kapot
Pagina: 1