Kraan lekt bij aansluiting uitloop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:47
Mijn keukenkraan lekt een beetje bij de overgang tussen het vaste deel en de draaibare uitloop. Het merk is Blanco, type zou ik zo niet exact weten. Het is normaliter een kraan bedoeld voor bediening aan rechterzijde, maar hij is een kwartslag gedraaid ivm vensterbank. De rood/blauwe puntjes zijn ook omgezet.

Is dit op een of andere manier weer dicht te krijgen, of is het einde oefening en een nieuwe kraan?

Afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DblRIO27U1AME2iNtIiRAH53HR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pec331JP6RJZUWbm72DUZEtT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDteABxmCFZyjkgUXmLrctSANQc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K649hDSDYW9WYm71qLzg7C0a.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcdYfD4a72L90t00RBRs60r3eG4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uub1b07BFvDwdioFW0ScOJsd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWupPdQrLGuXXVfOKsTlzHYhPQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t0eI6QRh90OKLrx5OPDBKBoe.jpg?f=user_large

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Sowieso even schoonmaken . Rubbertjes lijken wat klein in de zin van sluiten niet echt af.
en druk je dat stuk erin. of heb je een wartel om aan te draaine

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Je drukt deze er in en dan houdt een schroef deze op de plek. Kan het zijn dat de rubbers versleten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:33
Beetje kranenvet helpt ook wel voor de afdichting. Draait ie gelijk ook wat soepeler.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:19

Plainside

I browse when I'm at work

Ik zou even kijken bij de lokale bouwmarkt naar wat soepele rubbertjes in zelfde formaat, kost wat minder dan direct een hele nieuwe kraan.
Rubbers lijken in mijn ogen inderdaad op te zijn, lijkt ook beetje alsof er water in ligt/staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:34

Releases

Ja maar!

Als tijdelijke oplossing zou je eventueel nog even de rubber ringetjes dik insmeren met vaseline en kijken of dat tijdelijk even werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

NoepZor schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:26:
Je drukt deze er in en dan houdt een schroef deze op de plek. Kan het zijn dat de rubbers versleten zijn?
Ah duidelijk en ja de rubbertjes zijn de oorzaak hoogstwaarschijnlijk. zoals alle voorgangers al aangeven

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-04 01:57
Releases schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:33:
Als tijdelijke oplossing zou je eventueel nog even de rubber ringetjes dik insmeren met vaseline en kijken of dat tijdelijk even werkt.
Als je dan vaseline gebruikt, kies dan in ieder geval voor zuurvrije vaseline.
Dat gezegd hebbende, kranenvet is beter voor deze toepassing. Vaseline is niet goed bestand tegen vocht.

Grote kans dat je met nieuwe rubbertjes en wat kraanvet de levensduur van je kraan een mooi stukje kan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dank allemaal voor de reacties! Ik ga op zoek naar rubberen ringetjes.

Pagina: 1